Announcement

Collapse
No announcement yet.

Canopy-lim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Canopy-lim

    Hva kan jeg bruke for å lime min canopy til ramma på min Katana mini når jeg ikke har canopy-lim?
    Er CA brukbart?
    Roger Strand

  • #2
    jeg brukte CA (tykk tror jeg) til å line canopy på en mini-funtana. funket fint det, men pass på så det ikke renner noe ut på covermaterialet da det ikke blir så fint
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      på sportsbutikker har de noe som heter aqua sure (tror jrg) er beregnet til å lime gummistøvler og lignende. er veldig fint til canopy. er litt siliconlignende men helt gjennomsiktig. ca lim har en tendens til å skape "dugg" på klar plast
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Du bør teste på en bit av canopyglasset først, ca gjør noen plasstyper matt og det blir ikke pent.
        Jeg har begynt å bruke kontaktlim på mine canopyer. jeg tilpasser alt på forhånd og setter merker der det skal passe sammen, så er det bare å sette glasset nøyaktig på og presse det litt sammen.
        Selve limfugen blir ikke så fin så hvis ikke canopyen er sotet bør du legge noe tape eller lakk over kanten.

        Jarle
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

        Comment


        • #5
          Takker..

          Takker for mange og gode forslag, skal teste litt på "overskuddsmatriale" fra canopien.
          På min Kulbutin så brukte jeg CA og ble ikke helt fornøyd, da det som "Tyor" skriver laga "dugg" på den klare canopyen.
          Roger Strand

          Comment


          • #6
            har også brukt type GWS lim med godt resultat. bare lagt en jevn fin fuge langs kanten på glasset og dratt ut med en finger. På cuben så brukte jeg silicon men den blir jo ikke helt klar. mere melkehvit også blir den stygg etter en stund.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X