Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Denne er vel ganske så lik 1.83 i vingespenn og stort sett samme motor oppsettet jeg har valgt en SC 120FS på min.
Settet virker rett og fint med gode matrialer, Etterlimer litt med epoxy på firewall og andre utsatte steder, skjøter på covring bør gås over har en tendens til og løsne.
Har byttet ut deler av hardware pakken blant annet rorhorn til Robart, motorbukk også skiftet.
På høyderoret var modellen forberedt med nylon stenger med innskrudde gjenger i premonterte føringer som kobles sammen med en gaffel inn mot enkel høyderors servo
Ditto enkel føring for sideror
Godt mulig dette er godt nok, men jeg valgte og montere to stk høyderors servoer i halen med vanlige støtstenger, fikk da ledig to parallelle føringer som jeg benyttet til pull/pull løsning på sideroret.
Ellers bygger jeg den rett fram uten endringer, satser på jomfrutur i løpet av aug (går trått med byggingen nå i sommervarmen)
Fikk ikke frem bildene på linken din så vet ikke hvilken løsning modellen din har på servoene
Håper du har fått med bedre byggeveiledning enn den jeg fikk. Lykke til med byggingen
nå har jeg hatt 5-6 turer med CAP'en og ikke veldig fornøyd.
Har to store problemer.
1. Flyet roller til venstre. Jeg har balansert flyet sideveis (måtte legge til 25gr i høyre vinge spiss) og det er helt i balanse. Vingen er ikke vridd og jeg må trimme fullt til høyre på bal ror i tilegg til å korigere under flyvning...har ikke peiling på hva det skyldes.
2. Når jeg drar rett opp som feks. i en wingover, så flyr det sideveis til venstre som om jeg holdt sideror til venstre hele veien opp. Motoren er måt og står 1,5 grader til høyre. Har selfølgelig sjekket ror osv. Har heller ikke peiling på hva dette kommer av.
Ellers så havnet oxo jeg på en SC120 FS (MKII) siden levereandøren var tom for Magnum. Denne er jeg topp fornøyd med, satt inn en OSF plugg og bruker JeroGlow 5%. Etter ca 5-6 tanker så går den som ei klokke på meget lav tomgang, trottler supert og har full pupp på max !
Hvilken løsning har du på Høyderoret, går ut fra att det er delt, det kan ikke komme derifra da? Er de 100% opprettet så du ikke får en rotasjonseffekt der. Og er roroverføringene til sideroret stabile slik att det ikke skjer noe under belastning?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment