Unconfigured Ad

Collapse

Vet du om noen forhandlere av Beech Baron?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torgust
    • Aug 2005
    • 842

Vet du om noen forhandlere av Beech Baron?

Heisann

Har tatt opp denne hobbyen etter mange års dvale. Jeg har alltid vært en seilflyfantast, men for mange år siden (ca 20) kjøpte jeg et 1:6 kit av et fly kalt Beech Baron. 2 motors buisness sak fra 70-80 tallet tror jeg.
    Bilde av saken her:

Kanskje litt ambisiøst å gå rett fra seilfly til en slik modell, men slik var det nå i den alderen. Ikke så mange sperrer akkurat

Kitet har desverre blitt borte i løpet av årene, men som en liten nostalgitripp kunne jeg tenkt meg å få klørne i et nå. Har googlet i en evighet men kan ikke finne noen som selger denne saken med unntak av linken over. Der i gården har jeg ikke fått noe svar på min forespørsel enda, så det ser dårlig ut

Noen som vet om denne fremdeles er å få tak i? Og hvor?
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no

Will fly for food
  • jossv
    • Mar 2003
    • 280

Jeg har selv leitet etter Beech Baron.
    Det jeg fant var tegninger på rcstore, som jeg ikke finner i dag.
    Og så er det Iron Bay Model Company, som lager den lekre Baronen som Byron lagde før.
    (Nå tror jeg ikke Iron Bay leverer Baronen ennå)

Det er desverre ikke det samme utvalget i fly nå som det var før. Desverre
    Last edited by jossv; 13-05-06, 20:48.
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Oioi, den IronBay saken var lekker.
      Nå fikk jeg enda mer lyst på en
      Har sendt dem mail med spm om de kan levere. Krysser fingre og tær

Enig med deg. Det ser ikke ut som mangfoldet er til stede lengre. Synd

Om det fins noen andre som vet. Skyt i vei...
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• torgust
        • Aug 2005
        • 842

Har hatt litt fremgang, men ingen napp enda.

Fikk svar fra Iron Bay
        ----------- klipp ---------
        It will be available again, but I do not have a time frame. What is holding
        us up is the fact that it uses injection molded foam wings and tail. We can
        not make the foam parts currently. It is a rather large investment getting
        this going again. We do plan to do it in the future, but I do not have a
        time frame for it.
        ---------- klopp ----------

Må nok påregne bra ventetid for å få i denne så jeg har kikket litt mer og funnet denne isteden:

Den så virkelig spennende ut. Har sendt mail med forespørsel om litt mer info og bilder dit også. Håper det kommer noe ut av det, for i skala 1:5 må den jo bli enda bedre
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Minibønna
          Administrator
          • Oct 2005
          • 390

Originally posted by jossv
          Jeg har selv leitet etter Beech Baron.
          Det jeg fant var tegninger på rcstore, som jeg ikke finner i dag.
          Og så er det Iron Bay Model Company, som lager den lekre Baronen som Byron lagde før.
          (Nå tror jeg ikke Iron Bay leverer Baronen ennå)

Det er desverre ikke det samme utvalget i fly nå som det var før. Desverre
          Nå er det stort sett bare kjønnsløse Extraer å velge i.
          Har du vurdert å bygge fra tegning? Har ikke Ziroli noe i denne sjangeren?
          Tor Henrik Hernes

Comment

• torgust
            • Aug 2005
            • 842

Bygge flis?
            Tja jeg kunne vel godt ha tenkt meg det om jeg fant gode tegninger. Har bygd en god del tidligere, men lite scratch. Stort sett pre-cut og sånt. Høres ut som en interessant utfordring

Men, desverre så fant jeg ikke den modellen jeg var på utkikk etter blandt Zirolis tegninger heller. De hadde en Beechcraft, men ikke B58 Baron desverre.

Jeg leter videre, så om det er flere som har tips så er det fint
            Mvh
            Torbjørn Gustafson
            www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• torgust
              • Aug 2005
              • 842

Nå skjer det endelig ting

Fant etter mye om og men en tråd på rcuniverse.com om en som skulle kit-bashe en Beechcraft Bonanza til en Baron. Valget ble B55 istedenfor B58 som jeg egentlig ville ha, men det tok ikke lang tid utover tråden før jeg ble overbevist om at dette kom til å bli meget bra.

Tråden på RCU finnes her:
              http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=2621397&key=
              Kit-bashen gikk vel mer over til en fullstendig scratchbygge etterhvert

Disse karene selger også tegningene så andre kan få gleden av å bygge dette fantastisk nydelige flyet.

I tillegg til tegninger kan du bestille følgende av dem:
              - Sett med glassfiberdeler som nesekon, cowlinger, vingetipper beregnet for innbygging av lys etc etc
              - Canopy
              - Short-kit (laserkuttet sett med alle profilerte deler)
              - De kan også skaffe retracts +++ om du skulle ønske det.

Jeg har så langt kjøpt tegninger, retracts, glassfiberdeler, Canopy og short-kit. Siden shortkitet er skjært ut fra tommemål har Dave tilbudt seg å håndplukke all annen balsa som trengs å putte dette sammen til det de populært kaller "full wooden kit".

Det er årevis siden jeg har bygd fra bunn av, og jeg har aldri tatt i et prosjekt av denne størrelsen før heller. Så gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar før man blir ferdig med et sånt prosjekt da
              Mvh
              Torbjørn Gustafson
              www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

Working...