Unconfigured Ad

Collapse

Hvilke servoer til .60 size Extra?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garamond
    • May 2006
    • 18

Hvilke servoer til .60 size Extra?

Jeg har nylig anskaffet meg en 60 size Extra 300s fra Seagull. Det jeg lurer på nå er hvilke servoer jeg bør kjøpe? Hvor kraftige må de være osv.? Forslag til modell og produsent...

Når det gjelder motor er jeg også litt i tvil om jeg skal kjøpe OS 61 FX eller OS 65 LA??
  • Laserboy
    • Mar 2005
    • 152

Hei Garamond !

Jeg har ingen erfaring med akkurat den modellen men kan si litt generellt - på 60 size kan du bruke standard servoer (3-4 kg skyvekraft) på balanse og høyderor, men tror jeg ville valgt en litt sterkere servo på sideror. Har i bruk hatt god erfaring med Waypoint 1621 MG på sideror.Futaba S3010 går like fint. Til throttle kan det brukes en vanlig mini-servo (1,5 kg skyvekraft og oppover).
    Når det gjelder motorene kjenner jeg ikke noen av de men OS 61 FX er den med mest kraft og det kjøpet vil du ikke angre på - som alternativ ville jeg sett på en 91-firetakt og ASP 91 FS er vel i samme prisklasse som OS´n. Har selv en ASP 61 FS og den fungerer utmerket. Lykke til med valgene.....
    Lars Petter Eriksen

"the essensials are invicible to the eyes"
    Saint-Exupéry

Comment

• kim_andre
      • Jan 2006
      • 144

60size Extra

Originally posted by Garamond
      Jeg har nylig anskaffet meg en 60 size Extra 300s fra Seagull. Det jeg lurer på nå er hvilke servoer jeg bør kjøpe? Hvor kraftige må de være osv.? Forslag til modell og produsent...

Når det gjelder motor er jeg også litt i tvil om jeg skal kjøpe OS 61 FX eller OS 65 LA??

Heia..

Eg har denne modellen.
      Du bør bruke servoer som kan takle OVER 4 kilo, på høderor og sideroret..! (STORE RORFLATER)
      På Roll kan du bruke vanlige standar servo. (En servo på vær vingehalvdel)
      Modellen flyr utrolig fint, er så pass lett og manøvre at du kan fly den med en 40 motor, så du får masse power med en 61 motor
      Med 61 motoren får du også CG (Senter of gravity) perfekt.

Modellen flyr helt greit med 91 4-takt, men blir noe fortunge, og trenger da vekter bak i flyet.. (unødig vekt, som man hadde spart med en 61 motor)
      Jo, mindre vingebelastnigen er, jo bedre flyr det
      M.V.H
      Kim-Andrè
      Kimvag@hotmail.com

Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

Comment

• moser`n
        • Mar 2006
        • 31

motor

Originally posted by Garamond

Hei. Jeg har også denne modellen. Jeg har en os 61 ring heli i min. Det er ivertfall nok krefter på den. Får du flyet i balanse er det dønn stabilt. Meget godt å fly. Men jeg tror nok at en 4takter kan spare litt glow. Jeg kjører i ca 8min på en tank. Men det var et godt valg noe du ikke kommer til å angre på.
        Lykke til
        Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

Comment

• Garamond
          • May 2006
          • 18

Takk for tilbakemeldinger! Det blir nok så jeg satser på OS 61 FX tenker jeg. Er jo artig å ha litt fart også.

Når det gjelder servoer har jeg også fått tips om at det lønner seg å ha 2 stk. servoer på høyderor, dvs. 1 pr. ror; men dette er kanskje ikke nødvendig hvis jeg velger en som er sterk nok (4kg+)? Bør jeg satse på metall-drev (og doble kulelagre) på servoer til en slik modell?

Skal en tur til Tyskland i neste uke. Tror kanskje jeg prøver å kjøpe servoer der, kan vel fort være noe å spare på det, eller...? Noen spesielle servoer å anbefale (f.eks. Graupner)?

Comment

Working...