Unconfigured Ad

Collapse

Har du erfaring med GP Tracer 40

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyH
    • May 2003
    • 19

Har du erfaring med GP Tracer 40

Hei
    Bygger en Tracer og hadde i utgangspunktet tenkt til å bruke den anbefalte OS.46FX, En kombinasjon som har fått positiv omtale i de reportasjene jeg har funnet.
    Har du noe noen personlige erfaringer med denne fly/motorkombinasjonen.
    Bygger med retracts.
  • RoyH
    • May 2003
    • 19

Det var da tamt....

Er det INGEN her i landet som har bygd en Tracer. Er jeg den første.....
    Funderer på å sette inn en firetakt, den nye ASP53S 2T eller en Irvine 50-70size 2T.
    Finner flere tilbakemeldinger om at OS .46 er en møkkamotor...(nå kommer kommentarene kjappt tenker jeg.. )
    Ser ut som om en ofte forekommende feil på .46 er kromen i sylinderen som løsner. Just engines i england selger egne foringer og stempler til denne slik at du "slipper" å bruke OS orginaldeler og få samme feilen igjen. Billigere og bedre.

Så da vurderer jeg å kjøpe en britisk eller kinesisk kvalitetsmotor i stedet..

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Skal ikke si noe om OS (det har vel sin del av feil tenker jeg) men kan raportere at vi i klubben vår (Limets Venner) har en stk Irvine 53 i en Hobbico Avistar og den motoren imponerer med lavt støynivå og sikker gange (han som har den bytta ut sin Leo 46 med denne og tør nå drive utstrakt landings trening for første gang på år), har og sett denne motoren i bruk i nabo flyklubben i en Kyosho Flip 3D og det var på dennes anbefalinger vi kjøpte Irvine 53`n (Hvis den fortsetter å vere like problem fri som nå, kjøper jeg nokk en selv når økonomien tillater det. Obs. Den blir solgt for ca 1550Kr og det er billigt). Den har en feil og det er att den er litt vanskelig å stoppe (må somregel bremse den på spinneren eller knipe fuel slangen til den stopper, men det er bedre enn at den stopper i lufta).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Jon Wold
        • Sep 2002
        • 949

Kommer litt an på hva du skal med den. Har du ambisjoner om å fly Nordic hadde jeg satt på en 50 totakt eller 70 firetakt. Knut Hoelsæther fløy en slik under NM på Hamar (vingtreff) med en .45-motor av ukjent merke med bakeksos og pipe. Det var en potent kombinasjon som så ut til å gå ganske bra. Jeg synes FX-motorene er litt slappe så om du ikke skal ha pipe, så ville jeg gått for en 50 SX eller den fantastiske Super Tigre G-51 som koster under halvparten. Den har jeg selv og er strålende fornøyd. Sjekk også priser på ASP/SC 53 totakt.
        MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• MicroMac
          • Jan 2003
          • 632

ASP kjenner jeg ikke til men er vel det samme som SC.
          Er SC ett alternativ så velg for all del den nye utgaven er vel en 52 og ikke 53. Vil ikke påstå att den gamle er dårlig men den nye er mye bedre på alle måter. Er iallefall vår erfaring i klubben
          Har også vært i markedet en stund etter en god 50 motor, jeg valgte en Irvine 53, har hørt mye godord om denne så nå får vi se om det stemmer.
          Skal benytte den på en Laser 3D og muligens på en Tai Ji 40 hvis jeg får orden på balsahaugen... står krumbøyd over hobbybordet og sorterer balsa fliser for tiden
          mvh MM

Comment

Working...