Unconfigured Ad

Collapse

TOJEIRO 50.Liten F3A. Erfaringer??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

TOJEIRO 50.Liten F3A. Erfaringer??

Hei.

Noen som har testet denne:

Motor : http://www.teknisk-hobby.no/shopelem...d=2167&pid=440
    Har en som snart en klar for lufta med en Irvine 53 i nesa, det skulle hvertfall gi nok motor. Noen som har noen tips å gi så er det bare å komme med de....
    På forhånd takk!!!

Mvh OJ
    Last edited by Olavjoergensen; 29-05-06, 12:30.
    Olav Jørgensen
    Low & fast
  • andre78
    • Nov 2005
    • 163

Hei ! Nå har ikke jeg 50 sizen men 90 , men føler kansje at jeg kan komme med noe info .
    Først og fremst vil jeg si at flyet er en drøm å fly , men det er et par ting du bør være obs på !
    modellen har en veldig rask rollrate selv med relativt små utslag ,slik at om du har mulighet til å stille inn en del expo så bør du det .
    Ellers så er tyngdepunktet som er angitt på 90 sizen litt for safe etter min smak og kan med trygghet flyttes litt lengre bak , dette bør du ikke experimentere med før du er blitt kjent med flyet .
    Ellers er det ikke noe mer jeg kan komme på ! tror ikke du kommer til å få noe annet en en posetiv opplevelse av flyet . flyr snor rett , snapper veldig fint ,spinner veldig bra og stopper dønn , rette rols er en lek , stal turn er bare grasiøst å se på , stopper helt opp faller sakte til siden og dingler ikke med halen etterpå ....
    Mvh Andre`søhagen

Comment

• panzerulven
      • Nov 2004
      • 118

Hei, jeg har en tojeiro 50 med en ys 63 4t i nesa på den. Har fløyet mye med min og kan ikke annet en si at dette er et kjempefly. Med ys så drar min uendelig vertikal og hovrer med denne motor. Tror nok den blir å dra bra med irvine i nesa også. Legg inn balanseror diff som forklart i tegingen for å få fine roller, min tønnerollet før jeg skjekket at dette. Det stemmer som Andre78 sier at balansepunktet er litt fremtungt også på 5o,en. Her får du et pent og bra fly for penga.

Vh Ronny Nilsen

Comment

• Olavjoergensen
        • Jun 2005
        • 2208

Fint å høre.
        Panzerulven: Hvor har du plassert C.G? Måler du til C.G inne ved kroppen? Eller ved MAC(gjennomsnitt korden)?

Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Hei

Hvor havnet du forresten på vekta?

Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast