Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei. Jeg er blitt eier av en AT-6 fra Topflite, 167cm i vingespenn. Har noen der ute erfaring med denne modellens split-flaps? Hvor mye bør disse stå ned ved landing, og er det nødvendig med kompansering på høyderoret? Evnt. utslag som brukes. Kan tyngdepuktet flyttes noe bakover?
De bør stå som orginalt, fra 30-40 grader ned. Du kan evt mikse hvis du har computersender for å kompensering med høyderor, men oftest vil du være i redusert hastighet og ikke merke så mye pitchendringer. I fullsize Harvarder er ofte centerflap koblet ut fordi den skaper trøbbel for høyderorsautoriteten. Det oppstår en eller annen rotasjon over halen som minsker løftet på den.
Tipset er vel å prøve litt og øke mer etterhvert hvis det føles ut som for lite flap.
Alf
____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment