Unconfigured Ad

Collapse

Rolige dager på hytta, vurderer sjøfly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davidsen
    • Sep 2005
    • 120

    #1

    Rolige dager på hytta, vurderer sjøfly

    Tenkte å investere i et lite elektrisk fly med flottører jeg kunne ha på hytta. Nå vet ikke jeg om hvordvidt det er smart med elektronikk nært saltvann pga rust, men shit la gå..

    Foruten at det er elektrisk og at det kan monteres på flottører så kunne jeg tenkt meg at det kunne fly sakte.

    Trenger ikke være veldig stort siden jeg skal primært bruke det da det er lite vind, siden jeg stort sett befinner meg i seilbåten når det blåser.

    Har dere noen stalltips til hva jeg bør investere i?
    David Gabrielsen,
    Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

    #2
    Originally posted by davidsen
    Foruten at det er elektrisk og at det kan monteres på flottører så kunne jeg tenkt meg at det kunne fly sakte.
    E-starter er jo morsom, flyr sakte og er lite. Koster ikke mange penger og flyr kanonfint med flottører.
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

    Comment

    • walker76
      • Nov 2005
      • 472

      #3
      Hiv i ein børstelaus motor så flyr E-starteren og fort......
      Har brukt flottørar på min E-starter om vinteren for landing på snø, Funke veldig bra.
      Eg satte opp mitt fly med ein hyp Z2213/20 motor og ein titan 30 A regulator..
      Vertikalt så langt batteriet rakk
      Mvh:
      Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
      www.folgefonnrc.ning.com

      MA X-Cell Fury Extreme 90
      Raptor 90 3D
      Raptor 50 Titan SE
      T-Rex500GF
      T-Rex450SE V1
      JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

      Comment

      • Alf Surdal
        • May 2005
        • 680

        #4
        Originally posted by walker76
        Hiv i ein børstelaus motor så flyr E-starteren og fort......
        Har brukt flottørar på min E-starter om vinteren for landing på snø, Funke veldig bra.
        Eg satte opp mitt fly med ein hyp Z2213/20 motor og ein titan 30 A regulator..
        Vertikalt så langt batteriet rakk
        har samme erfaring med samme oppsett på vinteren.

        løp og kjøp!!
        Alf Surdal
        Hovsherad

        Comment

        • william123
          • May 2005
          • 2330

          #5
          har selv prøvd min wingo på flotører i saltvann. ingen problemer med korrosjon.
          flyet flyr sakte og stabilt. med det oppsettet som flyes med i filmen tar den av på halv gass.

          her er en filmsnutt:


          og forøvrig, flyet er til salgs
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment

          • andersh
            • Apr 2003
            • 1734

            #6
            Noen som har link til en video av E-Starter på flottører?
            Anders Hauge

            www.hang.no - Norges nye HANG-side!

            www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

            Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

            There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

            Comment

            • tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

              #7
              Ikke av, men fra. 12-16 er med flottører. Nr 16 er fin:

              Comment

              • davidsen
                • Sep 2005
                • 120

                #8
                takk for masse svar, disse overnevnte flyene skal studeres nøyere, så får vi se hva det blir til
                David Gabrielsen,
                Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

                Comment

                • davidsen
                  • Sep 2005
                  • 120

                  #9
                  Da blir det det E-Starter i morgen på Small Size

                  Har dere tips til hvilken mottager, fartskontroller og servoer jeg bør investere i til denne lille fuglen?

                  (Bruker en Futaba FF6 på mitt helikopter)
                  David Gabrielsen,
                  Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

                  Comment

                  • peterha
                    • Feb 2005
                    • 167

                    #10
                    Hei.

                    Skikkelig bra videoer.

                    Hva slags utstyr bruker dere og hvor er det kjøpt?

                    Bruker dere movimaker som redigeringsprogram? hvordan legges disse ut på nettet? Pakkes filene?

                    Her var det masse sp.mål.. he he

                    Blir veldig takknemmelig for korte, konkrete svar som jeg har forutsetninger for å forstå.... (det har en tendens til å bli svar som er altfor spesifikke og som man ikke forstår noe av... he he)

                    På forhånd takk for svar. Dette ser kult ut!!

                    Mvh Peter
                    Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
                    Caliber 5 med OS 50 hyper
                    Futaba 9c

                    www.bmfk.org

                    Comment

                    • tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

                      #11
                      Jeg bruker en Hyperion 4 DSP mottaker i min E-Starter og det har fungert helt fint. Jeg bruker GWS Pico servoer i min men tror jeg ville valgt Waypoint W-060 for eksempel i stedet hvis jeg skulle gjøre det igjen.

                      Videoene mine er tatt opp med et digitalt kompaktkamera, Nikon Coolpix 3700. De er redigert med Ulead Videostudio 10 og lagt ut på nettet på mitt webhotell på www.domeneshop.no

                      Comment

                      • davidsen
                        • Sep 2005
                        • 120

                        #12
                        Da har nettop hatt jomfrutur med min ny-investerte E-Starter. Small Size hadde ikke GWS flottører inne for øyeblikket, så jeg måtte nøye meg med asfalt som underlag. Hun gikk pent og rolig, nesten fristet til å si som en drøm, bortsett fra at når fartsregulatoren syns det var litt dårlig med strøm i LiPo-pakka, så kuttet den like så greit all strøm til motoren, for å se hvor god jeg var til å nødlande.
                        Om dette er normal oppførsel på en fartsregulator vet jeg ikke, men fikk heldigvis hun pent ned på bakken i ett stykke.

                        Gleder meg til flottører!

                        Og takk igjen for dette tipset, kommer til å ha mye morsomt med henne i sommer
                        David Gabrielsen,
                        Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

                        Comment

                        • william123
                          • May 2005
                          • 2330

                          #13
                          de fleste regulatorene kutter motoren ja, men det skal være mulig å gi gass igjenn om noen sekunder...
                          lykke til på flottører...!
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment

                          • Vingemutteren
                            • Jul 2002
                            • 2421

                            #14
                            Originally posted by william123
                            de fleste regulatorene kutter motoren ja, men det skal være mulig å gi gass igjenn om noen sekunder...
                            lykke til på flottører...!
                            For å kunne gi gass igjenn (kun for ett lite øyeblikk), må man normalt dra gassen helt av for å nullstille regulatoren. Om man får kutt mens en flyr med høyt strømtrekk, kan man ofte kutte gassen og så gi på igjenn akkurat nok til å holde flyet i lufta inn til landing.
                            Gert Hildrestrand.
                            Limets Venner.
                            Valdres Flyklubb Modell

                            Famous last words? Hey watch this!

                            Comment

                            • william123
                              • May 2005
                              • 2330

                              #15
                              Originally posted by Vingemutteren
                              For å kunne gi gass igjenn (kun for ett lite øyeblikk), må man normalt dra gassen helt av for å nullstille regulatoren. Om man får kutt mens en flyr med høyt strømtrekk, kan man ofte kutte gassen og så gi på igjenn akkurat nok til å holde flyet i lufta inn til landing.
                              ja, jeg vet. glemte å skrive det.
                              William Jul Ringkjøb
                              Bodø MFK

                              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                              Comment

                              Working...