Unconfigured Ad

Collapse

Tankplassering i Ouya

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman13
    • Mar 2004
    • 172

Tankplassering i Ouya

Jeg har endelig innsett at ingen av byggeprosjektene mine blir ferdig til i sommer (måtte nesten prioritere å skrive ferdig mastergrads-oppgave). Så da er ett stykk Ouya ARF innkjøpt for å dekke mangelen av en skikkelig modell.

Inn skal en O.S 50SX. Såvidt jeg kan se av både cowling og monteringsanvisning er det oppned montering som gjelder. Men hvordan har dere som har fuglen løst tankplasseringen da? Det ligger jo en avstiver/støtte/dings på tvers i veien i tankrommet slik at man ikke får den helt ned, det ser ut som tanken blir liggende nesten helt opp mot "taket". Nå har ikke jeg kjørt oppned montert motor i noen av mine fly før, men jeg antar at det kan bli lett for at motoren drukner på tomgang med en slik plassering.

Synes den er for pen for side/rett opp montering, da ender jeg opp med å skjære bort halve cowlingen, og det ser jeg ikke som noe godt alternativ.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hei gratulerer med fint fly. har selv en som jeg har hatt sc40 i og nå en asp53. du får mer en nok krefter i hvertfall med en os 50 vil jeg tro. ang tanken så monterte jeg den bare slik som det står. og det fungerte greit med motoren opp ned.
    du her sikker lest denne http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=80
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

Working...