Unconfigured Ad

Collapse

Lim til vinge på e-starter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Lim til vinge på e-starter

Under sønnens flytur med e-starteren sin i går, skulle han forsøke på en loop. Flyet har flotører så det er vel litt tyngre enn normalt, så for å få til loopen gikk han i et lett stup før han bli litt for ivrig med høyderoret i opptrekket. Med det resultatet at vingen knakk i to. Flyet landet i sine respektive deler i Mjøsa. Hvilket lim anbefaler dere for å lime sammen vingen igjen? Valgene jeg har er GWS/UHUpor eller epoxy. Er mest fristet til å bruke epoxy pga. tørketiden, men er ikke sikker på hvordan isoporen liker epoxyen.
    Skal også erstatte treflisa i vingen med en karbonstang.

Kjell Arne
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Epoxy går veldig fint. UHU funker også. Men jeg har brukt Epoxy flere ganger på Estarteren. Helt min 15 min på en slik vingerep.

Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• davidsen
      • Sep 2005
      • 120

Jeg hadde definitivt gått for epoxy, går brillefint å lime isopor sammen med denne "trylleguffa". Bare ikke klin på for mye
      David Gabrielsen,
      Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

Comment

• walker76
        • Nov 2005
        • 472

Eg har reparert vinge og kropp på E-starteren min mange ganger, og har kun brukt 5 min epoxy. Har til nå funka veldig bra.

PS: har og reparert kroppen på formosaen min med 5 min epoxy..

Alltså: Funke meget bra.
        Mvh:
        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
        www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
        Raptor 90 3D
        Raptor 50 Titan SE
        T-Rex500GF
        T-Rex450SE V1
        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

yepp epoxy fungerer utmeket på isopor. men kan være en fordel å varme den litt så den flyter ut enda bedre i porene på isoporen. bare ikke varme for mye for da begynner den straks å herde
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• kaklei
            • Sep 2005
            • 458

Takk for tips!
            Skal finne frem epoxyen og sette poden i sving til å reparere etter ugjerningen sin!!

Kjell Arne

Comment

Working...