Unconfigured Ad

Collapse

Kyosho Calmato .40 Sport

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • audunjohnsrud
    • Jul 2006
    • 5

Kyosho Calmato .40 Sport

Noen som har erfaringer med dette flyet ?

Har en Sc.46 mottor fra en godt pensjonert .40 trainer, der jeg bruker opp gijen alt av servorer (Hitech) osv men trenger ny RX.

Noen råd til en god RX pakke som passer sammen med Futuba FFC6 sender.

Audun
    -----
    Sliten Graupner 300, trainer
    Brent Kyosho 40 trainer
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hei anbefaler den mottakeren her http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=123 den har også fail safe som kan programeres. slik at hvis deu skulle få forstyrrelser så går rorene og gassen til en bestemt stilling.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Isak
      • Apr 2004
      • 680

Det flyet er kjempetøft - flyr veldig godt med .40 motor. Kjempemorro til en billig penge.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

Comment

• torgust
        • Aug 2005
        • 842

Originally posted by audunjohnsrud
        Noen som har erfaringer med dette flyet ?

Audun
        -----
        Sliten Graupner 300, trainer
        Brent Kyosho 40 trainer
        Jeg kjøpte meg nettopp en slik som første fuelfly. Flyr til vanlig bare seilfly på hang så jeg har ikke allverdens erfaring med motoriserte ting, men....

Mitt inntrykk er i alle fall bra.
        Flyet flyr nesten av seg selv. Takeoff og landing likeså. Ingen leie tendenser i svinger heller. Svinger nesten av seg selv. Har ikke kjørt på med så mye sprell enda, men litt loop, roll og sånt har jeg nå testa, og det gikk som varm kniv i smør det.
        Ser den flyr en del fortere enn høyvingede trainere, men det skulle være greit å håndtere når du har fortært to trainere allerede slik du har gjort.

Min er utstyrt med en .46 motor, og på full guffe og litt svakt dykkror så er det mulig å få opp brukbar fart på den også.

Anbefales
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Flyet er jo av de mer kjente gode trainerne, noe svarene du allerede har fått bekrefter.

Du kan egentlig velge og vrake blant mottakere, alle (som IKKE er PCM) skal virke sammen med senderen din uansett merke.
          Men; der er noen mottakere som får mye pepper pga dårlig rekkevidde, og gjengangerne er GWS, enkelte Jeti og et par av de små 4-kanalerne fra Hitec.

Min personlige anbefaling etter det siste jeg har prøvd og har lest og erfart og fra andre sine erfaringer og tester: kjøp Webra Scan/Synth-mottaker! Se her f.eks: RS 6-kanaleren er nok for deg.

Selvsagt er der en masse andre gode mottakere på markedet som duger "mer enn godt nok", det meste fra Futaba, JR, Hyperion, Schulse, MPX, Graupner osv gjør jobben.

Men en av grunnene til at jeg har begynt å se mye på Webra når jeg handler er at dem scorer godt i tester og virker meget bra laget. Og så er det "Synth"-biten som er så bra å ha i mottakeren; da slipper du å handle krystaller om du skal bytte kanal en dag!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• audunjohnsrud
            • Jul 2006
            • 5

Valg av RX mottaker.

Takker for svarene med det dukker opp nye spørsmål rundt mottaker valg.

Hvilken rekkevidde er et must på en RC mottaker til et .40 fly. Jeg har erfart at man ofte flyr ganske langt men kan ikke se konktret om antall meter sett i forhold til perifrie grenser som jorde kanten osv på nabo jordet skulle jeg tro at avstand "pilot" - fly ofte kan komme opp i minst 500 meter.

Ble da litt skremt når jeg leser i spek til eks den første anbefaingen en rekkevidde på 500m.

Ellers kan noen beskrieve glitch teller nærmere ? (ser at den siste anbefalingen har dette som LED på uniten ?)

Ellers så er valget om flymodell vel avklart med alt jeg leser av positive meldinger om dette flyet, så nå er det bare å få tak i en god RX samt finne fram til en god motorfeste løsning.
            (Er veldig fornæyd med Graupneren min som har gummi oppheng av motorfesten og modellen rister nesten ikke). Noen som har noen anbetalinger rundt motor feste.

Hilsen
            Audun

The next plain in the sky.

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Velg en "fullrange" mottaker du... Da står det vel 1.6km (1 mile) på den.
              Den webramottakeren teller hvor mange ganger den har oppdaget glitch. Noe som vil gi deg en indikasjon på hvordan radioutstyret ditt fungerer, hvis jeg har forstått det rett. Saken er vel den at webramottakerene ansees for å være veldig bra, glitch indikator eller ei. Kommer nok til å kjøpe meg en slik 8kanals mottaker selv med tid og stunder.
              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...