Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp. Hvilket merke er dårligst og best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp. Hvilket merke er dårligst og best?

    Hei.

    Jeg har nettopp kjøpt meg et Kyosho Calmato Trainer 40
    Synes det er noe "billig fanteri" fordi det er mye festeanordninger i plast.
    Små tynne plast plugger osv.....

    Det må vel ryke fort?

    Er Kyosho et dårlig merke? Og hva er bedre?
    Noen linker til nettsteder?


    mvh.

    KATB
    Last edited by KATB; 08-07-06, 20:01.
    Knut-Arne Thorvaldsen Bryni
    Nes i Akershus

    Ready2

  • #2
    Hmmm... La meg gjette.
    Dette blir nok en ny krangletråd.

    Kan dere som svarer være snille og svare på en sakelig måte

    Selv så har jeg montert og flyd Kyosho Calmato og Zerro.
    Jeg synes disse flyene var bedre enn gjenomsnittet av ferdig fly.
    Hvis det følger med hardvare jeg ikke liker så pleier jeg å bytte det ut, og det gjelder alle ferdigfly, også på Kyosho.

    Nå vet jeg ikke hvilke deler du mener er dårlig så hvis du kunne forklare litt mere rundt det så kan vi jo dele litt erfaringer.
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

    Comment


    • #3
      Når jeg leser den overskriften blir jeg litt redd... dette er vel en typen tråde som utvikler seg mest i "feil" retning her på forumet.. Jeg skal forsøke å svare ut fra MINE erfaringer, hvilket ikke trenger å si noe som helst om hva som er rett og galt.. Smaken er som baken osv...

      Jeg synest de Kyosho settene jeg har hatt (feks. Sensation 1400) har vert bra. Treverket virker å være bra, settene er komplette, og finishen er bra. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med at tilbehøret som følger med er for dårlig, selv om jeg kanskje selv har byttet ut litt linker og slikt med kulelinker som jeg er så glad i.

      Jeg vil også trekke frem Great Planes som jeg også har vert svært fornøyd med. Mye samme inntrykk som med Kyosho, og kanskje enda et hakk bedre.

      Eneste jeg har hørt en del "galt" om er Seagull... Men jeg har aldri hatt noen selv - mye fordi er jeg blitt frarådet de. Jeg lurte feks. lenge på en Harrier 3D, men landet på en U-Can-Do 3D fra Great Planes i stedet.

      Har akkurat fått et Hangar9 (ShowTime) og et The World Models (Groovy 50 3D) på plass i boden og begge disse settene ser SVÆRT bra ut, men de er ikke bygget eller flydd enda. Spesielt Hangar9 ShowTime ser utrolig bra ut med blandt annet skikkelige kulelinker, carbon understell og carbon vingerør som standard i settet. TWM settet har utrolig lekker glassfiber cowling med metallic effekt lakk, og stilige "muskler" støpt inn som går utenpå kroppen litt bakover. Det følger også med "dummy-cowling" for å skjære til for motoren i før man skjærer i den som skal brukes. I det hele tatt virker begge disse settene spesielt forseggjort.
      Last edited by andersh; 08-07-06, 19:25.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        Regner med det er en trainer? I så fall ville det ikke forundre meg om den er enkelt lagd fordi det sannsynligvis vil bli mange krasj som uansett ville ha ødelagt mer "skikkelige" ting. Noen svakheter er lagd med hensikt for å få dem til å bli ødelagt i stedet for mer vitale og viktige deler av flyet hvis/når du krasjer.
        Andre svakheter finnes ofte fordi firmaet ville spare penger...
        Ville absolutt ikke si at Kyosho er et dårlig merke, men de satser mer på bil enn hva de gjør på fly tror jeg. Det finnes selvfølgelig bedre merker men til høyere pris. Jeg tror ikke det finnes noe svart/hvitt svar på hva som er best og dårligst angående merker. Vil likevel anbefale ARF Modelfly (www.rcmodeller.net), Seagull models (Seagull Models Manufacturing and Trading Company Co.,Ltd ) og GWS (Intégration de progiciel en assurance | GWS Consulting)
        Hvis du føler at noe er altfor svakt kan du selvfølgelig forsterke det, hvis du vet hva du gjør.

        P.S. Du har ikke sett enkle løsninger før du har bygget en GWS E-Starter :P
        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

        Comment


        • #5
          Hehe ser vi har et ulikt syn på Seagull models andersh :P
          Jeg har bare en arising star fra de og er fornøyd med den.
          I don't think there's a punchline scheduled, is there?

          Comment


          • #6
            TAKKER OG BUKKER for svarene, håper det kommer mer. Men vær snill og vær seriøs.
            Knut-Arne Thorvaldsen Bryni
            Nes i Akershus

            Ready2

            Comment


            • #7
              Trainer

              Originally posted by Soloflying
              Regner med det er en trainer? I så fall ville det ikke forundre meg om den er enkelt lagd fordi det sannsynligvis vil bli mange krasj som uansett ville ha ødelagt mer "skikkelige" ting. Noen svakheter er lagd med hensikt for å få dem til å bli ødelagt i stedet for mer vitale og viktige deler av flyet hvis/når du krasjer.
              Andre svakheter finnes ofte fordi firmaet ville spare penger...
              Ville absolutt ikke si at Kyosho er et dårlig merke, men de satser mer på bil enn hva de gjør på fly tror jeg. Det finnes selvfølgelig bedre merker men til høyere pris. Jeg tror ikke det finnes noe svart/hvitt svar på hva som er best og dårligst angående merker. Vil likevel anbefale ARF Modelfly (www.rcmodeller.net), Seagull models (Seagull Models Manufacturing and Trading Company Co.,Ltd ) og GWS (Intégration de progiciel en assurance | GWS Consulting)
              Hvis du føler at noe er altfor svakt kan du selvfølgelig forsterke det, hvis du vet hva du gjør.

              P.S. Du har ikke sett enkle løsninger før du har bygget en GWS E-Starter :P

              Det stemmer, det er en trainer. TAKK for svaret.....
              Knut-Arne Thorvaldsen Bryni
              Nes i Akershus

              Ready2

              Comment


              • #8
                Originally posted by jossv
                Hmmm... La meg gjette.
                Dette blir nok en ny krangletråd.

                Kan dere som svarer være snille og svare på en sakelig måte

                Selv så har jeg montert og flyd Kyosho Calmato og Zerro.
                Jeg synes disse flyene var bedre enn gjenomsnittet av ferdig fly.
                Hvis det følger med hardvare jeg ikke liker så pleier jeg å bytte det ut, og det gjelder alle ferdigfly, også på Kyosho.

                Nå vet jeg ikke hvilke deler du mener er dårlig så hvis du kunne forklare litt mere rundt det så kan vi jo dele litt erfaringer.

                Spesielt de "linkene" er jo i plast? Må da knekke og bli slitt fort?


                mvh.

                KATB
                Knut-Arne Thorvaldsen Bryni
                Nes i Akershus

                Ready2

                Comment


                • #9
                  Bare hyggelig. Spør om veldig mye selv, må prøve å hjelpe litt også
                  I don't think there's a punchline scheduled, is there?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KATB
                    Spesielt de "linkene" er jo i plast? Må da knekke og bli slitt fort?


                    mvh.

                    KATB
                    Jeg har ikke opplevd at plastlinkene er noe problem. Hvis du også bruker de fuelslangebitene som følger med over linkene så skal det ikke være noe problem.

                    Jeg mener det er viktig å bruke utstyr du er komfortabel med, så hvis du vil bytte ut linkene så er disse et bra alternativ hvis gjengene passer. Jeg husker ikke om det et tomme eller milimeter gjenger på Kyosho.

                    Når det gjelder å føle seg komfortabel så har jeg ofte brukt utstyr som er overkill for modellen, men det er sånn jeg vil ha det.
                    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KATB
                      Spesielt de "linkene" er jo i plast? Må da knekke og bli slitt fort?
                      Kyosho bruker mye slike hvite (gjennomsiktige) plastlinker i ene enden, og 90grader bøy med plastholder på i andre enden. Det ser kanskje ikke så robust ut, men jeg kan ikke si at jeg har opplevd at de feiler heller. Det er jo, som en annen her sier, bare til å bytte de ut med en annen type linker for samme diameter stag, feks. kulelinker.

                      Originally posted by Soloflying
                      Hehe ser vi har et ulikt syn på Seagull models andersh :P
                      Jeg har bare en arising star fra de og er fornøyd med den.
                      Jeg har ikke hatt noen Seagull sett selv, og baserer meg kun på det noen av flykompisene mine har sagt. Folk har jo tatt feil før..

                      Et generelt tips til trådstarter kan være å se litt på prisen. Min erfaring er at prisen (desverre) gjerne sier en del om kvaliteten på settet du kjøper.
                      Anders Hauge

                      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                      www.JetsOfBergen.no
                      rc.andersh.com

                      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                      Byggeblog for Eurosporten
                      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andersh
                        Et generelt tips til trådstarter kan være å se litt på prisen. Min erfaring er at prisen (desverre) gjerne sier en del om kvaliteten på settet du kjøper.
                        Eller heldigvis, for de som kjøper dyrere sett

                        Comment


                        • #13
                          Har satt ihop 2 arising star, ett til meg og ett til en god kompis, mitt fungere som bare det med sine linker, aner ikke hvordan de er i forhold til andre, men de fungerer uten noen hikst selv i minus 25 om vinteren hær oppe i nord, som sagt det er en trainer til ca 3500(ny pris, fly, motor, servoer(standard,f.eks hitec 422),bryter,batteri) og hva kan man forlange til den prisen???
                          Den eg har(som nybegynner) har gitt meg mange flotte turer, og dessverre gitt meg mye mere mersmak for denne hobbyen!!!!!!!!!!!!!
                          Børge G Hansen

                          Futaba 10C 2.4FASST
                          Optic6
                          C17E
                          Dassler
                          T-Rex
                          T-Rex 600 N Pro
                          U-CAN-DO 46
                          Cessna Cardinal
                          Cessna 182 skyline
                          cap 232 27% alitalia
                          edge 540 vince

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har etter maaange år med hobbyen mest til overs for sett fra Tyskland og Tsjekkia. Her er finishen best, flyegenskapene forutsigbare og negative overraskelser svært sjeldne. Men dem er ikke av de rimeligste normalt...

                            Hangar9 (som nevnt over) virker OK, handler gjerne flere modeller derfra. OK modeller, men ikke "superb" som amerikanske testere gjerne omtaler dem.

                            En del Koreanske saker kan være en stor skuffelse og så er der en del gullkorn innimellom. Vanskelig å generalisere, til det er det for store variasjoner fra Østen!

                            Det som følger med av linker og tilbehør er gjerne svært tilfeldig valgt virker det som. Men i de fleste tilfellene duger det godt nok på mindre modeller til rolig flyging. Når det blir større modeller med mye vekt/fart etc bør man være mer kritisk, mange byggere kaster det meste som er levert med i settene. I en del high-end kit er det ikke med sånt i det hele tatt siden hver pilot har sine favoritter dem bruker uansett.

                            I dag er der langt mer hurtig-billige saker på markedet enn det var i gamle dager. Saker som er delvis ferdige, med lav slitestyrke og enkelte ganger med dårlige flyegenskaper. Det er nesten helt umulig for nybegynnere å vite hva man kjøper... Da er det OK å ha et forum som dette og en klubb man er medlem i som kan gi råd.
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Jr Models

                              Har nylig kjøpt en cap232 2m fra jr models... noen erfaringer på disse?
                              Mvh
                              Hasse Andre.

                              hasse1979@online.no

                              Alle kræsj har en logisk forklaring........

                              Comment

                              Working...
                              X