Unconfigured Ad

Collapse

Tør folk bruke Ca hengsler ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Tør folk bruke Ca hengsler ?

Har begynt å bruke litt lynlim-hengsler(hengsler som ofte følger med settene og er laget av ett eller annet glassfiberduk i tykk og stiv utgave) på mine ARFèr, men er litt usikker på hva de tåler ? Er det noen som har prøvd de og har erfaringer rundt dette ?

/Alf
    • 684

Har prøvd å lage slike selv med varierende resultat. tror nok de er sterke, det kommer litt an på hvor stor modelle det er.

Min favoritt på små fly er å lage hengsler av film (monokote o.l.). Det funker kjempefing og er veldig enkelt. Selvsentrerende blir det også. Skal skrive et stykke om det når jeg får tid.
    Anders Valland
    Trondheim

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Har aldri hørt om at sånne hengsler har sviktet.. MEN: syntes sjøl rorene går alt for tregt med sånne hengsler, derfor kaster jeg dem.
      Film eller tape er suverene hengsler til seilere og små modeller.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Jon Wold
        • Sep 2002
        • 949

Små modeller ja. Maks .25 size fly, dvs opp til 1,5 kilo er greit. Har brukt det mye og det er først nå når modellene blir 5-6 år gamle at jeg kan skille klinten fra hveten for å si det sånn. Prøvde CA-henglser på en 60-kjerre for noen år siden, det holdt i fire sesonger men nå er rora blitt ribbet av og hengslet på nytt, da de ble slappe i festene. Det er i høyeste grad begrenset levetid på slike hengsler.
        MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• OAK
          • Jul 2002
          • 863

Har brukt dette en del, og jeg synes det fungerer utmerket.

Har blant annet en ducted-fan modell (med 91-motor) som nå sikkert er 4-8 år gammel (er ikke sikker på alder, da jeg har kjøpt den brukt). Denne modellen har vært igjennom mye, og hengslene holder helt fint.

mvh
          Ole André

Comment

• affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5877

Har faktisk sjekka på rcuniverse.com og ser at gutta i USA bruker det på sine 1/4 skala acromodeller. Viktigst er å lage gap nok stort til hengslene for at den ikke skal knekke, men bendes. Jeg vil prøve min GP Patty Wagstaff 300 med det .......

ALf

Comment

• Thinnthinn
              • Sep 2002
              • 1172

Hallo!
              Det skal fungere utmerket, MEN....
              Mitt tips er å stikke nåler eller tre-pinner gjennom hengslene etter montering. Da får du en ekstra forsterkning som tidvis er gull værdt! Det er jo ingen måte (som jeg vet om) som sjekker limflatene på et hengsel etter montering. De kan sitte som fjell det ene øyeblikket, for så plutselig å løsne, sistnevnte aller helst i stup eller lignende..
              Ta en enkel test før HVER flight; Ta tak i rorene og løft modellen etter dem... Holder de, er det bare tut og kjør! (Ja, her må det tas visse forbehold...).

Mvh.
              Sir Crashalot
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...