Unconfigured Ad

Collapse

Edge 540 på ultramicro.no

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Edge 540 på ultramicro.no

Er dette komplett med alt du trenger for å fly? Litt dårlig informasjon om akkurat det..

Truls.
  • lehaug
    • May 2006
    • 55

..

Hvis du tenker på kittet til 455, så innholder det kun laserkutta depronfliser, og litt hardware. I tilegg trenger du alt: radio, micromottaker, 3servoer, bl esc, bl motor, LiPo, propell, og lim i forskjellige fasonger)

Har du aldri hatt noen indoor modell så førstegangsprisen litt stiv, men duverden så mye morro. Du trenger også en lader for lipo hvis du ikke har det.. Kommer fort opp på et 2,5-3000 kroner første gang, hvis du har radio selfølgelig.

Ta kontakt med gutta på Ultramicro, de ordner helt sikkert et bra pakketilbud til deg, da får du no som passer flyet, og får maks glede ut av det.
    Ta også med i beregningen at når du har fått dilla, og prøver deg på et og annet halsbrekkende stunt, så kommer du til å bruke opp modellen etterhvert. De varer ikke evig, kjøp derfor utstyr som kan brukes i andre fly også.
    Du kommer til å få myye morro med Edge'n

Lykke til!
    Lars Erik Haug
    Øvregate 17
    N-2635 Tretten
    lehaug@gmail.com
    tlf: 97972797

H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
    Seagull Cessna Trainer
    Unnamed Slope Glider

"Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Originally posted by lehaug
      Hvis du tenker på kittet til 455, så innholder det kun laserkutta depronfliser, og litt hardware. I tilegg trenger du alt: radio, micromottaker, 3servoer, bl esc, bl motor, LiPo, propell, og lim i forskjellige fasonger)

Har du aldri hatt noen indoor modell så førstegangsprisen litt stiv, men duverden så mye morro. Du trenger også en lader for lipo hvis du ikke har det.. Kommer fort opp på et 2,5-3000 kroner første gang, hvis du har radio selfølgelig.

Ta kontakt med gutta på Ultramicro, de ordner helt sikkert et bra pakketilbud til deg, da får du no som passer flyet, og får maks glede ut av det.
      Ta også med i beregningen at når du har fått dilla, og prøver deg på et og annet halsbrekkende stunt, så kommer du til å bruke opp modellen etterhvert. De varer ikke evig, kjøp derfor utstyr som kan brukes i andre fly også.
      Du kommer til å få myye morro med Edge'n

Lykke til!

Hei du. Takk for bra svar. Men blir nok i meste laget den pakken der da for meg. Har ikke radio eller noe fra før. Har mest lyst på et skikkelig helikopter, feks trex, men det blir ikke nå.. SÅ har jeg lyst på et billig og greit fly og leke meg med utover vinteren..

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

hva med det da?

Edit: eller dette? http://www.brapris.no/index.php?main...roducts_id=439

hehe
        Last edited by Trulsen; 19-09-06, 17:41.

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

hvis du er totalt nybegynner så tror jeg du vil ha mest morro med den cessnaen. den sndre kan vel bli litt vanskelig i starten.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Originally posted by tyor
            hvis du er totalt nybegynner så tror jeg du vil ha mest morro med den cessnaen. den sndre kan vel bli litt vanskelig i starten.

Er ikke totalt nybegynner.. Har fly fra før wingdragon vell og merke, men har jo litt stikketrening da.. Men om jeg er litt mer en nybegynner så er det andre bedre/kjekkere?

Comment

• lehaug
              • May 2006
              • 55

..

Ok, da blir nok Edgen litt i tøffeste laget ja.. Cessnaen så fin ut, hørt om flere som har handlet fra brapris.no og jevnt over så er det bra greier de pøser ut.

Og når du har brukt opp cessnaen(jada, du kommer til å bruke opp denne også), så kan du helt sikkert bruke opp igjen motor, reg, mottaker, radio og servoer fra den. BL motoren så ut som en AXi klone, og servoene så også greie ut.Ne-ko radioen så jo også helt grei ut, ikke så ulik Hi-Tek laser4. Ne-ko betyr forøvrlig katt på japansk, så vet dere det. ;P

Ser du sier du har en wingdragon, og såvidt jeg kan erindre, så er dette en modell uten bal. ror. Hvis dette er tilfelle, så annbefaler jeg deg sterkt og ha med deg en som har flydd litt før, da det er en helt annen måte å ta svinger på enn med en siderorsmodell. Oppsøk den lokale klubben hvis den finnes. Eller oppsøk noen lokale helter, de finnes overalt.

Lykke til!
              Last edited by lehaug; 19-09-06, 19:03.
              Lars Erik Haug
              Øvregate 17
              N-2635 Tretten
              lehaug@gmail.com

Seagull Cessna Trainer
              Unnamed Slope Glider

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Ok, da blir nok Edgen litt i tøffeste laget ja.. Cessnaen så fin ut, hørt om flere som har handlet fra brapris.no og jevnt over så er det bra greier de pøser ut.

Og når du har brukt opp cessnaen(jada, du kommer til å bruke opp denne også), så kan du helt sikkert bruke opp igjen motor, reg, mottaker, radio og servoer fra den. BL motoren så ut som en AXi klone, og servoene så også greie ut.Ne-ko radioen så jo også helt grei ut, ikke så ulik Hi-Tek laser4. Ne-ko betyr forøvrlig katt på japansk, så vet dere det. ;P

Ser du sier du har en wingdragon, og såvidt jeg kan erindre, så er dette en modell uten bal. ror. Hvis dette er tilfelle, så annbefaler jeg deg sterkt og ha med deg en som har flydd litt før, da det er en helt annen måte å ta svinger på enn med en siderorsmodell. Oppsøk den lokale klubben hvis den finnes. Eller oppsøk noen lokale helter, de finnes overalt.

Lykke til!
                Hei du. Takk for svar. Blir nok en slik modell om en måneds tid.

har nettopp begynt som lærling så må få ting på stell med leiligheten og slikt..

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Jeg hører stadig folk sier balanseror er vanskeligere. Er det fordi jeg begynte med heli før fly at jeg ikke er enig? Kunne ikke tenkt meg å fly uten alle 3 flatene. Skulle jeg droppet noe så måtte det vært sideror som på PZ Mustangen.

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

helt enig med deg tintin. best å begynne med ballanseror med en gang synes jeg også. og jeg begynte med fly lenge før heli.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

Comment

• lehaug
                      • May 2006
                      • 55

Jeg har vel strengt tatt ikke sagt at det var så mye vanskeligere, men det er en anne måte å ta svinger på.. hvis du har en balanserorsmodell så har den oftest lett for å legge seg litt på siden hvis man prøver å ta en sving kun med sideroret. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å fly uten ailerons. Bruker rudder skjeldenere enn aile. Jeg hadde også det på min første modell, og det gikk jo smertefritt det, sikkert mye grunnet at jeg hadde en som sto ved min side og passet på at jeg ikke herjet tulling med stikkene. Velkommen til en kjempemorsom, lærerrik og utrolig sosial hobby iaffal.
                      Lars Erik Haug
                      Øvregate 17
                      N-2635 Tretten
                      lehaug@gmail.com

Seagull Cessna Trainer
                      Unnamed Slope Glider

Comment

• Trulsen
                        • Aug 2006
                        • 3411

Jeg har vel strengt tatt ikke sagt at det var så mye vanskeligere, men det er en anne måte å ta svinger på.. hvis du har en balanserorsmodell så har den oftest lett for å legge seg litt på siden hvis man prøver å ta en sving kun med sideroret. Jeg kunne heller aldri tenkt meg å fly uten ailerons. Bruker rudder skjeldenere enn aile. Jeg hadde også det på min første modell, og det gikk jo smertefritt det, sikkert mye grunnet at jeg hadde en som sto ved min side og passet på at jeg ikke herjet tulling med stikkene. Velkommen til en kjempemorsom, lærerrik og utrolig sosial hobby iaffal.
                        Så da må det bli cessnaen med litt tilbehør som havner i min postkasse om ikke alt for lang tid da altså?

Men om/når jeg kjøper den, er det noen i Bergensområdet som vil bli me på jomfruturen da?

Comment

Working...