Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyvekt i forhold til motorstr.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyvekt i forhold til motorstr.

    Ser etter en egnet modell for akroflyving, noe ala modellene som er beskrevet i denne posten: Gode 50-90 size ARF-fly?? - (MFN) ModellflyNytt.no

    Har ikke funnet ut hvilke modell jeg vil ha ennå, men det må være en som har kraft i forhold til vekt slik at den kan "henge" etter propellen.
    Har en OS 70fs 4t. som jeg har tenkt å bruke, har noen formening om hvor jeg bør sette vekt grensen på flyet??
    Er jo selvfølgelig litt avhengig av type propell, men i og med at motoren har en kraft på 1,1 hk er det vel fysiske lover som setter begrensinger

    Kjell Arne

  • #2
    humlene flyr mot alle fysiske lover, men det er ikke dermed sagt at en .70 motor gjør det samme.
    fra spøk til side; har du lest testen på Vince Edge 540? der mener jeg det var brukt en .70 motor av et salg, og den veier vel ca 2,3-2,6 kg hvis jeg ikke tar helt feil.
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

    Comment


    • #3
      Jeg vil si ca 2kg som maks hvis du skal ha et fly som er morsomt å hovre med

      Comment


      • #4
        Takk for svar!
        Originally posted by jørgen123
        har du lest testen på Vince Edge 540? der mener jeg det var brukt en .70 motor av et salg.
        var vel en Saito FA-82 a som ble brukt, denne er endel sterkere enn OS'en min.. Ble også testet med en ASP 61 FS..
        Motoren min sitter i dag i en mustang p51 dago red, veier vel ca 2.8 kg, det drar bra, men ikke loddrett.. er en 12x6 prop på den tror jeg.

        Vil vel kanskje tro, som du sier Christen, at en modell på ca. 2kg vil bli ganske sprek..

        Kjell Arne

        Comment

        Working...
        X