Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpt Extra 300S fra Elefun, hvilke propell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpt Extra 300S fra Elefun, hvilke propell?

    kjøpte dette : Siden finnes ikke

    Det jeg lurer på er hva slags propell er finest på dette, da jeg har planer om å henge dette under taket i stua, og kjøpe inn deler under vinteren til avgang til våren (MAO, propellen jeg kjøper nå behøver ikke være brukbar til flyving)

    Hvis noen kan gi tips om diverse utstyr til dette flyet hadde det vært fint.(Flydd 1 meter fly før, og går nå opp til 1.4, og fortsatt elektro)

    Er det foresten vanskelig å montere propell uten at man har motor?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Hmmm

    Originally posted by spitmk16
    kjøpte dette : Siden finnes ikke

    Det jeg lurer på er hva slags propell er finest på dette, da jeg har planer om å henge dette under taket i stua, og kjøpe inn deler under vinteren til avgang til våren (MAO, propellen jeg kjøper nå behøver ikke være brukbar til flyving)

    Hvis noen kan gi tips om diverse utstyr til dette flyet hadde det vært fint.(Flydd 1 meter fly før, og går nå opp til 1.4, og fortsatt elektro)

    Er det foresten vanskelig å montere propell uten at man har motor?
    Propell...Skal du ha den til "henge-å-se-på-modell i taket eller til egen statisk beskuelse så ville jeg valgt en trepropell 10X6-8. Pussett denne litt og lakkert den i sølv. De fleste bruker Hartzell på fullsizefly og disse er matt sølv med vanligvis røde tupper. Propellen monteres slik uten motor: Få rak i en treskrue som er passe lang pluss skive og stikk den gjennom prop. og fast i et trestykke/ply på baksiden av cowling som går på tvers med større diameter enn hullet bak. Dra passe til skruen. Spinner øker jo det visuelle så denne kan tapes over og under med minimal tape eller punktlimes med minimal CAP. Her snakker en om microdråper altså som en får opp i gjen.
    Mvh.
    Rolv Leirro

    Comment

    Working...
    X