Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger byggetips til Birddog'en

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger byggetips til Birddog'en

    Skal montere på en "stolpe" som går fra flykroppen og til vingen. Funksjonen er vel å holde vingen på plass, men i bruksanvisningen virker det kun som at de har en pyntefunksjon på modellen. I følge tegningene skal de kun settes på plass med pianotråd.

    Vingedelen er skrudd fast til flykroppen med 2 nylonskruer og det virker litt skjørt. Hvis jeg holder i hver vingetupp og løfter opp flyet så føles det nesten som at vingedelen kan knekke oppover. Med litt lufttrykk så er jeg litt usikker på hva som kan skje!

    Holder konstruksjonen med å bare bruke disse "stolpene" som pyntegjenstander eller bør de skrus fast på noen måte?

    Se vedlagte bilder.
    Attached Files
    Marius

  • #2
    det så litt skralt ut ja:P jeg hville ha forsterket det..
    lykke til
    Sveinung Rogstad
    1989

    Comment


    • #3
      Marius - the best advice you can get is to trust the designer and follow his drawings and instructions - in the case of this particular model the designer has many years experience and there are many hundred examples of the model flying around the world...
      Ken Bates
      Never Mind the Label

      Comment


      • #4
        Tror ikke at vingefestet kan ta hele momentet.
        Du er nok avhengig av at skrå staget kan ta opp litt strekk krefter.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          litt vanskelig å se ut fra bildene. hva du mener eksaktelig. men stolpene skal i hvertfall sitte fast slik at de holder igjen så ikke vingen brekker. om de er festet med pianotråd så er vel det sterkt nok vel?




          mistenker at det er RBC sin du bygger her er en laaang bygge tråd(38 sider) med masse bilder I am building the new RBC BIRDDOG - RC Groups se på side 27 der er det noe om vingestøttene i hvertfall
          Last edited by northwood; 19-10-06, 19:48.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Det var en bra byggetråd! Skulle lest den litt før. Har brukt en del tid på å klø meg i hodet for å finne ut hvor de forskjellige delene skulle på plass!
            Marius

            Comment

            Working...
            X