Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekter, Vinteren 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekter, Vinteren 2007

    Nå som snøen endelig(?) har falt også her på østlandet, tenkte jeg å lage en tråd hvor folk kan fortelle/vise fram vinterens prosjekter. Det er alltid inspirerende og morro å lese om hva folk bygger/monterer rundt omkring i landet. Legg gjerne med bilder.

    Jeg kan starte med mitt lille "vinter-prosjekt":

    Great planes ultimate bipe 40, mitt aller første byggesett er på vei i posten.
    produktark: Great Planes RC Products | Horizon Hobby
    Fakta:
    Vingespenn: 1092mm
    Vekt: 2495-2950g
    lengde: 1213mm

    Ikkenoe nytt eller spesielt med denne modellen, men iogmed jeg ikke har bygget (bare montert arf) fra før av, blir det likevel noe spesielt for meg.
    Skal settes opp med en Magnum .65 4-takter.
    Relativt gammel modell, men har lest mye bra om kitet på rcuniverse.com, med unntak av at cowlingen er noe drit (abs-plast). Har derfor bestillt en helstøpt glassfibercowling fra en kar i USA.

    Ellers skal min samboer en tur over dammen på jentetur for å besøke ei venninne i februar, noe som passer meg perfekt. Skal da kjøpe med en litt større 4-takter, saito 120 eller 150 eller deromkring + en god del servoer og diverse stasj. En bi-effekt av denne handelen blir jo selvfølgelig at jeg jo må ha et nytt fly å ha stasjet i, og planen er da en middels stor warbird av et slag, har snust litt på rc-flight sine sider, har mange fristende fugler der. En ny fugl skal ihvertfall stå klar før våren kommer.
    Hmm.. eller kanskje hun skal kjøpe med en bensin-motor istedet? hmm.. vel, fortsatt god tid til å tenke.

    Så.. hva er deres planer/prosjekter for vinteren 2007?
    Last edited by TapZ; 01-11-06, 18:09.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

  • #2
    Hei

    Det står mellom 2 vinterprosjekter for meg for øyeblikket..

    Her blir det mye bygging da dette er kit.. http://www.rc-flight.com/catalog/pro...45ec2f95e0608b


    Og denne som er arf og j..lig fin.. http://www.rc-flight.com/catalog/pro...45ec2f95e0608b

    2 flotte fly fra 30 tallet..

    Ender kanskje opp med begge... vinteren er lang

    Geir
    Geir Bjelkarøy

    http://www.phoenix-rc.org

    "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

    Comment


    • #3
      Er mest vant til å bygge fra scratch eller sett. Har denne gang gått for en ARF modell, Giles 202 140 fra CMPro. Har kjøpt en MVVS 26 bensin som jeg håper skal dra lasset. Prøver den med standardpotte til å begynne med.

      Strever litt med å få fatt i alu-spinner med riktig adapter, trenger en 3" med adapter på M10x1,0. Noen som har tips til hvor jeg kan få fatt i den?

      Det er alltid noe å fikse på selv om det er ARF, og vinteren er lang...

      Helge.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Er ikke akslingen på MVVS 26 gjenget innvendig for
        spinner? Det var 45`en, var bare å skru truturn spinneren rett på plass.
        Hvis ikke har jeg et adapter liggende som ble kjøpt i tilfelle og det er vel nesten gangavstand fra deg
        Jeg handlet spinner fra Tower sammen med mye annet rask, de har godt utvalg på lager og OK priser.


        Mitt vinterprosjekt er forøvrig det samme som i fjor og året før og året før : 1/4 Cub som aldri kommer lenger fordi han som begynte på den for 15-20 år siden har gjort feil på vingene. Jeg mister helt motet hver gang jeg prøver å komme videre
        Noen som har en supercub til salgs?

        Jarle
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

        Comment


        • #5
          Hmm..la meg se....den er ca 2.6m mellom spissene, skal ha 106 blingede kubikk i nesa, en haug med digitalservoer plassert på strategiske steder, og jeg blir den første i skandinavia som får en (såvidt meg bekjent)...hehe...

          Det er en russer laget av luftarbeid...noen som vil gjette?!
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Supra25
            Hmm..la meg se....den er ca 2.6m mellom spissene, skal ha 106 blingede kubikk i nesa, en haug med digitalservoer plassert på strategiske steder, og jeg blir den første i skandinavia som får en (såvidt meg bekjent)...hehe...

            Det er en russer laget av luftarbeid...noen som vil gjette?!
            Når skal du få deg noe skikkelig å fly med i stede for de derre flya laget av sammenpressa filleryer og litt lim forresten...??

            Vel, vi som flyr orntli fly lager de selvfølgelig i tre...
            En stk. Weiershäuser Ultimate blir forhåpentligvis ferdig med alt nødvendig innhold innen snøen forsvinner. DA-50 og et knippe Hitec servoer havner i den.
            Weiershäuser Ultimate 1.85 - Erfaringer? - (MFN) ModellflyNytt.no
            Kroppen er så å si tre-ferdig og vingene er så vidt påbegynt...

            I tillegg må jeg ha noe å leke meg med i mellomtider så da blir det yak på meg å Den dukker vel forhåpentlig vis opp over helga og en os70 Ultimate ligger å venter på innkjøring.
            http://rcnet.no/rc/product_info.php?...d17b1ab0b505bf
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Originally posted by Supra25
              Hmm..la meg se....den er ca 2.6m mellom spissene, skal ha 106 blingede kubikk i nesa, en haug med digitalservoer plassert på strategiske steder, og jeg blir den første i skandinavia som får en (såvidt meg bekjent)...hehe...

              Det er en russer laget av luftarbeid...noen som vil gjette?!
              AeroWorks Yak 54 104"...hva vinner jeg?!?...hva,hva?!!
              Last edited by Lumbajack; 02-11-06, 07:43.
              Mvh

              Olav Lund

              Comment


              • #8
                Jeg holder på med en Birddog (eeenda) fra Griffin. Er en del småplukk igjen og tydeligvis noe greier jeg må lære meg på den nye radioen før flyet er klart til avgang.

                Birddogen er trukket med Koverall om fungerte ganske bra. Jeg er litt utålmodig så finnishen kunne jo blitt bedre. Det tok ganske lang tid og jeg tror det røyk et par hjerneceller i prosessen (dårlig lukt!). La på et strøk med Balsarite før jeg strøk på Koverallen. Deretter la jeg på et lag med dop før jeg malte med maling fra Tamiya.

                Wing Span: 1450 mm
                Flight Weight: Starts at 1900 grams. Eh..jaaa...der starter den ihvertfall.
                Motor: Axi 2820/10

                Går allerede og sikler på nye byggesett. Et eller annet mililtærtfly med fast understell i rundt 1:6 skala. Vet ikke helt hva som er tilgjengelig som elektrobyggesett. Noe jeg har tenkt på er:
                - Gloster Gladiator
                - Vought OS2U “KINGFISHER”
                - Percival Proctor Mk IV (Frog)
                - Stuka
                Attached Files
                Marius

                Comment


                • #9
                  Originally posted by esmel
                  Når skal du få deg noe skikkelig å fly med i stede for de derre flya laget av sammenpressa filleryer og litt lim forresten...??
                  aahh...but it is NOT composite this time, my friend...hehe...her snakker vi treverk og føyelig bedekningsmateriale. Bare det er nok kubikk så spiller det ingen rolle hva som henger bak..hehe

                  Hørte rykter om Ultimate prosjektet ditt, så det er bare å ferdigstille og i samme slengen slippe opp for unnskyldninger til å ikke være med på morroa nest år!

                  and the winner is....
                  Originally posted by Lumbajack
                  AeroWorks Yak 54 104"...hva vinner jeg?!?...hva,hva?!!
                  Tja...du vinner en gratis tilskuerplass på valgfri Imac happening neste år for å beskue herligheten

                  Her er link til herligheten...det ser bare helt überkongeoverlegent ut!!

                  403 Forbidden
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #10
                    Vinterens prosjekt(er). skal først gjøre ferdig en me109 fra roedelmodels. den har vingespenn på 105cm og får enten en tt20 eller en sc25 i snuta. tar den som passer best med hansyn på vekt.

                    Så tror jeg det henger en halveis treferdig 1/6 Fieseler storch i taket inne på hobbyrommet den skal definitivt bygges ferdig denne vinteren og er første prioritet etter me109´n.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Prosjekt og prosjekt, har bestilt en Multiplex Funjet jeg skal fikle med utover vinteren. Ta meg litt god tid, coate den med z-poksy og pusse ned, og muligens lakkere den i rødt/hvitt/blått.

                      Skal forøvrig ha en Medusa 28 x 32mm 2800kV-motor i denne, håper det blir litt liv da
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #12
                        Har startet bygging av chipmunk (Dynaflite) skala 1:5. Denne skal utstyres med min første bensinmotor. Har god tid til å bestemme meg for type motor mens jeg koser rævvva av meg på hobbyrommmet, dette kaller jeg balsahaug. Finish er bestemt, bygges som LN-DHC som står på Kjeller om jeg ikke er totalt feilimformert.
                        Terje Pedersen

                        Indre Østfold Modellflyklubb

                        91399490

                        Comment


                        • #13
                          P-51d

                          TopFlite P-51D Mustang 1:5 Gold Edition

                          Wingspan: 84.5 in (2140 mm)
                          Wing Area: 1245 sq in (80.3 dm2)
                          Weight (w/radio): 17.5-19 lb (7940-8620 g)
                          Wing Loading: 32-35 oz/sq ft (98-107 g/dm2)
                          Fuselage Length: 73.5 in (1865 mm)
                          Requires: 2.1-2.8 cu in (35-45 cc) glow engine or 2.5-4.2 cu in (41-70 cc) gasoline engine, 6-7 channel radio w/10 servos
                          Attached Files
                          http://www.phoenix-rc.org/
                          http://www.glamdalrck.net
                          http://www.scalewarbird.org/
                          ---------------------------------------------------
                          Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                          Comment


                          • #14
                            skal du og ha deg funjet Morten?
                            har enda ikke bestemt meg om det blir noe vinterprosjekt på meg i vinter. venter på en extra 330 fra newpower modelisme som jeg må få i lufta. så har jeg noen flottører liggende en plass som jeg kanskje kunne sette på magisteren?
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #15
                              TopFlite P-51D Mustang 1:5 Gold Edition


                              Bra valg! Top Flite er kvalitet, bygde selv en Mentor i fjor, byttet den i en kvartskala Stampe da både egne sære meninger og baneforhold ikke er forenlig med nesehjul.

                              mvh Terje
                              Terje Pedersen

                              Indre Østfold Modellflyklubb

                              91399490

                              Comment

                              Working...
                              X