Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeprosjekt. Hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggeprosjekt. Hjelp.

    Hei hei. Har lyst til å bygge meg et fly i løpet av vinteren. Elektrofly. Liker veldig skala fly. Vil helst ungå å bestille fra utlandet og helst ikke så veldig dyrt. Noen forslag til fine fly?
    Pål Hodne

  • #2
    Originally posted by Vampyro
    Hei hei. Har lyst til å bygge meg et fly i løpet av vinteren. Elektrofly. Liker veldig skala fly. Vil helst ungå å bestille fra utlandet og helst ikke så veldig dyrt. Noen forslag til fine fly?

    Heisann ,har flydd en del ARF fly, så jeg tenkte å prøve meg på et bygge sett jeg også.... så jeg bestilte meg en lik til den i tråden under.

    mini me109 fra Øgrey - (MFN) ModellflyNytt.no
    Kjetil Giske

    Comment


    • #3
      Ken hos Griffin har jo noen fine skalamodeller for elektro da.
      www.griffin-models.com
      Frank Thingelstad
      2050 Jessheim

      Comment


      • #4
        hei driver og bygger ferdig den mini me109´n nå. og kan godt anbefale ett slikt sett som første byggesett. er vel ikke det mest skalariktige flyet. men enkelt å sette sammen og det blir ganske solid tror jeg. kommer snart med noen flere bilder i den andre tråden er nesten treferdig.

        Elklers som tapz skriver så har jo Griffin en del fine byggesett for elektro.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by tyor
          hei driver og bygger ferdig den mini me109´n nå. og kan godt anbefale ett slikt sett som første byggesett. er vel ikke det mest skalariktige flyet. men enkelt å sette sammen og det blir ganske solid tror jeg. kommer snart med noen flere bilder i den andre tråden er nesten treferdig.

          Elklers som tapz skriver så har jo Griffin en del fine byggesett for elektro.
          Men er ikke det flyet bensinfly? Er det lett å konvertere til elektro?
          Pål Hodne

          Comment


          • #6
            tror ikke det vil være noe problem å kjøre elektro på en slik uten at det blir for dyrt. nå skal ikke jeg begynne å anbefale utstyr. men en motor på 250-300w skulle vel passe. og det er god plass til å legge batteri bak frontveggen i stedet for tank og mottaker pakke. Det jeg ser som det største problemet med å bruke elektro på fly beregnet for fuel er hvis man skal begynne å lage batteriluke osv. for å slippe å ta av vingen ved batteri bytte. nå blir vingen skrudd fast med 1 plastskrue på dette så den er jo rask å ta av. Må si jeg har ikke bestemt meg helt. kan hende det blir elektro på min også
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Jeg har akkurat bygget en elektrisk Birddog fra Griffin. Det er et bra byggesett, men kanskje litt komplisert. Tyor hadde en byggetråd til flyet: I am building the new RBC BIRDDOG - RC Groups som gjør det myyyyye enklere å bygge.

              Flyet koster rundt 1.200. Kan anbefales! http://www.griffin-models.com/
              Marius

              Comment


              • #8
                Hvis du først skal ha elektro og skala så er det jo veldig kult å gå for noe med to eller flere motorer. Fordelen med elektro i et slikt oppsett er jo at du aldri får motortrøbbel med den ene motoren. Forbrenningsmotorer har det alltid med å stoppe i slike oppsett. Jeg sitter og tenker ut en B17 for tida, men det blir nok litt tid til byggestart.
                -----------
                Bengt

                Comment

                Working...
                X