Announcement

Collapse
No announcement yet.

motorvalg i arc beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • motorvalg i arc beaver

    hei! jeg holder på å bygge en arc beaver fra rcmodeller.net har tenkt til å ha på flotører på den, er det da for lite med en asp 46 totakt ? har oxo en 70 firtakter, men den blir vel for stor ? tror ratt at den ikke passer i bukken heller.. noen som har noen bra forslag til motor ?
    hvor får jeg abonement på lim?

  • #2
    Har sett beaveren med 46 totakt motor og flotører synest at det såg greit ut, men det er jo alltids godt med litt ekstra motor.
    Eg har ein sc52fs i min beaver, den synest eg blir litt liten.
    Ein kamerat av meg har ein os65la totakt i ein arc cessna og den går veldig bra.
    Da kom sikkert ingenting ut av dette svaret såg eg no
    Da e bedre med for stor motor enn for liten..
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

    MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

    Comment


    • #3
      oki, ja er bedere med for stor motor eller for liten. jeg har selv også cessnaen fra arc, den har jeg en asp 75 motor i, men den er litt i største laget. men jeg tror jeg prøver beaveren med 46 motor i først, så får vi heller bytte, hvis den blir for liten
      hvor får jeg abonement på lim?

      Comment


      • #4
        hei kakemann.

        tror jeg hadde gått for 70 firtakteren i flyet ditt dersom det ikke kreves store ombygninger.
        Skal bli artig å se Beaver`n din. Når skal den opp?
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

        Dæ går litt mindre lim nå.

        Comment


        • #5
          hallo cessnaknuseren. har ikke sett så mye på det enda, kansje det bare er nok å pusse av litt på insiden av motorbukken, er ikke sikker på når den skal opp enda jeg, skal ha på flotører, å nå ser det jo ut til at snøen forsvinner, så må vertfall vente til den kommer tilbake da.
          hvor får jeg abonement på lim?

          Comment


          • #6
            Håper snøen blir borte igjen ja. Har ett par fly på gang selv som jeg skulle prøvd på stripa vår. (Stick og Decathlon ). Jeg skal også reparere Jupitern min med flotøter som av en eller annen grunn har defekt understell.
            Jeg hadde først en 46 totakter i Jupiter`n, og syntes den ble litt vel slapp.
            Byttet til en 60 totakter, og den passet flyet mye bedre.
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

            Dæ går litt mindre lim nå.

            Comment


            • #7
              var på stripa i går og det var bare et tynt lag med snø på den, så den er nok snart borte igjen nå, får håpe på fint vær til helgen, så kansje det blir litt flyving da : )
              hvor får jeg abonement på lim?

              Comment


              • #8
                Hei. Jeg har hatt en ARC Beaver en stund nå, først var den utstyrt med en Magnum XL 61 4-takt (passer rett i motorfestet)og da fløy den greit både med ski og hjul. Så satte jeg inn en SC 61 totakt, da måtte jeg modifisere et ARC Cessna motorfeste for å få den på plass i Beaveren. Flyet ble dessverre litt for framtungt uansett hvor mye jeg flyttet på batteri og mottaker, så nå har jeg byttet motor igjen. Satte på flottører sist helg, samt en Saito 82 firetakt, så det burde være motor nok. Skal prøvefly til helga hvis det bare kan slutte å snø her i nord.......
                Liten høyvinget trainer - SC 15
                ARC Beaver on floats - Saito 82
                Goldberg Ultimate - OS 120

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kakemann View Post
                  hei! jeg holder på å bygge en arc beaver fra rcmodeller.net har tenkt til å ha på flotører på den, er det da for lite med en asp 46 totakt ? har oxo en 70 firtakter, men den blir vel for stor ? tror ratt at den ikke passer i bukken heller.. noen som har noen bra forslag til motor ?
                  Har en beaver med flotører, den går fint med 46-motoren, men det er altid bra med "det lille ekstra". ett forslag er å prøve med 56-motoren. Tror du vil bli fornøyd der.
                  Dette er et morsomt fly, som tar de fleste akroøvelser. tok det opp på første forsøk, selv om jeg aldri hadde flydd før, ikke engang med simulator

                  Beaverkrasher

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kakemann View Post
                    hei! jeg holder på å bygge en arc beaver fra rcmodeller.net har tenkt til å ha på flotører på den, er det da for lite med en asp 46 totakt ? har oxo en 70 firtakter, men den blir vel for stor ? tror ratt at den ikke passer i bukken heller.. noen som har noen bra forslag til motor ?
                    Har selv en Beaver experimental, med flotører. Bruker JBA 46f.Hele oppsettet er fra throttlestore, dette funker bra men der er ingen ulempe med 56 motoren. mere power er en fordel når du har flotører. se på 404 Not Found der finner du den.

                    beaverkrasher

                    Comment


                    • #11
                      Har en Asp81 firtakt i min beaver og det er helt uproblematisk. Opplevd at disse arc modellene er så baktunge at jeg har måtte lagt inn vekt i front. Greiere med tyngre motor istedet.

                      Comment

                      Working...
                      X