Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
jeg handla med Al's. Fikk det fraktet av en kompis da, så slapp å betale frakt å slikt. Veldig fornøyd! Svarte raskt på mail, og trivelig å prate med på telefon. Anbefaler han! Har ikke bygget det ferdig enda, så vet ikke om det flyr som det skal, men det er vel mere avhengig av min prestasjon...
Har forresten hørt rykter om at det tar LAAAANG tid å importere fra england pga diverse ting.
Bjørnar, Trondheim bkhans-1@broadpark.no
Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM
Tror neppe du sparer noe særlig på å kjøpe på postordre fra utlandet. I tillegg til prisen kommer 32 GBP i fraktomkostninger og så bruker det alltid å koste noe (50 - 250,- alt etter hvem transportøren er) å fylle ut innførselsdokumentene. Så må det betales norsk moms av alt dette. Slik at sluttsummen desverre blir et sted rundt 15 - 1700,-. Det er alltid lett å se seg blind på utgangsprisen, og glemme å ta med alt som kommer i tillegg.
En bekjent på ferie i Italia i sommer kjøpte med seg et par Readyer hjem når han likevel var der. Tror han sparte et par hundre kroner tilsammen. Spørs om han synes det var bryet verdt.
flyet her i landet koster 1700 ca. JEg betalte £79 (tilsvarer 917NOK). si tillegg så trekker du fra engelsk moms på 17,5 % og legger til norsk moms, da er du på 967 kroner. Da har du altså forsatt 750 kroner å bruke på frakt. JEg ville ha importert på england for å testa det! Er vel ganske sikkert at du ikke kommer til å tape noe på det ivertfall!!Eneste negative er at det kan ta litt tid, men det gjør det vel med mange leverandører i norge også etter som jeg har forstått!!!
Bestill fra Al's og si fra hvordan det gikk. den erfaringen kan komme mang en moddelfly-fantast med slank sparebøsse!
Bjørnar, Trondheim bkhans-1@broadpark.no
Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM
Pris på Jupiter i Norge i dag ser ut til å være 1595,-, men husker å ha sett den til under 1500,- sist vinter. Kanskje det skjer denne vinteren også?
Men uansett så er fraktkostnadene minimum 32 GBP (nesten 400,- NOK alt etter kurs) fra denne leverandøren for pakker inntil 5 kg. Kan sjekkes her: www.alshobbies.com/shipping.htm Så vil det uungåelig komme et gebyr på utfylling av tolldokumenter (har i hverfall aldri opplevd noe annet). Og den norske momsen kommer på toppen av dette, da både frakt og gebyrer blir tatt med i summen som momsen regnes av.
Det er alltid kjekt å prøve saker og ting, men det er kanskje kjekkest å vite mest mulig fakta før man prøver.
Skal du en tur til england er det jo greit å handle jupiter der men skal du handle på postordre fra england blir det dårlig butikk, sjekk regnestykket.
1 stk. Jupiter 79£ - 17,5% = 67,23£ = 780kr
frakt. 32£ = 371kr
Norsk moms (av fly og frakt). 276kr
Gebyr til posten for fortolling 150kr?
= 1577kr
Fly med diverse som er kjekt å ha fra importøren 1595kr du sparer ca 18kr på å handle fra england, ikke noe å hoppe i taket for. Anbefaler handel hos http://no.rcmodeller.net/ da får du med fuelslange, filter og tankmonterings sett og litt grei informasjon på norsk ( i tillegg så går som regel flyet i posten dagen etter, liten vente tid altså). Anbefaler okså å kjøpe 90mm hjul til Jupiteren da dette er fint å ha på gress striper (jeg flyr med 13x6 APC propell og har ingen problem med bakkeklaring for propell med 90mm hjul).
Tilslutt vil jeg oppfordre alle til å tenke på sine lokale levrandører av fly og ut styr, skal de vere der når vi trenger dem så må vi handle der ellers okså (gjelder ikke når det er stor forskjell i forhold til andre levrandører men 50-100kr på ett fly til 1600kr er nok innenfor støtte grensa mi i hvertfall).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Hei v`mutter`n.
Regnestykket ditt er meget oppklarende og nesten korrekt.
Visakursen på GBP (inkl. % Visa regner i tillegg) nå er på over NOK 12,-.
Dessuten regnes det moms av gebyrene også, slik at sluttsummen nok stiger med små 100,- NOK til.
Og ikke glem vingeforsterkningen som leveres i Norge. Kjekt å ha! Ergelig når en skulle hatt den, men ikke har. Men da er det for sent.
Er nok enig med deg at oppdateringene og tilleggsutstyret som leveres i Norge er verdt noen kroner, i alle fall etter første uhellet. Forsterkningene gjør at modellen tåler temmelig mye mer.
Så var det reservedeler. Litt tungvint og tidkrevende å få dette helt fra England hvis det er flyging på gang igjen allerede til helgen. Ser dessuten på de engelske sidene at deler ikke er listet i det hele tatt? Etter hva jeg har kunnet tolke av dine innlegg så har du hatt bruk for begge deler, opp til flere ganger kanskje?
Det er nok coolt å importere, men det er mye coolere å ha en lokal handler som fortsatt synes det er verdt å holde butikken sin gående.
Helt enig med olle! En kjapp bestilling fra http://no.rcmodeller.net/ og du har en komplett modell i stua di på "no time". Og du er med på å sikre oss gode leverandører rett utafor stuedøra vår!
Det skal garantert være mye penger å spare før jeg ville vurdert å bestille noe fra utlandet gjennom jungelen av importregler hit til berget. Når noe så banalt at du med "gal" speditør kan fordyre en så liten handel med flere hundrelapper og i tillegg forsinke leveransen med en masse uker så lager du mer arbeide ut av det enn helsa har godt av.
Joda; det hender jeg handler i utlandet, men bare når det passer seg slik i forbindelse med reiser. Og da er det kun små gjenstander som motorer det går i. For tida har jeg 6 nye motorer som ikke har smakt fuel ennå, og 2 av dem ble kjøpt i utlandet. De andre er handlet her på berget.
Neida så småelig er heldigvis ikke importøren i hvertfall http://no.rcmodeller.net/ , der er det bare å bestille deler av hjertens lyst, han har ikke tid til slike ting som å bere nag for slikt .
Når det gjelder regnestykket mitt så har det dessverre en feil til så jeg (glemte å ta med norsk frakt, det er vel ca 100kr? tror jeg).
Det å handle på nettet ute synes jeg selv er greit når prisforskjellene blir det jeg kaller merklig store eller gjenstanden ikke kan skaffes enkelt i norge (bare pass på at pakken ikke blir for tung, sky nicad og nimh batterier o.l. som pesten da det lett dobler eller tredobler frakten fra t.d. USA. og det er dessverre selvopplevd ). Da jeg handlet med batterier til Sulivan start pakken min (10 subc celler) så viste det seg at det faktisk hadde blitt billigere å kjøpe batteriene hos NM med frakt enn det mer kostnaden ble fra USA p.g.a frakten.
Det jeg synest er noe dumt er når folk gledesstrålende forteller meg hvor billigt de fikk ett eller annet en eller annen plass i verden og jeg kan si at butikken jeg var innom forige helg selger gjenstanden til samme pris (eller tilnærmet samme pris) som totalen ble for den lykkelige handlende med untak av at jeg kunne ha tatt gjenstanden med meg på direkten med full garanti i butikken og med null ventetid, mina blir som regel ikke fult så glad på hvedkommende prisbeviste handler etterpå, dessverre. Som sagt. Bin there, done that.
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Alle gebyr, omkostninger, frakt osv tillegges varens utenlandske pris og regnes som varens nye norske verdi som det beregnes norsk moms av. Slik er det bare.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment