Unconfigured Ad

Collapse

Reperasjon av balsafly (helt fersk der gitt)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Reperasjon av balsafly (helt fersk der gitt)

Jeg hadde en uheldig landing og ødela brakketen på flykroppen som holder hjulele pluss litt rundt. Ellers ødela jeg ingenting.

Spørsmålet er hvordan bør en gjøre reperasjoner?

Bør man lage nye deler av balsa og så lime disse, eller bør man lime de delene som er skadet?

Og jobber man seg fra innsiden og ut, eller motsatt? Jeg kommer til uansett.

Hvordan skjøter man overtrekksfilmen?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Først hadde det vert greit med noen bilder av skade stedet.

Men er det greit å pusle sammen de bitene som er så vil jeg anbefale det i stedet for å lage nye. (det er hvis det ikke er knust bare brukket)

For å skjøte sammen overtreks filmen må du nesten ha en bit av samme farge, for når du skal feste den vil den krympe slik at det blir ett mellomrom der den er ødelagt.

Alternativet er hvis den ikke er revnet så kan du prøve å ta den opp i skjøtene slik at du får reparert og feste den igjen etterpå. hvis det er nok overlapping orginalt burde det gå.

Husk å rengjøre alt med røsprit først hvis det er fuelfly med oljesøl på
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by tyor
      Først hadde det vert greit med noen bilder av skade stedet.

Men er det greit å pusle sammen de bitene som er så vil jeg anbefale det i stedet for å lage nye. (det er hvis det ikke er knust bare brukket)

For å skjøte sammen overtreks filmen må du nesten ha en bit av samme farge, for når du skal feste den vil den krympe slik at det blir ett mellomrom der den er ødelagt.

Alternativet er hvis den ikke er revnet så kan du prøve å ta den opp i skjøtene slik at du får reparert og feste den igjen etterpå. hvis det er nok overlapping orginalt burde det gå.

Husk å rengjøre alt med røsprit først hvis det er fuelfly med oljesøl på
      ikke fuel fly

Jeg vil tro at denne modellen blir som estartern, bare en modell jeg skal lære å fly. Så styrke er er mere viktig enn utseende
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• MaxMekker
        • Nov 2006
        • 320

Eller du kan gjøre som meg.
        Gikk og kjøpte meg nytt da det så håpløst ut å reparere(mitt)

Det var en spacewalker.

Ser ikke ut som jeg kan linke direkte til bilder her inne, så jeg har lagt de ut på www.maxmekker.com/rc.asp under total havari.

RH
        =================
        Runar Holm
        www.maxmekker.com
        =================

Comment

Working...