Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikro-Hercules

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Noe baktung ja, men imponerende at du klarte å hente deg inn med den starten :P

    Men dette ser jo veldig lovende ut vil jeg si, selv om den var baktung så ser det ut som den har meget bra potensiale om man får CG noe lengre frem.
    Lars Norberg

    Comment


    • #47
      Det var mye siderorbruk under den flyturen, for å si det sånn. Lærte jo mye om CG så helt bortkastet var det ikke.

      Comment


      • #48
        Den "nye" fløy ganske fint med bedre CG. Egentlig en enda eldre enn den forrige, og endel tyngre. Anbefaler mye balanserorutslag. Den har forstørrede balanseror i forhold til full size, men jeg burde laget de enda større.

        Comment


        • #49
          Spenstig sted å ta første tur altså
          Lars Norberg

          Comment


          • #50
            Måtte bare. Er ganske ufarlig modell så jeg tok sjansen.

            Comment


            • #51
              Ferdig med ny. 111, g er ganske bra. Letteste hittil. Vingen er gammel. Kanskje jeg kunne spart noen gram til ved å printe ny vinge. Har 6 mm børstemotorer i denne. Bare halvparten av skyvekraften til de børsteløse jeg hadde før så ikke sikkert den flyr på annet enn full gass.

              Comment


              • #52
                Er ganske bra med en vekt på 115gram, synes det er rått. Men har du litt mer plass en du hadde sist skal du ikke se bort ifra at det blir helt fantastisk
                Lars Norberg

                Comment


                • #53
                  Limte på litt smådetaljer.

                  Comment


                  • #54
                    Blir ganske bra sånn skalamessig altså. Hvordan er det printe propeller i den størrelsen, kanskje litt smått med tanke på styrken?
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #55
                      Det går fint. I denne størrelsen er ikke profilen viktig. Jeg har printet noen med helt flate blader som limes fast til en spinner. Problemet med PLA-propeller er at de løsner fra akslingene så fort motorene blir varme. ABS er nok bedre. De kjøpte GWS-propellene er ABS.

                      Comment


                      • #56
                        Det var faktisk passe med power i den nå. Jeg fløy i noen minutter på elva. Det var litt kastevind i over hodehøyde og der likte den seg ikke.

                        Hercules begynner ca 1:30

                        Comment


                        • #57
                          Da har jeg laga en ny i LW-PLA. Den ble 88 g totalvekt med 450 mAh batteri og greier. Etter at jeg tok bildet monterte jeg 2,5 g med hjul også siden den ble så utrolig lett. Synd jeg ikke får med meg innesesongen pga virusutbruddet, men den blir nok prøvd ute en stille dag.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by tahustvedt View Post
                            Da har jeg laga en ny i LW-PLA. Den ble 88 g totalvekt med 450 mAh batteri og greier. Etter at jeg tok bildet monterte jeg 2,5 g med hjul også siden den ble så utrolig lett. Synd jeg ikke får med meg innesesongen pga virusutbruddet, men den blir nok prøvd ute en stille dag.
                            Det er en ganske rå vekt for å si det mildt. Ha filene liggende og skulle ha printet min egen må i vinter, men Prusaen har hatt litt nedetid og utfordringer med å finne feilkilden så printingen har ikke gått helt etter planen
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #59
                              Jeg har lagt ut nye filer nå som lar deg printe vingedelene i "vase mode". Det blir finere og man slipper retraction.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by tahustvedt View Post
                                Jeg har lagt ut nye filer nå som lar deg printe vingedelene i "vase mode". Det blir finere og man slipper retraction.
                                Da håper jeg Prusaen snart er oppe i full drift igjen....
                                Lars Norberg

                                Comment

                                Working...
                                X