Unconfigured Ad

Collapse

Enda en nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geggen
    • Jan 2007
    • 2

Enda en nybegynner

Hei, jeg heter Geir Helge og er bosatt på Langhus i Ski kommune i Akershus og jeg har nylig begynt med modellfly.

Jeg har nå en ParkZone Decathlon som for tiden ligger i deler etter en heller ublid "landing". En fordel med dette flyet er at det er ganske rimelig å reparere..

Jeg tenker på å bytte ut Decathlonen med en MPX Magister og følgende HW:
    Spectrum DX-7+servoene som følger med, Hyperion 3025-10, Hyperion Titan 80A. Dette blir litt over tid dog ettersom det blir litt penger og jeg har akkurat brukt opp mine siste grunker på PC'en som sårt trengte en oppgradering.

Jeg lurer i hovedsak på 2 ting:
    1. Er det noen flyklubber her i nærheten av meg?
    2. Er HW jeg har satt opp her fornuftig eller er det noen deler jeg bør bytte ut? Jeg så at noen hadde brukt Hyperion 3019-10 med hell f.eks..

Geir Helge '75
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Drøbak

Du har modellflyklubber i Drøbak og Ski, er vel ikke så lant unna.
    Men ta en titt på www.modellfly.info og under linken klubber der finenr du de fleste.
    Lars Norberg

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Som Lars sier så er der flere klubber nær deg. Jeg bor på andre siden av fjorden så jeg kjenner ikke klubbene der borte så godt. Kanskje andre kommer med inputs her ang Vestby og andre?

Du har kanskje lest reviewet her? Jeg var godt fornøyd med kraften i 3025-10. Den flyr nok greit på 3S LiPo men jeg kjørte på 4S og dro nesten vertikalt med saken.
      Jeg vil anbefale (personlig mening) å heller kjøpe en Jeti Spin regulator siden den både er bedre og den har innebygd BEC som sørger for nok strøm til servoer og mottaker selv om du kjører med ganske høy spenning på motorbatteriet. En Spin44 er nok, men handle gjerne et nummer større siden den vil passe bra når du vil ha ei mer akrobatisk kjerre. Der er mange fine modeller der du flyr godt på 4S med drøyt 50A strømtrekk. Les f.eks reviewet på Hyperion Yak54 i .40-sizen.

Du har en leverandør nær deg som pusher Jetiene og mye annet, men sidene er under ombygging og litt vanskelig å lete i.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• torgeir
        • Oct 2003
        • 398

Hei hei.

Bor selv på Kolbotn og er medlem av Vingtor RC-Club

Blackbird R/C Modellflyklubb er også et godt alternativ skulle jeg tro.

edit: Prøvde litt url koding
        Last edited by torgeir; 25-01-07, 17:49.
        Torgeir K. Haugstad

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

et lite tips til regulator. Flightech Distribution (flightpower) har kommet med en ny serie med regulatorer. Synergy, som regulatorene heter, har også innebygd switched bec som takler mange servoer. Spin er jo forholdsvis dyre regulatorer, mens Synergy koster litt mindre. disse har ikke muligheten for data-logging som Spin har, men det er ikke alt man har bruk for.
          jeg har faktisk en 75A og en 18A regulator i bestilling som jeg venter på. er veldig spent på disse!

les mer her:

og forøvrig så er magister et flott fly! du vil ikke angre
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• jørgen123
            • Jul 2005
            • 706

her er en lang tråd om magister, inkludert video med to forskjellige oppsett (elektro);

http://www.modellflynytt.no/showthre...t=12039&page=1
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK
            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

Working...