Unconfigured Ad

Collapse

Fly nummer 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JS-PER
    • Apr 2003
    • 141

Fly nummer 2

Hvilke engenskaper kjennetegner fly nummer to? Nybegynnerflyet er jo typisk en høyvinget balanserorstrainer, men hva skal man over på når man mestrer et slikt?

Type?

Egenskaper?

Modell?
    Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
    Jesper Stærkær
  • Mossie69
    • Apr 2002
    • 684

Lav-vinget modell, midtvinget modell..... høres til og med ut som du kan hive deg på en 3D-modell eller funfly, de er visstnok lette å fly.

Hvis du vil ha det morsomt spiller det mindre rolle hvilket fly du velger, bare sørg for å ha nok kraft i nesa. Da tar du deg ut av de fleste vanskelige situasjoner.

Skala-fly med skala motorkraft er for de viderekomne som har skjønt poenget med "low power aerobatics". Har du kommet så langt tror jeg du mestrer omtrent alt.
    Anders Valland
    Trondheim

Comment

• Morten
      • Apr 2002
      • 386

Hei

Jeg ville anbefalt Dragon Lady, Super Sport 40 ( selges hos www.flyhobby.no for kr. 1120.-)eller Jupiter dette er greie lavvingete sportsmodeller som passer som fly nummer 2.

Ønsker du 3D, er Razlle 60 size et godt alternativ, med små ror utslag er det snillt som en trainer. Ønsker du et midtvinget fly ville jeg anbefalt Precedent fun fly, dette er et godt allround fly.

Mvh
      Morten
      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Vingemutteren
        • Jul 2002
        • 2421

Det kan like godt være ett høyvinga fly med semisymetrisk eller symetrisk vingeprofil.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• xtrem3D
          • Sep 2003
          • 34

Fun- og 3D-fly ER lette å fly så lenge man har små rorutslag og det ikke blåser for mye. Ja noen er nesten lettere å fly enn enkelte trainere.
          Og så kan man gjøre så mye gøy med disse flyene
          Har selv en xtrem3d fra balsakraft (bygges nå av ripmax under navnet xtrem3d lite).
          Jeg vet også at flere i min klubb er fornøyde med laser 3d.

Eivind

Comment

Working...