If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Jeg pleier å støtte opp tank, mottaker og batteri ved hjelp av isoporklosser eller kanskje en svamp slik at det ikke kan skli. Du kan for eksempel ta en stor svamp som du vasker bilen med å skjære til denne
Dersom ikke, mange fly har det så trangt at tanken ikke kan sitte på mer enn en plass. Dersom du kan flytte den er det best å ha den midt over tyngdepunktet eller nært forran dette.
Batteriet er et nyttig middel for å få tyngdepunktet på rett plass (ca 1/3 fra vingens forkant).
For mottakeren vil jeg anbefale og sette bakom batteri og tank. Grunnen er Newtons lov, dersom du treffer et eller annet kommer batteri og tanker til å komme flygene fremover og har en tendens til å smadre mottakeren.
Hvis det er snakk om en trainer eller lignende med vanlig totakt motor skal du legge tanken helt fram mot torpedoveggen, du skal ha kort avstand til motoren og tanken skal ligge i ca. samme høyde som forgasseren hvis det lar seg gjøre. Støtt opp som de andre her beskriver.
Batteri og mottager bør du plassere slik at tyngdepunktet på flyet blir riktig, du bør helst slippe å legge inn ekstra vekt for å balansere modellen.
Jarle
It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.
Hei!
Takk til dere alle for tips, noe skumgummibaserte greier og strips gjorde susen
Byggemanualen var veldig sparsommelig med opplysninger
Når det er sagt lurer jeg litt på fueltanken, det jeg er vant med fra heli. verdenen er to uttak fra tanken, det ene skal jo til muffler'n og den andre er jo til fylling/forgasser.
På flyet jeg har bygd er det 3, det ene uttaket er med et slangestykke på innsiden med nippelen på som forsyner motoren med fuel.
Den andre er bare et lengre rør på innsiden som skulle bøyes helt opp til toppen av tanken.(tror det er denne som skal på muffler'n?)
Den tredje er baren liten rørbit som stikker ca 1cm. ut på inn og utside av tank(denne tror jeg er et rent påfyllingsrør?)
Har jeg rett eller...:-@
Pleier vel å være 2 rør med mulighet for og sette inn 3 om jeg husker riktig.
Nr. 1 til motor
Nr. 2 til eksospotta
Originally posted by Raptor 50 abuser
Den tredje er baren liten rørbit som stikker ca 1cm. ut på inn og utside av tank(denne tror jeg er et rent påfyllingsrør?)
evt. nr. 3 til fuelpåfylling dersom du ønsker direkte tilgang til bensintanken uten å måtte ta av slangen fra motoren. En fuelslange til denne kan du f.eks strekke litt lenger bak på flykroppen slik at du får enkel tilgang for fylling. Her ser du noen løsninger: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=QCD
Originally posted by Raptor 50 abuser
Den andre er bare et lengre rør på innsiden som skulle bøyes helt opp til toppen av tanken.(tror det er denne som skal på muffler'n?)
Denne skal til eksospotta. Den er bøyd opp mot toppen av bensintanken for å suge luft sånn at det blir bra med trykk.
Denne skal til eksospotta. Den er bøyd opp mot toppen av bensintanken for å suge luft sånn at det blir bra med trykk.
Nå skal den vell ikke suge luft da blir det dårlig med trykke i tanken. er jo trykket fra potta som skal presses inn i tanken. Største grunnen til at den er bøyd opp er vel for at ikke fuelen skal renne ut i potta under fylling
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Nå skal den vell ikke suge luft da blir det dårlig med trykke i tanken. er jo trykket fra potta som skal presses inn i tanken. Største grunnen til at den er bøyd opp er vel for at ikke fuelen skal renne ut i potta under fylling
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment