Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da var tiden inne å kjøpe fuel fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da var tiden inne å kjøpe fuel fly.

    Vil ha eit fly som koster 500-1000 med uten motor oppsett osv.

    Dette blir mitt første fuel fly.

    Mhv Rc Man.

  • #2
    Hei ! Jeg anbefaler en høyvinget trainer som første fuelfly. Disse to er ganske greie som førstefly, stabile i lufta, og flotte flygeegenskaper for en nybegynner ! Siden finnes ikke og Siden finnes ikke . Lykke til
    Trond`s Airways.

    Gws E-starter
    Cessna 177
    Ufo-X(hoho)
    Silverlit x-twin(haha)

    Comment


    • #3
      vil anbefale den AT-40'en. utrolig mye fly for pengene! flyet flyr flott og tåler en masse. er et par av de i klubben, og de flyr kjempe bra.
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        jeg har en sån AT-40 og kjøpte en sc46 motor til den! har ikke fått begynt på det flyet enda, men ser utrolig fint ut som et nybegynner fuel fly! lykke til uansett valg!
        Robert
        Hole El-Flyforening

        Comment


        • #5
          Har også en sån, tar av på selv på en humpete grusvei og enkel å fly. Litt vanskelig å se på store avstander da den er lys under. Har du mulighet for flaps på radioen ville jeg heller valgt en modell med flaps. For oss nybegynnere er alt over gangfart fort når du skal lande

          Comment


          • #6
            World Star er et utrolig bra fly. Det er to stk i klubben, og den ene er oppsatt med flaps. Mix etpar grader opp på ailerons sammen med flaps, så er den stabil samtidig som den flyr sakte. Den har OS.70.4T. Stabile modeller som kan
            utføre enkel acro. Anbefales . Siden finnes ikke
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Jeg syntes du burde velge et byggesett fra Carl Goldberg!

              Eaglet 50
              Carl Goldberg Products

              Eagle 2
              Carl Goldberg Products
              Marius

              Comment


              • #8
                gå for en at 40 fra Elefun radiostyrt, hobby & fritid dette er en meget god nr 1 modell !!
                poden har hatt en og det er en i klubben også.
                ett trykt valg er det

                mvh geir
                Mvh Geir Mogstad
                ---------------------------------------
                slapp av det kommer helt sikkert ned!

                Comment


                • #9
                  Er undervinget uaktuelt som første fuelfly?

                  Har flydd en del elektro og jeg tenker å gå rett på en Venus 40 fra GP. Er dette dumt? Ser at anbefalingene er høyvinget. Har nemlig et slikt på hånda.

                  Er det samtidig noen som kan svare meg på om det går an å montere floats på et slikt fly (bor ved vannet)?

                  Takker for innspill.....
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    nja det er jo ett bra fly ,men tror nok att jeg ville anbefalt
                    en skulder vinget fly som første fly.
                    men en i klubben her startet med en calmato lavinget fra
                    kyosho og det fungerte godt.(med god hjelp fra klubben)

                    mvh geir
                    Mvh Geir Mogstad
                    ---------------------------------------
                    slapp av det kommer helt sikkert ned!

                    Comment


                    • #11
                      Har du flydd før, er calmato sport flyet for deg, synes jeg. har det selv, det kan fly veldig seint hvis du vil, synes ikke det er vanskeligere enn traineren å fly. takeoff og landing er heller ikke noe vanskeligere, synes jeg. I tilleg slipper du å kjøpe ny modell når du er lei av å fly rett frem, og en loop i ny og ne.... Men det er bare min mening!

                      Har forresten sett calmato sport med floats, synes det ser RIMELIG merkelig ut, men det går an!
                      Jan Fredrik Bjordal
                      www.JetsOfBergen.no

                      This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                      Comment


                      • #12
                        Enig med JanFredrik jeg. En eller annen lavvinget trainer som Calmato sport e.l vil nok være det beste om du har flydd før.

                        Calmato sport'en kan være et skikkelig kosefly som du kan fly og lande i nærmest gangfart, men den kan også fly mye raskere enn sin høyvingede "lillebror". Jeg har en selv og flyr det aller meste med den. Utvendig og innvendig loop, roller, rolling circle, stallturns inverte 8-tall osv osv. Det eneste jeg ikke får til med den er å fly knife edge. Til det har den for lite sideror og for lite utslag, men en høyvinget variant trainer vil uansett heller ikke klare det.

                        Det er f,eks så godt som umulig å få den (Calmatoen) i ukontrollert spinn. Tro meg, jeg har gått inn for å få det til uten å klare det. Knallfly

                        Nå har jeg ikke prøvd den lavvingede utgaven av AT-40, men regner med den sikkert har mye av de samme egenskapene som Calmato Sport har.

                        Lykke til
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no



                        Will fly for food

                        Comment


                        • #13
                          Kan også anbefale ouya aerobatik. veldig lettflydd. men flyr også bra acro
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Vil bare nevne at med fullt sideror, og litt over halv gass på asp 46 med 11x6 propell er det ikke noe problem å fly snorrett knife edge med min calmato........
                            Last edited by JanFredrik; 26-02-07, 18:22.
                            Jan Fredrik Bjordal
                            www.JetsOfBergen.no

                            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by JanFredrik
                              Vil bare nevne at med fullt sideror, og litt over halv gass på asp 46 med 11x6 propell er det ikke noe problem å fly snorrett knife edge med min calmato........
                              Hmmm. Da er det kanskje jeg som ikke har satt opp riktig utslag på sideroret da. Sliter med å få til mer utslag på grunn av at rorhornet til nesehjulet tar borti brannveggen. Har du gjort noe spesielt for å få bukt med det, eller har du bare satt opp standard etter manualen?
                              Mvh
                              Torbjørn Gustafson
                              www.trmfk.no



                              Will fly for food

                              Comment

                              Working...
                              X