Unconfigured Ad

Collapse

Forvirring ang kjøp av Magister

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RuneB
    • Nov 2005
    • 78

Forvirring ang kjøp av Magister

Har lest en del tråder ang Magister,og er i grunn temmelig forvirret.

Ønsker at modellen skal kunne gjennomføre en"take off" på gress underlag,som jeg har forstått er til tider problematisk.
    Så da bør jeg kanskje ikke gå for den komlette pakka?Har Radioutstyr(Eclipse) fra før.
    Noen som kan hjelpe meg å sette opp en god"pakke"slik at dette fungerer bra uten at det koster en formue(vet selvfølgelig at det vil koste en del).
  • kurti
    • Feb 2006
    • 148

mitt oppsett er axi 2820/12
    batteri 10 seller 3300 nihm
    propell 13/8 apc e
    reg Hyperion Titan 50A
    og store hjul
    Last edited by kurti; 25-02-07, 14:23.

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

AXI 2826/12 på 4S LiPo.
      Hyperion 3025/10 på 4S LiPo.

Evt andre motorer som kan levere 5-600 Watt.

ESC som takler 50A eller mer.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• RuneB
        • Nov 2005
        • 78

Så det var en vannvittig pris på slike LIPO batterier. Hvordan er holdbarheten/levetid på disse??
        De krever vel kanskje noen spes ladere også?

Comment

• Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

Originally posted by RuneB
          Så det var en vannvittig pris på slike LIPO batterier. Hvordan er holdbarheten/levetid på disse??
          De krever vel kanskje noen spes ladere også?
          If you are asking these fundamental questions my advice would be to start with NiCad/NiMH packs which are much more forgiving. Lithium Polymer chemistry requires some considerable experience to avoid the loss of your investment. The total initial cost is considerably less.
          Ken Bates
          Never Mind the Label

Comment

• jørgen123
            • Jul 2005
            • 706

litt enig med Ken her.
            Ni-xx batterier er ikke så billige de heller. du må vel opp i rundt 10S for å få en grei ytelse. vektøkninga tror jeg ikke du merker noe spessielt annet enn at flyet bruker litt lengre rullebane.
            når sant skal sies så ville jeg anbefalt å kjøpe et Li-Po batteri og lader. søk litt på forumet å finn svar på hvordan man lader et Li-Po batteri. Det er utallige tråder på forumet angående lading av Li-Po!

hvis du ikke har lader som tar 10-12S Ni-MH/Cd så er det like greit å kjøpe en som tar Li-Po og Ni-xx celler. for en eller annen gang kommer du til å kjøpe et Li-Po batteri, det er nesten helt sikkert!
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK
            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

Working...