Unconfigured Ad
Collapse
Hvilket oppsett på Formosa?
Collapse
X
-
har ein Hyperion 2212/20 motor, hyperion 30 titan esc og bruker 1350 3s batterier..
Går godt med ein 10x5 apc propellMvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul -
formosa II
Hei.
Har hørt at disse er utrolig fine å fly. og er anbefalt med hyperion 2213-20 motor. Har selv lurt på å kjøpe dette da jeg har en slik motor i et annet fly som nærmer seg modent for utskifting. Men har sett litt på formosa II. som er litt større, men vil denne motoren gå greit på det flyet? eller må jeg da ha en større motor også.Comment
-
2213/20 har 14A som max. Jeg fløy Formosaen min med rundt 18A inn som max, og da var det nok. Flyr nok helt OK med 14A last på 3S tenker jeg. Ikke uendelig vertikal, men godt nok til acro.
Syntes den fløy godt til isopor å være, men den flyr ikke "utrolig bra". Til det er den både for liten og alt er for slarkete.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Hyperion 2213-20 er oppgitt til 18A max, 8-14A er oppgitt som max efficiency current. Motoren passer fint til 10*5 APCE eller 9*6 APCE på 3s lipo.
Førstnevnte propell gir litt lite fart til formosaen synes jeg, 9*6 ga bra fart, men thrusten blir da slik at den akkurat såvidt drar vertikalt.
10*5 er fint for mer sakteflyvende fly som f.eks. e-starter.
Synes også flyet var litt slarkete, men det er jo isopor..Alf Surdal
HovsheradComment
-
mottakeren er mulig å bruke men servoene er dessverre for store og tunge for en formosa. for å holde kostnadene nede kan du kjøpe waypoint servoer, koster ca 130 kr stykke, og så kan du ha de standard servoene liggende til større flyWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
-
jeg ville valgt W084 servoer til høyde og sideror, og kanskje W150 på balanseror. går kanskje fint å bruke W084 på balanseror også, men om jeg ikke husker feil så koster en W150 like mye som en W084. så det er ikke noe å spre på detWilliam Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Har du denne radioen eller har du tenkt å kjøpe. Om sistnevnte så får du hos Elefun (og sikker hos de andre leverandørene også) byttet ut orginalservoer med mindre aktuelle servoer for små elfly. Det sparer du noen kroner på.Gisle Ranum
Trondheim
"If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"Comment
-
roroverføringene (stengene) følger som regel med de fleste fly. servohorn følger med servoen. og som Gisle nevner er det sikkert ikke noe problem å få byttet ut servoene i noen mindre.William Jul Ringkjøb
Bodø MFK
-
Originally posted by GisleHei
Mener du ikke 2213/20. Jeg trodde ikke Hyperion har 2212 ?
Så sannt så sannt. Godt at det er våkne folk her på forumet....Mvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modulComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment