Hei , jeg er veldig fersk i hobbyen og har en haug med spørsmål . Jeg har forløpig en hydrofoam og venter på en Lama v3 . Jeg har hatt litt start problemer med hydrofoamen og har ikke fått prøvd den enda . Da jeg fikk den i posten var staget ut fra "flyet" knekt , og etter utallige forsøk på og lime forstod jeg etterhvert at jeg måtte bytte hele greia. Så jeg byttet staget som opprinnelig var i balsa til vanelig tre og resten av det andre treet byttet jeg også i vanelig tre. Dette gjorde at det ble en vektøkning på 100 g. Fra 390-490 g . Siden jeg ikke har peiling i det hele tatt tørte jeg ikke å skru av propellen og få en skrue inn fra utsiden. Derfor skrudde jeg skruer inn på siden av staget ved motoren. Men når jeg prøvde å kjøre skrudde bare skruene seg ut av vibrasjoner. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en carbon stang og balsaflak for å få ned vekta O.S.V. Men er ikke sikker , siden jeg ikke vet om propellen blir balansert. Noen som vet hvordan man kan sjekke det ?
Noen som har hydrofoam eller lignende ? så kan jeg høre hvordan det er gort på deres "fly" ?
Takk for svar.
MHV Mathias
Noen som har hydrofoam eller lignende ? så kan jeg høre hvordan det er gort på deres "fly" ?
Takk for svar.
MHV Mathias

Comment