Unconfigured Ad

Collapse

Nybegynner :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathias-hydro
    • Mar 2007
    • 180

Nybegynner :)

Hei , jeg er veldig fersk i hobbyen og har en haug med spørsmål . Jeg har forløpig en hydrofoam og venter på en Lama v3 . Jeg har hatt litt start problemer med hydrofoamen og har ikke fått prøvd den enda . Da jeg fikk den i posten var staget ut fra "flyet" knekt , og etter utallige forsøk på og lime forstod jeg etterhvert at jeg måtte bytte hele greia. Så jeg byttet staget som opprinnelig var i balsa til vanelig tre og resten av det andre treet byttet jeg også i vanelig tre. Dette gjorde at det ble en vektøkning på 100 g. Fra 390-490 g . Siden jeg ikke har peiling i det hele tatt tørte jeg ikke å skru av propellen og få en skrue inn fra utsiden. Derfor skrudde jeg skruer inn på siden av staget ved motoren. Men når jeg prøvde å kjøre skrudde bare skruene seg ut av vibrasjoner. Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en carbon stang og balsaflak for å få ned vekta O.S.V. Men er ikke sikker , siden jeg ikke vet om propellen blir balansert. Noen som vet hvordan man kan sjekke det ?
    Noen som har hydrofoam eller lignende ? så kan jeg høre hvordan det er gort på deres "fly" ?

Takk for svar.
    MHV Mathias
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

The fuel mix you have to use is always the most expensive
  • Torstein
    • Nov 2005
    • 344

Hei Mathias!

Helikopter vet jeg ikke så mye om, men modellfly har jeg limt en del ganger ...
    Jeg har ikke fløyet en hydrofoam selv, men jeg tviler på at den er en egnet nybegynnermodell.

Hvis du vil lære å fly modellfly vil jeg anbefale at du kontakter en modellflyklubb og/eller bruker en del timer på en simulator. Det finnes mange egnede førstefly - bare gjør et søk i forumet her. Felles for dem er stort sett at de er høyvingete og saktegående. Hydrofoamen kan du heller plukke frem igjen senere.

Lykke til!
    Torstein
    Last edited by Torstein; 20-03-07, 13:11.

Comment

• Mathias-hydro
      • Mar 2007
      • 180

Ja det har du nok rett i . men er medlem i lillehammer modelfly klubb , og jeg trener på simulator. så jeg skal nok få det til . Kan jo kjøre på bakken til jeg føler jeg er klar .

Mathias
      Lama V3
      Hydrofoam
      Hjemmelagd deltavinge

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Originally posted by Mathias-hydro
        Ja det har du nok rett i . men er medlem i lillehammer modelfly klubb , og jeg trener på simulator. så jeg skal nok få det til . Kan jo kjøre på bakken til jeg føler jeg er klar .

Mathias
        Bare husk å finn en STOR plass. Ett digert jorde er bra. Fotballbane er altfor liten i starten
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Mathias-hydro
          • Mar 2007
          • 180

Ja , jeg kjører på et stort vann der det fortsatt er is og snø Skal kjøre en del i påsken Jeg får også en lama v3 snart også

Gleder meg veldig.

MHV Mathias
          Lama V3
          Hydrofoam
          Hjemmelagd deltavinge

Comment

Working...