Unconfigured Ad

Collapse

No Limetis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathias-hydro
    • Mar 2007
    • 180

No Limetis

Lurer på om jeg skal ha meg en no limetis fra ultramicro. Er nybegynner så er ikke sikker på om det egner seg ? Kan jeg bruke en børsteløs 180 motor ? og 3 cellers lipo ? ..takk for svar. MVH Mathias
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

The fuel mix you have to use is always the most expensive
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Jeg begynte med depron og kan si det er ikke et materiale som egner seg for nybegynnere. Det gjør egentlig ikke en 3D kjerre heller. Høyvinget trainer....

Comment

• muff
      • Oct 2006
      • 855

enig med tintin.. gå for en høyvinget trainer, eventuelt en sim.

men det skal være sakt, har fått veldig mye skryt den no limit`n :d
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Ja helt til man kræsjer den og er du fersk så gjør du garantert akkurat det...

Jeg kjøpte først en depron kjerre og etter 2 krasj ga jeg opp den som nybegynner. Kjøpte så en GP Flightflex Yak som tåler MYE mer juling, selvom den er langt fra så solid om en simulator...men den er i allefall lett å reparere og ganske lett å fly, men så er det jo en 3D trainer så man trener selvsagt 3D og da, ja da går det galt

Comment

• Mathias-hydro
          • Mar 2007
          • 180

Takk for svar. Har også en hydrofoam som jeg synes tåler en støyt. Kan jo fly med den til jeg føler meg klar ? og ja jeg vet det ikke er noe nybegynner fly det heller ...Men hva synes dere om dette? kan jeg bruke en 180 brøsteløs i lo limeted`n ? MVH Mathias
          Lama V3
          Hydrofoam
          Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Torstein
            • Nov 2005
            • 344

Mathias;

En venn av meg er vilt forelsket i Rakhmaninov, og kjøpte seg piano til over 100 000 for å spille hans symfoniske danser (http://tools.wikimedia.de/~gmaxwell/...9.ogg&wiki=en).

Problemet var at han ikke kunne spille. Han hadde en ide om at det gikk like fint å begynne med dette stykket som et begynnerstykke. Det første året klarte han de fem første taktene. Året etter solgte han pianoet.

Er det slik med deg også, at du helst vil begynne rett på?

Høyvingete trainere er glimrende begynnerfly. Jeg er nesten like ny som deg, har slitt ut min første estarter (http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=13), har kjøpt en ny og er klar for den tredje.

Det er SÅ mye lærdom selv i et slikt fly. Man klarer enkle start og landinger ganske raskt men finner snart ut stadig nye ting å prøve. Det har lav innkjøpspris, tåler en støyt og er lett å reparere (mitt første har vært gjennom et titalls totalhavari, ser ikke ut, veier snart 1kg men flyr stadig).

Her har du noen linker til noen litt mer avanserte øvelser, som faktisk kan gjøres på et "kjedelig" begynnerfly:

Lykke til!
            Torstein
            Last edited by Torstein; 20-04-07, 16:25.

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

hehe råflyging med trimmet E-starter, kult

Får du til å fly den hydrofoam´n din? Jeg har en maken og har nå flydd fly i over 2 år. men kan ikke si jeg fikser den hydrofoam´n noe serlig. Tror du får myye mere glede av for eks. en estarter. og hvis jeg ikke tar helt feil kan du bruke motor, batteri og regulator fra hydrofoam´n i den. og hive den børstemotoren som følger med

edit: har du dett på minimag fre multiplex da? den er laget i en mye seigere isopor en e-starteren.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• Yul_brünner
                • Sep 2004
                • 249

Det er vel ikke helt svart på spørsmålet her.

hva mener du med en 180 børsteløs (18 turn???)

No-liemits har vel artikkel her på forumet også.

har ingen erfaring med noliemits, men hiver meg på bølgen med høyvinget fly eks e-starter, evt, en TigerMoth fra GWS (300 modellen er ARF, eller 400d som er en 3d modell, med gode egenskaper for nybegynneren.

jeg begynnte med Tigermoth, som jeg etterhvert oppgraderte til Li-po, og så brant jeg motoren, så jazzet jeg den opp med en CD-rom motor, vingene klappet sammen etter den 3 sekvensielle loopen, og modellen kom ned som en due i glideflukt. litt lim, litt tanntråd (som vinge-wire) og opp igjen etter 20 minutter.

har du mer info om motor du ønsker å bruke så får du sikkert et bedre svar. Lykke til
                Joachim

Comment

• Mathias-hydro
                  • Mar 2007
                  • 180

Jeg har virkelig ikke peiling. Jeg vet bare at det er en walkera 180 børsteløs motor ...MVH Mathias
                  Lama V3
                  Hydrofoam
                  Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Mathias-hydro
                    • Mar 2007
                    • 180

[QUOTE=tyor]hehe råflyging med trimmet E-starter, kult

Får du til å fly den hydrofoamŽn din? Jeg har en maken og har nå flydd fly i over 2 år. men kan ikke si jeg fikser den hydrofoamŽn noe serlig.

Vet ikke helt ...har hatt den ordentlig i lufta en gang og da knakk motorstaget når jeg landet. Skal fly det i morgen hvis været klaffer. Kan komme med en konklusjon da .

MVH Mathias
                    Lama V3
                    Hydrofoam
                    Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Propepperell
                      • Jun 2005
                      • 1093

Enig med de fleste som svart deg.
                      Flyet er egentlig lettflydd - meget lettflydd egentlig.
                      Problemet er som sagt tidligere ikke i lufta men når du tenker deg å lande eller gjøre noe som ligner en landing. Du trenger nemlig ikke å kræsje men kun å gjøre en bittelitt ublid landing før 3- eller 5mm depron knekker som kjeks. Surt.
                      Motor du bør ha i denne bør veie 20 - 30gram. Det meste i denne sjangeren passer. Batteri bør ligge unner 45gr og ESC + mottaker på maks 10gr. Alt dette for å komme unner 200gr. Det skal faktisk litt till for å havne unner 200gr. Ikke bare-bare.

Lykke til

Peter
                      Peter Rahm
                      Siggerud
                      Cirrus RCFK

Comment

• Mathias-hydro
                        • Mar 2007
                        • 180

Jeg og en kamerat skulle fly idag. Jeg med min hydrofoam og han med sitt cessna seagul høyvinget trainer. Han fløy noen turer før han kræsjet. Jeg var i lufta i noe sånt som 6 sec før det gikk rett ned. Motorstaget knakk men ellers ingen skader ..Tror jeg skal kjøpe meg en estarter eller noe sånn. Takk for svar. Og ja alle har helt rett angående det med høyvingede trainere. MVH Mathias
                        Lama V3
                        Hydrofoam
                        Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Mathias-hydro
                          • Mar 2007
                          • 180

Kan jeg bruke fartsregulatoren, batteriet 11,1 v 1000 mah og mottaker 6ch til e-satrteren og 3 waypoint w60 ? MVH Mathias
                          Lama V3
                          Hydrofoam
                          Hjemmelagd deltavinge

Comment

• Torstein
                            • Nov 2005
                            • 344

Dette er vel nå besvart i en annen tråd Mathias: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=15529

Comment

• Mathias-hydro
                              • Mar 2007
                              • 180

Ja ...takk for mange svar MVH Mathias
                              Lama V3
                              Hydrofoam
                              Hjemmelagd deltavinge

Comment

Working...