For en uke siden gjenopplevde jeg en gammel barndomsdrøm, ved at jeg kjøpte en Silverlit X-Twin Classic Trainer - et artig leketøy for 300kr, men ikke noe mer. Selv om flyopplevelsen ikke er all verden vekket den det eventyrlystne barnet i meg, og jeg fikk mersmak.
Etter å ha blitt henvist til elefun.no, har jeg tittet litt rundt på forskjellige flypakker og slumpet over dette forumet - og det var godt, for jeg har mange spørsmål =)
Har sett på fly med 4-kanaler, da jeg har lyst til å lære å fly skikkelig, også med balanseror, blant annet Cessna 182, E-starter, Multiplex Magister og Wilga 2000. Ved nærmere undersøkelser, bla. her på forumet, virker det allikevel som om det er flere utfordringer ved disse som jeg tror jeg burde unngå i starten. Med snakk om fly som detter fra hverandre (Wilga) og radioer og motorer som burde oppgraderes osv, blir det så mye å tenke på, og ekstra utgifter, at jeg nå vurderer å gå for en enklere modell - og heller begynne helt på nytt med å "utruste meg" med skikkelig elektrisk utstyr dersom jeg får lyst til det senere, i stedet for å kjøpe litt halvbra utstyr som jeg allikevel vil fornye senere.
For å gjøre meg selv litt mer kortfattet,
jeg vurderer nå å gå til innkjøp av en Wing Dragon 4ch.
Dette er veldig rimelig, men virker allikevel som et allsidig fly. Samtidig ser det ut til at jeg slipper noen voldsom monteringsjobb, og kan konsentrere meg om å lære meg dette og å ha det gøy.
Er dette et greit fly å begynne med?
Jeg lurer også på hvordan jeg skal få mest mulig flytid. Det står at batteriet varer i 13-15min og lader på 3-4 timer - er det mulig å oppgradere dette, eller burde jeg kjøpe flere?
EDIT:
Ser at Cessna 182 er et godt alternativ i samme prisklasse. Noen fordeler/ulemper med disse to modellene? Det er vel kanskje litt mer komplisert bygging på cessnaen?
Etter å ha blitt henvist til elefun.no, har jeg tittet litt rundt på forskjellige flypakker og slumpet over dette forumet - og det var godt, for jeg har mange spørsmål =)
Har sett på fly med 4-kanaler, da jeg har lyst til å lære å fly skikkelig, også med balanseror, blant annet Cessna 182, E-starter, Multiplex Magister og Wilga 2000. Ved nærmere undersøkelser, bla. her på forumet, virker det allikevel som om det er flere utfordringer ved disse som jeg tror jeg burde unngå i starten. Med snakk om fly som detter fra hverandre (Wilga) og radioer og motorer som burde oppgraderes osv, blir det så mye å tenke på, og ekstra utgifter, at jeg nå vurderer å gå for en enklere modell - og heller begynne helt på nytt med å "utruste meg" med skikkelig elektrisk utstyr dersom jeg får lyst til det senere, i stedet for å kjøpe litt halvbra utstyr som jeg allikevel vil fornye senere.
For å gjøre meg selv litt mer kortfattet,
jeg vurderer nå å gå til innkjøp av en Wing Dragon 4ch.
Dette er veldig rimelig, men virker allikevel som et allsidig fly. Samtidig ser det ut til at jeg slipper noen voldsom monteringsjobb, og kan konsentrere meg om å lære meg dette og å ha det gøy.
Er dette et greit fly å begynne med?
Jeg lurer også på hvordan jeg skal få mest mulig flytid. Det står at batteriet varer i 13-15min og lader på 3-4 timer - er det mulig å oppgradere dette, eller burde jeg kjøpe flere?
EDIT:
Ser at Cessna 182 er et godt alternativ i samme prisklasse. Noen fordeler/ulemper med disse to modellene? Det er vel kanskje litt mer komplisert bygging på cessnaen?
Comment