Unconfigured Ad

Collapse

Rengjøring?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Killer1985
    • Jun 2007
    • 54

Rengjøring?

Har nettopp kjøpt å bygd en ready on floats. Er mitt første fly. Har vært i luften et par ganger.. Så lurer jeg på hvordan man skal rengjøre inne der motoren sitter. Går det ann å spyle med vann over motoren for å ta bort rester av sand og lignende?
    Futaba 9C Super Synth
    Extra 300s (60size) - os108
    Pole Cat .50 - SC 46
    Spitfire - os25fx
    Robbe Do-It (til salgs)
    Tamiya TNX 5.2R
  • Flygal
    • Feb 2007
    • 257

For all del: IKKE spyl motoren med vann!

Bruk heller trykkluft og/eller vask med rødsprit! Men pass på at det ikke kommer rusk i fogasseren!
    Futaba 6EXA
    Futaba 10C 2,4Ghz
    Piper J3 Cub, RCV 60SP
    Katana, CRRC PRO 50ccm

Comment

• Killer1985
      • Jun 2007
      • 54

Motoren(SC .52FS MKII Ringed) er jo sidestilt så det er vanskeli å se om det er rusk i forgasseren. Må jo skru løs motoren om jeg skal sjekke forgasser.
      Futaba 9C Super Synth
      Extra 300s (60size) - os108
      Pole Cat .50 - SC 46
      Spitfire - os25fx
      Robbe Do-It (til salgs)
      Tamiya TNX 5.2R

Comment

• solvang
        • Nov 2006
        • 37

Ikke luftfilter

Hei,

Disse motorene har ikke luftfilter som du vet og det som kommer inn i inn suget blir med inn i motoren. Dersom du får sand rundt motoren er det sannsynlig at det også er inni. Jeg har krasjet ned i sanden og det var nødvendig å demontere hele motoren for å være sikker.

Jeg vil anbefale deg å ta den ut og fra hverandre dersom du ikke er sikker på at den er ren. Den raske løsningen er å skru av bakplaten og spyle med rødsprit gjennom forgasseren og ut der.

For å forhindre at ting kommer inn i forgasseren når du transporterer den er en liten bit med tøy best, du stapper den bare litt inn i forgasseren.

mvh
        Lars Solvang
        Stavanger RC Klubb

Comment

Working...