Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterking av understell på ready mk2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterking av understell på ready mk2

    Noen som har forslag om forsterking av understell på ready mk2??
    Sliter litt med harde landinger.

    Takk på forhånd.
    Futaba 9C Super Synth
    Extra 300s (60size) - os108
    Pole Cat .50 - SC 46
    Spitfire - os25fx
    Robbe Do-It (til salgs)
    Tamiya TNX 5.2R

  • #2
    Leverandøren foreslår krysstråder.
    Store myke hjul vil også spare understellet.
    Beste løsning; lær å lande

    olle

    Comment


    • #3
      Hei Killer

      Olle har rett i sitt siste forslag. Tren landinger, landinger landinger. Det er ikke bare nyttig, men også svært morsomt når du begynner å få det til

      En liten ting til bare. Du bør legge litt mer tanke i hva du setter som topic når du spør om ting. Emnet "Hjælp!!!!!" er ikke særlig egnet på grunn av at
      • Mottakeren ikke automatisk ser hva tråden hander om. Derfor er det kun de mest nyskjerrige (eller tålmodige) som leser tråden din og kan svare.
      • andre brukere klarer ikke å finne din tråd når de søker på ord som "ready" og "understell" o.s.v. Forumet fylles dermed opp med mange spm som ikke kan brukes av andre brukere.
      • moderatorene får en letter jobb da de slipper å gå inn å endre topic på tråder hele tiden


      Forslag til emne: "forsterking av understell på ready mk2"

      P.S!
      Dette er ikke kjefting, bare velmente råd
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no



      Will fly for food

      Comment


      • #4
        Du kan jo skifte understell også. F.eks til denne eller tilsvarende: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXJ924&P=0 (selges garantert i norske butikker)
        Marius

        Comment


        • #5
          Finner man ikke forsterket understell som er bolt on til ready? eller må man fram med dremeln?
          Futaba 9C Super Synth
          Extra 300s (60size) - os108
          Pole Cat .50 - SC 46
          Spitfire - os25fx
          Robbe Do-It (til salgs)
          Tamiya TNX 5.2R

          Comment


          • #6
            Forsterkning av understell på Ready

            Hvis du tar en kjapp tlf til leverandør, eller sender de en mail, så får du sikkert hjelp.
            Å forsterke understellet på alle ARC modellene kan gjøres som tidligere beskrevet.
            Ofte kan større hjul være løsningen, da det er ujevn stripe og ikke bare harde landinger som knekker understellet.
            Disse modellene er konstruert slik at visse ting ryker, før det oppstår ytterligere skade på modellen. Det er vel bedre at understellet ryker enn at kroppen rives i stykker? Tror dette står beskrevet i manualen som følger modellene (er ikke helt sikker).
            Hvis du absolutt vil forsterke understellet, i stedet for å lære myke landinger, og risikere større skade, så kan dette gjøres veldig enkelt.
            Bøy en sammenhengende 3 mm pianotråd i samme bue som hele understellet (gjennom kroppen og ut på hver side), og tape den fast til forkant av leggene.
            Er ikke det nok, så tape en på baksiden også.
            Men kom ikke etterpå og beklag deg at du har ødelagt modellen pga for solid understell.
            Tren heller som sagt perfekte landinger
            Det er nemlig noe av det viktigste ang modellflyging.
            Du kommer sikkert til å anskaffe deg andre og dyrere modeller senere, og da er det greit å kunne å lande de uten at skade oppstår hver gang.

            olle

            Comment


            • #7
              tren deg godt på landinger på simulator.jeg har en ready on floats og etter min erfaring har denne det mest robuste understellet.en kamerat av meg har en arc cessna og en beaver,m tverrgående carbonrør.viss du fester disse etter manualen garanterer jeg at disse carbonrøra sklir ut under landing.jeg har hatt mange harde landinger med min ready,men har aldrig ødelagt noe på det.og det følgte med en manual til flyet ang forsterkning av understell.vist du ikkje fikk med dette så send meg en pm så skal jeg sende det til deg.mvh jan s,r
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • #8
                Tror det jeg trenger er en større landingsplass. (der jeg flyr nå er det 20x40m asfalt, å veldi ujevnt utfør asfalten) Kanskje grunnen til at jeg har litt harde landinger er at der er mye hinder rundt plassen, og at man må komme litt høyt på innflyvingen. Men men, skal man bli go så hører det til.
                Futaba 9C Super Synth
                Extra 300s (60size) - os108
                Pole Cat .50 - SC 46
                Spitfire - os25fx
                Robbe Do-It (til salgs)
                Tamiya TNX 5.2R

                Comment


                • #9
                  Tips til festing av carbonrør på ARC flottørsett

                  For å unngå at carbonrørene glir ut av flottørbrakettene, bor ganske enkelt et lite hull gjennom toppen av plastbrakettene og inn i røret.
                  Finn så de tynneste karosseriskruene du har, og skru inn en i hver av de fire brakettene og inn i røret.
                  Da sklir rørendene garantert ikke ut mer.

                  olle

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by olle
                    For å unngå at carbonrørene glir ut av flottørbrakettene, bor ganske enkelt et lite hull gjennom toppen av plastbrakettene og inn i røret.
                    Finn så de tynneste karosseriskruene du har, og skru inn en i hver av de fire brakettene og inn i røret.
                    Da sklir rørendene garantert ikke ut mer.

                    olle
                    er enig i deg med det,understellet på ready er det hvertfall ingen slike problemer med.det eneste jeg gjorde når jeg bygde den var å lime brakettene på flotørene med epoxy.synest det var for dårlig med di hylsene som man borer ned i flotørene og skruer karosoriskruer i,mvh jan s r
                    mvh jan sigurd røyseland

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Killer1985
                      Tror det jeg trenger er en større landingsplass. (der jeg flyr nå er det 20x40m asfalt, å veldi ujevnt utfør asfalten) Kanskje grunnen til at jeg har litt harde landinger er at der er mye hinder rundt plassen, og at man må komme litt høyt på innflyvingen. Men men, skal man bli go så hører det til.
                      har du flottører til den?vist du ikkje har vil jeg anbefale det.det er skikkelig gøy og lette og lande på vann.mvh jan s r
                      mvh jan sigurd røyseland

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jansr
                        har du flottører til den?vist du ikkje har vil jeg anbefale det.det er skikkelig gøy og lette og lande på vann.mvh jan s r
                        Ja har flotører til den. Har prøvd de og det endte med en ødelagt mottaker(da det kun er saltvann her). Hva slags motor har du i den. Står en SC .52FS MKII Ringed(4-takter) i min.
                        Last edited by Killer1985; 21-06-07, 12:02.
                        Futaba 9C Super Synth
                        Extra 300s (60size) - os108
                        Pole Cat .50 - SC 46
                        Spitfire - os25fx
                        Robbe Do-It (til salgs)
                        Tamiya TNX 5.2R

                        Comment


                        • #13
                          motor

                          Originally posted by Killer1985
                          Ja har flotører til den. Har prøvd de og det endte med en ødelagt mottaker(da det kun er saltvann her). Hva slags motor har du i den. Står en SC .52FS MKII Ringed(4-takter) i min.
                          hei ja saltvann er vel ikkje så bra,jeg har en os46ax 2takt i mitt og den er sprek nok i massevis til dette flyet.en kamerat av meg har en arc beaver med en sc 61fs og denne drar flyet i lufta på bare noen meter på vann.så du har nok power i ditt fly vil jeg tro
                          mvh jan sigurd røyseland

                          Comment


                          • #14
                            SC 61 FS !!?
                            Når kom den?

                            olle

                            Comment

                            Working...
                            X