Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva betyr dette på laderen: "Drip current charging"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva betyr dette på laderen: "Drip current charging"?

    Har (som jeg har skrevet om i en annen tråd )en E sky EK2-0851 lader/ balanserer. Da jeg skulle lade et helt nytt Lipo batteri i dag, så jeg at signalet for "Drip current charging" lyste. Jeg turte ikke gjøre annet en å kople laderen fra. Jeg vet jo hva hvert av ordene betyr men skjønner ikke helt sammenhengen i forhold til ladingen av batteriet. Jeg tolker det dit at batteriet er i ferd med å bli helt oppladet (den ene lampen lyste rødt og den andre lampen blinket grønt, i ladeprosessen skal jo den grønne lampen lyse konstant og det samme med den røde lampen), men ble usikker siden det står "Drip - Dryppe". Tenkte det værste og trodde kanskje at det lakk væske ut fra batteriet (noe som jeg tror er usansynelig....)

    Er det noen som vet hva dette vil si "Drip current charging" ?

    Ps! Rødt lys = Fulladet batteri
    Rødt og grønt lys = Lading
    Rødt lys og blinkende grønt = "Drip current charging"

  • #2
    Den topper bare av batteriet, de siste tiendels voltene kjører den lavere strøm

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tintin
      Den topper bare av batteriet, de siste tiendels voltene kjører den lavere strøm
      Tusen takk Tintin!
      Det var det jeg regnet med, men tok som sagt ingen sjanser. Har hørt mye "skummelt" om Lipo batteriene...

      Comment


      • #4
        De er greie så lenge man behandler dem som de vil bli behandlet.
        En del batteriprodusenter sier man ikke skal la deres batterier ligge tilkoblet Esky ladere når den grønne lyset slukker helt, angivelig slår den seg ikke helt av og batteriet kan da skades. For god batteri økonomi kan du nok godt bare koble fra når det begynner å blinke.

        Comment


        • #5
          Ok, det skal jeg gjøre. Takk igjen

          Comment

          Working...
          X