Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva bør neste fly bli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva bør neste fly bli?

    Har nå et Kyosho Piper Clipped Wing Cub (RTF) som jeg flyr med. Har flydd med det noen ganger nå, og føler at jeg mestrer dette ganske greit (er et 3ch fly).

    Har lyst på et 4ch fly etter hvert som jeg kan gjøre litt akrobatikk med, samtidig som det ikke koster all verden. Det bør også tåle en del, og at det er lett å skaffe deler til det om uhellet skulle vært ute. Hva bør jeg satse på da?
    ____________________________
    E-sky Honeybee King v.2
    Kyosho Piper Clipped Wing Cub

  • #2
    Tror jeg ville spesifisert litt mer hva du er ute etter, og hvor stort budsjett du har. Ønsker du å fortsette med elektro, eller ta steget opp til glow? Hva slags størrelse ser du for deg?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Originally posted by william123
      Tror jeg ville spesifisert litt mer hva du er ute etter, og hvor stort budsjett du har. Ønsker du å fortsette med elektro, eller ta steget opp til glow? Hva slags størrelse ser du for deg?
      Ja... Kanskje litt dårlig forklart av meg. Men here we go:
      Bør ikke være altfor stort. Max 130cm vingespenn.
      Er fortsatt elektro jeg tenker på, ja. Tror ikke jeg skal begynne med glow med det første.
      Flyet bør også tåle litt vind. Ikke altfor mye, selvsagt. Men at det tåler mer enn det flyet jeg har nå er et must.
      Prisen bør vel ikke ligge så mye over 2000,- RTF, siden jeg garantert kommer til å krasje.
      ____________________________
      E-sky Honeybee King v.2
      Kyosho Piper Clipped Wing Cub

      Comment


      • #4
        I den prisklassen med de kravene er det vanskelig å finne gode RTF-pakker. Legg på 500 til, så får du en Formosa RTF fra Elefun.

        Siden finnes ikke
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Originally posted by Psyko-lefse
          I den prisklassen med de kravene er det vanskelig å finne gode RTF-pakker. Legg på 500 til, så får du en Formosa RTF fra Elefun.

          Siden finnes ikke
          500,- ekstra er akseptabelt. Den radioen og servoene som er med der, kan de brukes i andre fly senere?
          Noen som har prøvd dette flyet?

          Ellers er det bare å komme med flere forslag.
          ____________________________
          E-sky Honeybee King v.2
          Kyosho Piper Clipped Wing Cub

          Comment


          • #6
            Radioen kan brukes i mange fly senere, men er svært begrenset iforhold til hva man får hvis man heller legger 4000 på bordet. Men den duger fint til mange elektro og fuel-modeller. Servoene kan også brukes i andre små elektromodeller.
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              Originally posted by Psyko-lefse
              Radioen kan brukes i mange fly senere, men er svært begrenset iforhold til hva man får hvis man heller legger 4000 på bordet. Men den duger fint til mange elektro og fuel-modeller. Servoene kan også brukes i andre små elektromodeller.
              4000,- er nok ikke innenfor budsjettet jeg har tenkt til å bruke på dette med det første. Føler ikke at jeg er god nok til det enda. Men med tid og stunder skal du ikke se bort ifra at jeg legger litt mer penger på bordet.

              Hvordan er forresten dette flyet du anbefalte i litt vind?
              ____________________________
              E-sky Honeybee King v.2
              Kyosho Piper Clipped Wing Cub

              Comment


              • #8
                Den takler fint litt vind. Her er en norsk review av flyet:
                (MFN) ModellflyNytt.no
                Morten Smøraas

                Comment

                Working...
                X