Unconfigured Ad

Collapse

Nytt fly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ianlars
    • Aug 2007
    • 5

Nytt fly?

Hej!
    Har fløyet et tre kanals elektro fly i cirka en måned nå, og føler at jeg behersker det veldig bra!
    Derfor har jeg nå lyst å ta steget op til et fire kanals fly (Glow).
    Er det noen her som har noen anbefalinger rundt dette?
    Flyet må helst være under 160-170cm, enkelt og stabilt og fly, og ikke dyrere en ca 3000kr. Har fire kanals radiosender fra før av.
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

Hvorfor ikke fortsette med elektro ?
    Det er enklere , og du slipper og tenke på støy krav.

Multiplex magister ?
    Kjetil
    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• Rein
      • Feb 2006
      • 172

Her er et godt og stabilt fly. Jeg begynte selv med den. Fløy min med en asp 46, men den kan nok fly med mindre også.

Mvh. Rein
      mine fly;
      Noen kommer
      noen går.

Comment

• Rein
        • Feb 2006
        • 172

Glemte å legge ved linken......
        mine fly;
        Noen kommer
        noen går.

Comment

• JanFredrik
          • Sep 2006
          • 491

Hva med denne? Har ikke fløyet den selv, men den er ufattelig lik Kyosho calmato, som jeg har hatt, og den fløy fantastisk bra! Og prisen er absolutt ikke avskrekkende! Vil også støtte forslaget om magister, dette er også et kjempefly!
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• ianlars
            • Aug 2007
            • 5

Har sett litt på disse to flyene nå, og de ser jo egentlig ganske lik ut. Spørsmålet nå er om jeg kan bruke min firekanals radio til disse.(den fulgte med Kyosho sin Piper Cub)
            Hva trenger jeg utover dette( helt blank på dette området!?!)
            Takker for alle svar

Comment

• jop002
              • Dec 2006
              • 188

Originally posted by ianlars
              Spørsmålet nå er om jeg kan bruke min firekanals radio til disse.(den fulgte med Kyosho sin Piper Cub)
              H

Den senderen kan ikke brukes på noen andre fly.....
              Mvh Jan Ulrik Opheim

Comment

• ianlars
                • Aug 2007
                • 5

Åhh......... ikke en gang på andre kyoshofly??? Stusset bare på at den hadde fire kanaler mens flyet bare bruker 3?

Comment

• JanFredrik
                  • Sep 2006
                  • 491

Jeg syns du skal prøve med en hitec mottaker, for jeg vet med sikkerhet at man kan bruke hitec krystaller i kyosho sine mottakere. Jeg setter en knapp på at det fungerer...
                  Jan Fredrik Bjordal
                  www.JetsOfBergen.no

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Her er klubbtraineren vår, med elektromotor og 3 celler lipo.
                    http://www.modellflynytt.no/showthre...+tiger+trainer

Jeg kan trygt anbefale en slik eller tilsvarende modell, enten det er med fuel eller elektromotor.
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• ianlars
                      • Aug 2007
                      • 5

har sett en del på flyene som er anbefalt, men siden noen her mener at senderen jeg har ikke går an å bruke, er det kanskje enklest for meg å kjøpe en ready to fly pakke. Har sett på kyosho sin calmato trainer. Noen her som erfaringer med den? Hvor mye tåler egentlig fly som er laget av balsa? ønsker å ha et fly som ikke er helt dødt heller. holder det da med en .40 motor?

Comment

• TeGe
                        • May 2005
                        • 117

Hei

Kyosho Calmato er et vel utprøvd trainer fly og tror de aller fleste har vært/er fornøyd med denne modellen.
                        Trainere flest er enkelt oppbygd og dermed også rimelig enkle å reparere hvis uhellet skulle være ute.
                        Jeg har vært meget fornøyd med Kyohso`s GX40 motor som følger med i "RTF pakken".....den bare går og går.
                        Bruker denne motoren på Calmatoen nå med flottører og totalvekt på ca. 3,5Kg.
                        Er ingen "racer", men flyr helt greit.

Tror ikke du gjør noe dumt om du går for denne modellen.

Comment

• ianlars
                          • Aug 2007
                          • 5

Takker for svar!
                          Kan godt hende jeg går for calmato trainer. Hvis jeg kjøper rtf pakken, hva trenger jeg i tillegg?(Fuel etc.)
                          Last edited by ianlars; 12-08-07, 11:51.

Comment

• JanFredrik
                            • Sep 2006
                            • 491

Originally posted by ianlars
                            Takker for svar!
                            Kan godt hende jeg går for calmato trainer. Hvis jeg kjøper rtf pakken, hva trenger jeg i tillegg?(Fuel etc.)
                            Fuel, gløder, evt. starter, og en mottakerbatteripakke. Du får med en batteriholder til å putte engangsbatterier i, men dette er veldig utrygt. En fuel pumpe, enten el. eller med sveiv, men det finnes også billige fylleflasker som er vanvittig tungvint å bruke. Og selvfølgelig batterier til radioen. Det er heller ikke dumt å kjøpe ekstra propeller, her hadde jeg valgt een 11x6 propell, da den medfølgende 12x6 propellen nesten er borti bakken. Men denne skal brukes ved innkjøring.
                            Jan Fredrik Bjordal
                            www.JetsOfBergen.no

Comment

Working...