Unconfigured Ad

Collapse

Er OS 46 ax stor nok til dette 3D flyet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaGB
    • Aug 2007
    • 580

Er OS 46 ax stor nok til dette 3D flyet?

Venter på en pakke med et 3d fly og et trainer fly nå, der det også er med en OS 46 motor.. Ser på elefun at denne skal være ca 1.6hk, og er anbefalt med 10-6 prop eller større..

Det jeg vurderer, er om motoren er stor nok til 3D flyet.. Det er dette flyet det er snakk om:

får jeg nok kraft med 7.5ccm`n, eller burde jeg vurdert større motor? Isåfall hvor stor motor?

(Jeg har muligens kjøper på trainer med .46`n før jeg eventuelt monterer den i 3D flyet, derfor spør jeg

Mvh
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Den kommer nok til å fly, men med en vekt på 1,9 kg pluss servoer, motor og alt det der, så tror jeg ikke du kan fly 3d med den. Men hvis du er rimelig ny på fly, så ville jeg ikke gått for det flyet med en eneste gang, hvis du kan velge en trainer først, så gjør endelig det. Hvis du ikke går for en trainer først, så bruk minimale rorutslag, og ta med deg lim, balsa og et par plastposer på jomfruturen.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• -GAS-
      • Jun 2007
      • 1323

1,9kg menes nok med allt utstyr, den vil nok fly og kanskje hovre med riktig propell. Jeg ville ha satsa på en 55ax tror jeg, mye større funfaktor da vil jeg tro
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

Comment

• OlaGB
        • Aug 2007
        • 580

Jeg er klar over at 3D er noe eklere å fly med ja hehe..

Jeg kommer nok til å prøve traineren først uansett.. Men jeg føler stikkefølelsen sitter såpass at jeg tror ikke det blir lenge til 3D flyet skal opp.
        Lander å godt som alle fly i simulatorene hver gang, uten problemer, med og uten motorkraft.. med og uten exponetial, med og uten vind osv.. Har forsøkt å gjøre det vanskelig for meg selv slik, for å se hvordan det går på real life

Da selger jeg nok trolig traineren etterhvert (om den overlever meg da ) med .46 motoren, å handler 55ax.. Ser ut til at vekten på 55`n er omtrent identisk å, så det er vel vinn-vinn situasjon..

Takker for svar
        Ola G Bråten -77
        3DHS Slick 89" Q80-8m
        Jeti DS-16

Comment

• aNTILooP
          • Aug 2005
          • 46

Tips? Vist du er sikker på at høyvinget er litt for bygons for deg så annbefaler jeg deg en lavinget trainer.. Kyosho Calmato er vel den jeg vil annbefale.. sinnsykt bra fly, og med en 46/50 motorså er den ganske morsom den og..
          ARC Beaver On Floats
          Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
          VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)

Comment

• OlaGB
            • Aug 2007
            • 580

Originally posted by aNTILooP
            Tips? Vist du er sikker på at høyvinget er litt for bygons for deg så annbefaler jeg deg en lavinget trainer.. Kyosho Calmato er vel den jeg vil annbefale.. sinnsykt bra fly, og med en 46/50 motorså er den ganske morsom den og..
            Det tipset skal jeg ta med meg Om jeg føler traineren fortsatt er en utfordring, så skal jeg roe ned fremdriftsplanen endel hehe.. Da kan jeg nok finne på å kjøpe en slik du nevner her..

Hvor mye vanskeligere er disse 3D fyene å fly da? Flyr folk trainer i månedsvis før de mestrer disse?

Mvh
            Ola G Bråten -77
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

Comment

• OlaGB
              • Aug 2007
              • 580

Da har traineren fått sin første flyvetur iallefall!

Tok av og landet sikkert 15 ganger idag, uten hverken hjelp eller trainer kabel..
              Anbefaler alle og enhver å trene masse i simulator først, da det er eneste trening jeg har før jeg tok av idag
              Roll, loop, inverted 8 tall gikk som en lek

DX7 og OS55AX er bestilt.. Nå skal 3D flyet til værs, og trainer selges

Mvh
              Ola G Bråten -77
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

Comment

Working...