Unconfigured Ad

Collapse

Trenger råd ang kjøp av radio/mottaker?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • straro
    • Aug 2007
    • 61

Trenger råd ang kjøp av radio/mottaker?

Har nettopp begynt med rc fly hobbyen og vil kjøpe litt bra radio/mottakersett.
    Futaba 6EXG 2,4GHZ har vært i tankene men er helt grønn på dette området ennå.
    Er det noen som kan gi meg tips til et godt sett som kan betjenes av en tulling
    Trenger vel ikke 6 kanaler egentlig enda med tror jeg likegodt kjøper dette nå
    Hvis noen har noe bra utstyr å selge tar jeg gjerne imot tips

Ronny Strand
    Ronny Strand
    Brønnøysund
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

Når du skal kjøpe deg en radio bør du tenke på om hvor du vil med hobbyen om du senere vil avansere deg litt, eventuelt gå over til helikopter, eller om du bare skal holde deg til fly, kan annbefale deg Spektrum DX7 dette er en god radio som fint kan brukes til både fly og helikopter
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• straro
      • Aug 2007
      • 61

hmmm

Veit ikke helt hvor det bærer med denne hobbyen enda men for 4 mnd siden hadde jeg ikke tenkt på å begynne med dette. Kjøpte et par lekesett på Qxl 2 kanals og etter det tok det helt av. idag har jeg et Wilga 2000, 2 stk Stryker C, 1 stk Stratus 2000 og lurer på å bestille et Mini Funtana og en Yak 25 size he he Har ikke vurdert helikopter enda, men tror ikke det er noe for meg

Ronny Strand
      Ronny Strand
      Brønnøysund

Comment

• telecaster
        • Dec 2006
        • 1062

Originally posted by straro
        Har ikke vurdert helikopter enda, men tror ikke det er noe for meg
        Helikopter er for alle, bare vent og se!!
        Kjøper du en DX7 så er du sikret en god og allsidig radio til en rimelig pris.

Comment

• straro
          • Aug 2007
          • 61

Har ikke lyst å bruke mer en 2000-3000 kr på utstyret. Kan godt være brukt utstyr i god stand. Syntes det hørtes foruftig ut med Futaba ( FP6EXP24 Fly og heliradio 2,4GHz FASST)

6 kanals fly og heliradio m/4stk S3003 servoer/R606FS mottaker.
          2,4GHz FASST system til kr 1 795,00

Er det noen grunn til at jeg ikke skulle prøve dette settet? slipper vel krystaller også her og det høres jo bra ut (men det gjør jo egentlig alle salgsannonser he he)

Ronny Strand
          Ronny Strand
          Brønnøysund

Comment

• straro
            • Aug 2007
            • 61

DX7 hørtes jo ikke dumt ut heller elle melle
            Ronny Strand
            Brønnøysund

Comment

• telecaster
              • Dec 2006
              • 1062

vanskelig å si hva som er best, jeg har flydd JR3810 i mange år og har nå også en DX7 som er blitt hovedradioen.
              Den er utmerket til mitt bruk og menyene er som i JR radioene så den er enkel å sette opp for meg.
              Kameraten min har flydd Futaba værsting radio i alle år, men også han har gått over til en DX7 til T-Rexen
              sin og han er en kløpper på å sette den opp.

DX7 er jo en billig radio med litt plastic følelse, men den gjør jobben billig og greit, til nå totalt glitchfri,
              og det er mange som kan den så det er lett å få hjelp til oppsett og bruk.

Futaba er jo et solid godt merke så du går neppe feil der heller, men du får en kanal mer på DX7?

hmmm.......

Ikke lett, prøv å få tatt en titt hos noen som bruker radioene så kjøper du den den som du liker menyene best på.

Comment

• spewster
                MFN Skribent
                • Aug 2007
                • 1134

Originally posted by straro
                Har ikke lyst å bruke mer en 2000-3000 kr på utstyret. Kan godt være brukt utstyr i god stand. Syntes det hørtes foruftig ut med Futaba ( FP6EXP24 Fly og heliradio 2,4GHz FASST)

6 kanals fly og heliradio m/4stk S3003 servoer/R606FS mottaker.
                2,4GHz FASST system til kr 1 795,00

Er det noen grunn til at jeg ikke skulle prøve dette settet? slipper vel krystaller også her og det høres jo bra ut (men det gjør jo egentlig alle salgsannonser he he)

Ronny Strand
                Hadde samme situasjon som deg for en mnds tid siden. Leste frem og tilbake, opp og ned, men det ble til slutt en DX7 på meg. Jeg bestilte DX7 + mottaker fra espritmodel til en god pris. Nå er det jo en evig lang diskusjon om disse radio`ene fra USA er godkjent (CE godkjenning, sendereffekt osv..) men den skal jeg ikke ta her.

Jeg er iallefall meget godt fornøyd med min CE merkede DX7.

Gjør også noen søk her på forumet så får du opp en del info.
                Stian Håvak (82)
                Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• straro
                  • Aug 2007
                  • 61

Da ble det vist DX7 på meg istedet for Futaba. Får håpe jeg skjønner meg på den, Leste brukermanualen på nett idag og fant ut at det er ....... mange innstillinger på den
                  Ronny Strand
                  Brønnøysund

Comment

Working...