Unconfigured Ad

Collapse

2 Raske spm. angående kjøp av newbiefly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sillion
    • Oct 2007
    • 6

2 Raske spm. angående kjøp av newbiefly

Hei!

Jeg er så og si maksimalt nybegynner uvvitende hva modellfly angår (noe pga. null miljø som jeg vet av i den lille byen jeg bor i). Jeg går vel godt under kategorien blant de som har lyst til å se om dette er noe en vil bruke tid og penger på framover, så jeg er ute etter et billig og greit prøvefly. Jeg kjøpte et fly airace fly på komplett for litt over 700 kroner (2kanals) med air cam one-kameraet (500,-), det var IKKE greit. Mulig jeg var ufattelig dårlig førstegangsflyver, men jeg velger å tro flyet ikke var all verden heller.

Vel, så til spørsmålene:

1. Er et Cessna RTF fly, et ok nybegynnerfly?
    (jeg har lest at en bør f.eks. prøve seg på et trainer fly a la AT-40 o.l., men jeg synes de virker vel dyre, i og med at de ikke kommer med verken servoer eller radio (?)

2. Kan jeg kjøpte et Cesscna fly på den svenske siden http://www.mft.nu/ , eller blir det noe krøll med sender og frekvens da :P Mao. jeg skjønner lite av dette, bare at det var noe med utlandske sender har ulovlige frekvenser etc etc...

Hjelp?

Mvh
    John Erik
  • tomr
    • Jun 2005
    • 130

Syns jo at det beste valget her er den AT-40 fra elefun. de har tilbud på komplette pakker der du får med det du trenger, men noen kroner koster det jo.. men er vel verd det hvis du vil prøve dette på en litt ordentlig måte...
    betennelse i flynerven..

Comment

• tomr
      • Jun 2005
      • 130

her er også ett fint fly å begynne med, lettflydd og enkelt oppsett... du trenger en radio utenom..
      betennelse i flynerven..

Comment

• Java
        • Jun 2004
        • 168

www.mft.nu sender ikke til Norge. Jeg ville bestille en Tiger Moth derfra, men fikk på epost at de ikke kunne sende til Norge.

Comment

• ErlendM
          • Jun 2006
          • 631

Originally posted by Sillion
          Hei!