Unconfigured Ad

Collapse

Elektriske forstyrrelser?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • straro
    • Aug 2007
    • 61

Elektriske forstyrrelser?

Har et stk Wilga 2000 sjøfly. Hadde problemer med det fra begynnelsen av Ikke trekkkraft til å holde flyet i luften. Etter x antall forsøk og kjøp av et nytt batteri uten hell, bestemte jeg meg for å gå for et børsteløst oppgraderingssett. Nå er det greit nok med krefter men flyet er helt umulig å kontrollere. Virker som esc slår inn på mottake motor kutter/rykker og servoer går også beserk. Har prøvd å tape rundt både mottaker og esc men det blir ikke bedre?? esc ligger lengst mulig fremme ved motor og mottaker er plassert i siden midt i flyet

Kjøpte dette settet hos
    http://www.modellflybutikken.no/

Oppgraderingssett til børsteløs motor på Wilga-2000 NOK 398.00

Oppgrader Wilga-2000 med børsteløs motor.
    Sett bestående av:
    Børsteløs motor, 20A fartskontroller og motorfeste.

Helt fersk i denne hobbyen enda

Noen som har gode råd??

Ronny
    Ronny Strand
    Brønnøysund
  • spewster
    MFN Skribent
    • Aug 2007
    • 1134

Originally posted by straro
    Har et stk Wilga 2000 sjøfly. Hadde problemer med det fra begynnelsen av Ikke trekkkraft til å holde flyet i luften. Etter x antall forsøk og kjøp av et nytt batteri uten hell, bestemte jeg meg for å gå for et børsteløst oppgraderingssett. Nå er det greit nok med krefter men flyet er helt umulig å kontrollere. Virker som esc slår inn på mottake motor kutter/rykker og servoer går også beserk. Har prøvd å tape rundt både mottaker og esc men det blir ikke bedre?? esc ligger lengst mulig fremme ved motor og mottaker er plassert i siden midt i flyet

Kjøpte dette settet hos
    http://www.modellflybutikken.no/

Oppgraderingssett til børsteløs motor på Wilga-2000 NOK 398.00

Oppgrader Wilga-2000 med børsteløs motor.
    Sett bestående av:
    Børsteløs motor, 20A fartskontroller og motorfeste.

Helt fersk i denne hobbyen enda

Noen som har gode råd??

Ronny
    Hei,

Jeg har selv samme fly og slet med samme problemet uten børsteløst oppsett. Grunnen til at dette skjer er forstyrrelser fra elektonikken til mottakeren. Jeg ville prøvd å flytte mottakeren så langt bak du kan få den (pass på balansepunktet). Jo lenger avstand fra motor/esc til mottaker jo bedre er det.

Selv kjøpte jeg en ny mottaker slik at jeg kunne bruke den på min DX7. Har fått et generelt inntrykk av alle slike "billige" RTF har problemer med dette og det er veldig synd siden så mange kjøper disse for å teste ut hobbien og kan lett falle fra pga slike problemer. Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte et heli+dx7 like etter hadde nok jeg gitt "faen" også, men nå har jeg blitt helt bitt av basillen

Ellers synes jeg wilga er et veldig fint fly å trene med, tåler en god del og det meste kan fikses med lim
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• straro
      • Aug 2007
      • 61

Har akkurat kjøpt meg en DX7 så det beste er vel bare å kjøpe en ekstra mottaker til Wilga`n også 2.4 Ghz systemet er vel ikke så utsatt for forstyrrelser.

Ronny
      Ronny Strand
      Brønnøysund

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Originally posted by straro
        Har akkurat kjøpt meg en DX7 så det beste er vel bare å kjøpe en ekstra mottaker til Wilga`n også 2.4 Ghz systemet er vel ikke så utsatt for forstyrrelser.

Ronny
        2,4 Ghz er ikke utsatt for forstyrrelser
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• ostahl
          • Jun 2007
          • 233

Merkelig, jeg har ikke hatt noe problem med forstyrrelser på min Wilga 2000 (kjøpte det også på http://www.modellflybutikken.no), enda jeg kjører med radio, mottaker og servoer etc. som fulgte med i pakka. Jeg har også børsteløst oppsett noe som gjør at det er nok kraft i flyet. Hadde noen fine turer i går på vannet med temmelig mye vind. Jeg har også tatt av originalhjulsett og byttet dem inn med noen større, satte også på et nesehjul (lagd av pianotråd, finèr, epoxylim og ekstra hjul) slik at flyet blir mer stabilt når det letter og lander (spesielt på gress). Men med det børsteløse oppsettet så har flyet ingen problemer med det.
          Har sett noen innlegg på dette med at folk har trøbbel med mottaker etc. på dette flyet, der det har blitt rådet til å kjøpe ny mottaker og bruke en mer avansert sender. Mulig jeg har hatt flaks med mitt utstyr.

Comment

• straro
            • Aug 2007
            • 61

Har et Stryker F 27-C også hvor jeg sliter med litt forstyrrelser men det har vært noen gang i bakken nå, det har vært smadret og limt sammen minst 5-6 ehhh 7-8 ganger. (litt vanskelig som nybegynnerfly he he) Men men splitter ny DX7 pakke ankom før helgen + at jeg bestilte 3 stk ekstra mottakere til de andre flyene mine. 2.4Ghz systemet blir nok bra Nå spørs det bare om jeg klarer i sette opp radioen riktig. Kommer nok flere spørsmål her etterhvert, da jeg vet det er mange her som kan Spectrum DX7 radioen
            Ronny Strand
            Brønnøysund

Comment

Working...