Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wilga eller E-starter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wilga eller E-starter?

    Hei . Har Fått veldig lyst til å kjøpe ett godt nybegynner fly nå .. Har flydd lama v3 og har lyst på noe mer .. Har sett på disse modellene :

    Siden finnes ikke



    Siden finnes ikke

    Er usikker på hvilke jeg bør velge ..Wilgaen har jo større vingespenn !? ..

    Takk For svar
    MVH Mathias
    Lama V3
    Hydrofoam
    Hjemmelagd deltavinge

    The fuel mix you have to use is always the most expensive

  • #2
    Originally posted by Mathias-hydro View Post
    Hei . Har Fått veldig lyst til å kjøpe ett godt nybegynner fly nå .. Har flydd lama v3 og har lyst på noe mer .. Har sett på disse modellene :

    Siden finnes ikke



    Siden finnes ikke

    Er usikker på hvilke jeg bør velge ..Wilgaen har jo større vingespenn !? ..

    Takk For svar
    MVH Mathias
    Jeg kjenner ikke til E-starter´n, men Wilga er et fly som er helt topp å fly. Det er et glimrende nybegynnerfly.. Men problemet er at all elektronikken er dårlig, dvs fartsregulatoren går til helv.. på 2 av 3 modeller, og mottakeren er veldig dårlig. Men hvis du snakker med elefun så får du kanskje en god pris på en børsteløs motor og reg, og en god mottaker.. Da har du veldig kjekt fly, og det følger med flottører som kan være kjekt å ha når vinteren kommer

    Men jeg ser de har ikke flere inne av Wilga´n, og det spørs om det kommer inn flere. Jeg har hørt rykter om at importøren slutter med Wilga, pga disse elektronikk problemene med modellen..
    Last edited by nettulven; 07-10-07, 12:24.
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      E-starter har eg hatt og har vel faktisk endog. Berre gode erfaringer med den, eg har montert børstelaus motor i den og ein grei mottaker.. Kan og bygges om med balanseror i den.
      Kjempe trainer..
      Mvh:
      Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
      www.folgefonnrc.ning.com

      MA X-Cell Fury Extreme 90
      Raptor 90 3D
      Raptor 50 Titan SE
      T-Rex500GF
      T-Rex450SE V1
      JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

      Comment


      • #4
        jeg kjenner ikke til wilga, men har har e-starter og de er ett kjempe fint nybegynner fly.
        heilt suverene fly egenskaper. kan anbefalest
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

        Comment


        • #5
          Jeg har Wilga 2000 med børsteløst oppsett og er kjempe fornøyd med det. Jeg kjøpte det i vår og ville ha et nybegynnerfly, siden jeg er nybegynner . Det har jo selvsagt gått i bakken noen ganger, men epoxy gjør susen (blir mer solid en isoporen). Har ikke hatt mye utgifter på det flyet (ny motorbukk = kr. 45,- ). De turene jeg har hatt i bakken er ikke p.g.a elektronikken men på grunn av meg Jeg har ikke hatt noe tull med elektronikken, jeg kjører med det som fulgte med i pakka. Har lest om folk som har trøbbel med dette, så det er mulig jeg har vært heldig. Min erfaring er ihvertfall at dette er et utrolig morsomt fly som gjør det man ber det om å gjøre. Fløy i går med temmelig mye vind, men hadde ikke noe problem med å manuvrere det. Jeg har stort sett flydd med flottører på vann. Dette var utrolig lurt i starten i forhold til at underlaget var mykt. Jeg forseglet flyet med teip slik at det ikke kom så mye vann i elektronikken. Etter en styrt i vannet var det bare å ro ut og hente det for så å starte det igjen med en gang. Ikke noe trøbbel med motor, servoer, mottaker etc. NÅ for tiden så stryrter jeg sjeldent. Et kjempe bra begynnerfly spør du meg!
          Utrolig synd om de slutter å importere dette flyet!

          Comment


          • #6
            Takk for alle svar ..Blir veldig usikker jeg .. Holder en liten knapp på e-startern på grunn av det med elektronikken med wilgaen .. Men er e-startern 3 ch og wilgan 4 ch ? Har egentlig lyst til å gå rett på 4 ch ..
            Lama V3
            Hydrofoam
            Hjemmelagd deltavinge

            The fuel mix you have to use is always the most expensive

            Comment


            • #7
              Jeg har bygd og flydd flere E-Startere. Har også sett Wilga i aksjon. E-Starteren flyr saktere enn Wilgaen tror jeg. E-Starteren er 4 kanals den også.

              Comment


              • #8
                Okei ..mn er den komplete pakka jeg veiledet til også 4 kanals ?
                Lama V3
                Hydrofoam
                Hjemmelagd deltavinge

                The fuel mix you have to use is always the most expensive

                Comment


                • #9
                  Jepp. Tre servoer pluss fartsregulator.

                  Comment


                  • #10
                    Høres jo bra ut det da ..har ikke hørt noe om problemer med elektronikken i e-startern ? Men Har wilgaen en liten fordel med litt større vingespenn ? Men det veier jo opp for problemene med elektronikken .. Går nok for E-starter , eller er det noen som har noen innvendinger MOT E-starter ?
                    Lama V3
                    Hydrofoam
                    Hjemmelagd deltavinge

                    The fuel mix you have to use is always the most expensive

                    Comment


                    • #11
                      Elektronikken som er nevnt med E-Starteren er standard kvalitetsutstyr. Det er en pakke som elefun har satt sammen.

                      Begge flyene flyr fint, men jeg holder en knapp på E-Starter. Jeg har ikke prøveflydd Wilgaen selv, bare sett en som fløy den der jeg flyr.

                      Comment


                      • #12
                        Høres bra ut .. Men Er E-startern like lett å reparere som wilgaen visst nok skal være ?
                        Er det nok Power i flyet med den medfølgende motoren i pakka ?
                        Lama V3
                        Hydrofoam
                        Hjemmelagd deltavinge

                        The fuel mix you have to use is always the most expensive

                        Comment


                        • #13
                          Hei
                          Hva med Mini Mag til Multiplex, er det noen som har prøvet den?
                          Jeg har kikket litt på den for å ha et lite elfly nå i vinter + noe å bruke på
                          flotører til de fine sommerkveldene. Den er vist bygget i samme materialet som easyglideren. Det tåler jo en støyt.

                          RS
                          Ronny Sundbye
                          Young man, was that a landing or were you shot down?

                          Comment


                          • #14
                            Motoren som følger med i pakken frå elefun er ikkje meir enn grei nok. Eg kjørde 11.1v baterrier på den til den tok kveld så satte eg i ein børstelaus. Då ska eg sei at det blei fart i sakene.
                            Reperasjoner blir lett utført med 5 min epoxy.
                            Mvh:
                            Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                            www.folgefonnrc.ning.com

                            MA X-Cell Fury Extreme 90
                            Raptor 90 3D
                            Raptor 50 Titan SE
                            T-Rex500GF
                            T-Rex450SE V1
                            JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

                            Comment


                            • #15
                              Men vil nå si at det ikke er så lurt og kjøre 11.1 volts batteri på den når det er 2cell 7,4V 1300mah li-Poly batteripakke som følger med !? ..Funka den ikke bra med et batteriet jeg nevnte ?
                              Lama V3
                              Hydrofoam
                              Hjemmelagd deltavinge

                              The fuel mix you have to use is always the most expensive

                              Comment

                              Working...
                              X