Unconfigured Ad

Collapse

Helt fersk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • art
    • Dec 2007
    • 23

Helt fersk

Ser at det finnes tre modeller av dette elektroflyet fra Artech.
    Det jeg lurer på er om dette er en grei modell å begynne med for en som er helt fersk på dette område. ArtTech Wingdragon Sportster er det jeg tenker på.

Hadde noe linestyre greier for en del år siden (ca.40år)og det funka jo bra den gangen.

art
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Junior på 10 år har standard Wingdragon og behersker den rimelig bra med lite eller ingen flytrening. Så jeg tror du vil både lære og ha det moro med den. Kjøp et par batteripakker ekstra så du kan få noen flere flyturer når du først er ute.

Lykke til - fjernstyrt er morsommere en linestyrt (fløy også linestyrt for 35 år siden)
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• art
      • Dec 2007
      • 23

Ok, da går jeg for Wingdragon Sportster.

arthur

Comment

• art
        • Dec 2007
        • 23

Da har det blitt noen turer siden jeg kjøpte min Wingdragon. Kan vel ikke si at det ble så mye flytid da det ble mye jogging for å hente flyet. Den siste turen for en uke siden så havna maskinen i en bekk og der lå den lenge før jeg fikk fiska den opp. Alt lå under vann og jeg regna med at elektronikken hadde gått fløyten. Men etter tørk ser det ut til at mottaker og servo virker OK. I mangel for å kunne fly inne med sportster så har jeg kjøpt elektro copter Lama v3. Utrolig morsomt å fly dette. Bare å skyve unna bord stoler sofa og ha noen rotor blader i reserve.

art

Comment

• IsaanFly
          • Jan 2008
          • 58

Originally posted by art
          Da har det blitt noen turer siden jeg kjøpte min Wingdragon. Kan vel ikke si at det ble så mye flytid da det ble mye jogging for å hente flyet. Den siste turen for en uke siden så havna maskinen i en bekk og der lå den lenge før jeg fikk fiska den opp. Alt lå under vann og jeg regna med at elektronikken hadde gått fløyten. Men etter tørk ser det ut til at mottaker og servo virker OK. I mangel for å kunne fly inne med sportster så har jeg kjøpt elektro copter Lama v3. Utrolig morsomt å fly dette. Bare å skyve unna bord stoler sofa og ha noen rotor blader i reserve.

art
          Det med jogginga kjenner jeg igjen. I mitt tilfelle gjennom diverse risåkre hvor jeg har sett både kobra slanger og diverse annet utøy. Så jogginga har stort sett foregått i sakt og forsiktig gå tempo med en 3 meter lang bambus stav i neven (er i varmere strøk jeg).

Men det gikk mye bedre da jeg begynte å fly om ettermidagen, like før solnedgang når det er lite eller ingen vind. Og blåser det en bris, så sørg for å prøve å holde flyet oppvind. Da stikker det ikke av så ofte.

Flyet jeg snakker om da er en 2 motors glider som er thrust styrt. Ingen styrbare ror på denne, Kun motorkraft til høyre og venstre motor som styrer flyet. Og da ble det til at det stakk med vinden noen ganger. Men har blitt en djevel til å lure det tilbake når det gjør det nå, men altså...hold flyet oppvinds i forhold til deg...

Comment

Working...