Unconfigured Ad

Collapse

Trenger en ny trainer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Futaba4ever
    • Sep 2007
    • 252

Trenger en ny trainer

Trenger en ny trainer, da den jeg fant var herpet fra før. Har motor og servoer og alt, trenger kun flyet. Har sett på world star'en til The World Models. På NM står den kategorisert som "nybegynner/advanced", vil det si at den er både og?
    Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly
  • Jøllsrud
    • Oct 2007
    • 469

Du burde se på Kyosho Calmato Sport.

Jeg starta med en sånn, og den flyr utrolig bra. Veldig snill i alle mulige hastigheter, og den kan i tillegg brukes til helt ok akroflyging.

Comment

• william123
      • May 2005
      • 2330

Ta en kikk på AT-40 flyene som Elefun selger. Flyene flyr veldig bra og er veldig prisgunstig. kommer i to versjoner, en høyvinget og en lavvinget.
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Futaba4ever
        • Sep 2007
        • 252

Calmato sport er et alternativ men tror høyvinget vil være det mest aktuelle. AT-40 er utrolig nydelige trainere. Får se om det blir en AT-40
        Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• Stin
          • Jan 2007
          • 629

AT-40 er flotte fly har hatt både høy vinget og lav vinget. og di begge flyr som en drøm, men den lavvinget versjonen har et utrolig dårlig understell litt hard landing så knekker festene i vingen de går jo ann og fikse med en stor balsa kloss og epoksi men de er litt jobb. så jeg vil anbefale den høyvinget versjonen. jeg hadde en asp52 2-takt i min og da målte jeg med gps til 159kmt med asp46 så går di 109kmt på gps.
          mvh stin
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• Futaba4ever
            • Sep 2007
            • 252

Kjekt å vite det om understellet, løser vel det med carbon understell Men, er det noen som har prøvd Hangar 9 sin Mustang PTS?
            Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

Jeg startet oppigjen etter mange år. kjøpte meg en calmato sport. denne flyr nesten av seg selv.Har du tatt opp og landet fly på egenhånd før, har du ikke problem med denne, samtidig har du en modell og vokse i.
              Utrolig stabil og stødig, med gangfart i landinger uten tendens til flikking.
              Abefales.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

Comment

• jansr
                • Oct 2006
                • 243

the world models frontier er også en meget stabil og god trainer.denne får du også i 25 size
                mvh jan sigurd røyseland

Comment

• Futaba4ever
                  • Sep 2007
                  • 252

Tror jeg går for Mustang PTS'en, den er utrolig tøff, og jeg kan ha den når jeg har gått over trainerstadiet. Prøve å stappe retracts i den etterhvert?
                  Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• arvid
                    • Nov 2006
                    • 1547

Du bør vel komme over trainerstadiet før du begynner med retracts tror jeg som trainer spiller ikke utsendet og slik no rolle. Fortsett med cub hehe

Comment

• Futaba4ever
                      • Sep 2007
                      • 252

Å fortsette med cuben er ikke det jeg vurderer mest akkurat nå. Får heller bygge en senere i sommer da sjøflytiden er i gang. Skulle hatt noe å fly med utenom elektroseiler nå i vinter. Har jo utrolig stort areal å fly på om vinter'n. Isbelagt sjø som er ca 500-1000 meter bred og noen mil lang. Og tanken med retracten på mustangen var da jeg har tatt av det som gjør den til en PTS. Når den blir litt mer avansert
                      Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• arvid
                        • Nov 2006
                        • 1547

jeg skjønner øyvind. Men det er så utrolig mye og velge mellom på trainere, og du vet sikkert litt selv hva du leter etter. Jeg ønsker deg hvertfall lykke til Og som sagt. kommer jeg til trysil til sommeren, så ringer jeg deg

Comment

• Futaba4ever
                          • Sep 2007
                          • 252

Originally posted by arvid
                          jeg skjønner øyvind. Men det er så utrolig mye og velge mellom på trainere, og du vet sikkert litt selv hva du leter etter. Jeg ønsker deg hvertfall lykke til Og som sagt. kommer jeg til trysil til sommeren, så ringer jeg deg
                          Ja trainere finnes det utrolig mange av, får sette av morgen dagen og lete på både norske og utenlandske sider Skal få til et sjøfly før du muligens kommer til Trysil, så får vi se hva vi kan få til Tror jeg bare skal kjøpe great planes sin 20 cub, å bruke den.
                          Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

• ChristianAustenå
                            • Feb 2006
                            • 257

hvor får du kjøpt den mustang pts-en da futaba4ever?
                            Har ikke sett dem hos noen norske webshops...
                            for om de funker like bra både mustangen og den f-22-en så tror jeg (dersom prisen ikke her helt på jordet da) at de kunne blitt suksess... de er jo mye kulere en standard trainere, så rart at ingen har dem her...

Comment

• Futaba4ever
                              • Sep 2007
                              • 252

Smallsize selger F-22'en, og de solgte Mustangen. Men jeg tenker på å kjøpe hos AdvantageHobby over dammen Der får du den billig.
                              Øyvind Kveen Fagervold

-Graupner Club Star

For tiden få fly

Comment

Working...