Unconfigured Ad

Collapse

Bruk av 4 stk servoer i hovedvinge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • straro
    • Aug 2007
    • 61

Bruk av 4 stk servoer i hovedvinge?

Har et Cmpro Cessna 182 Skylane 50 size. Skal settes opp med flapp, men hvordan gjør man dette?. Hvordan aktiverer man flapp (kun de nærmest flykroppen) og samtig ha balanserorene ytterst i nøytral posisjon. Skal bruke Spectrum DX7 og AR7000 mottager. hvordan skal dette kobles i mottager. Har satt opp med flapp på Mini Funtana flyet mitt, og flappoppsett med kun en servo i hver vingehalvdel er enkelt og greit. Har sett på bilder og film hvor flapp på innerste aileron er på hele tiden under flyrunden, men kan ikke denne også settes i nøytral posisjon under flyturen? Er det noen med god tolmodighet og ei stor teskje som kunne prøve å forklare dette for meg. Link til byggetråder,bilder eller annen info mottas med takk. Ønsket flappoppsett sees på bilde og videolink

Attached Files
    Ronny Strand
    Brønnøysund
  • nettulven
    • Feb 2007
    • 495

Balanseror han man vel på ch 1 og 6, som vanlig.. Og har flaps på 5 eller 7? Bare et forslag
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Tror denne "linken" gir deg svar på hva du må gjøre + litt til

Comment

• nettulven
        • Feb 2007
        • 495

Kommer du til å lage en byggetråd på om denne modellen? Den ser litt fristende ut
        Thomas Molnes

Comment

• straro
          • Aug 2007
          • 61

Originally posted by Quadrocopter
          Tror denne "linken" gir deg svar på hva du må gjøre + litt til
          Takker Skal prøve å sette meg litt inn i dette.
          Ronny Strand
          Brønnøysund

Comment

• straro
            • Aug 2007
            • 61

Originally posted by nettulven
            Kommer du til å lage en byggetråd på om denne modellen? Den ser litt fristende ut

Skal pøve å ta en del bilder etterhvert og lage en tråd. Men byggestart blir ikke før jeg har fått ferdig Cessna 177 Cardinal`en. Måtte bare høre hvordan man får til dette slik at jeg ikke går å grubbler hele tiden he he. Flyet er bare så pent at jeg jevnlig må åpne esken og bare se på byggesettet. Gleder meg til å begynne på det
            Ronny Strand
            Brønnøysund

Comment

• nettulven
              • Feb 2007
              • 495

Originally posted by straro
              Skal pøve å ta en del bilder etterhvert og lage en tråd. Men byggestart blir ikke før jeg har fått ferdig Cessna 177 Cardinal`en. Måtte bare høre hvordan man får til dette slik at jeg ikke går å grubbler hele tiden he he. Flyet er bare så pent at jeg jevnlig må åpne esken og bare se på byggesettet. Gleder meg til å begynne på det
              Jeg har kikket litt på denne, så jeg må vel inn på Throttlestore å hente meg en slik en.. Men først må jeg bli ferdig med alt annet jeg holder på med
              Thomas Molnes

Comment

• -GAS-
                • Jun 2007
                • 1323

Balanserorene dine legger du opp med Y-kabel og bruker bare en kanal på dem, den ene flaps servoen kobler du til AUX1 og den andre til AUX2. Aktivisering av miks og slavekanal står det alt om i manualen.
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

Comment

Working...