Unconfigured Ad

Collapse

Endelig skal jeg kjøpe fly!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jee
    • Feb 2004
    • 63

Endelig skal jeg kjøpe fly!

dette skal jeg kjøpe meg
    ----------------------------
    RADIO 2605 -- Hitec Eclipse 7 http://www.mamut.com/flyhobby/
    FLY 2195 -- Ready-on-floats http://no.rcmodeller.net
    MOTOR 1095 -- Magnum XLS-46 AR-II http://no.rcmodeller.net (lydstille)
    PROPELL 40
    GLØDEPLUGG 200
    LIM 50
    FUEL 255
    INTERFACE 695 -- SPESIAL USB Interface http://www.modellfly.no/fms/
    ----------------------------
    Dette kommer til å koste sirka 7135 kr.

Jeg er nybegynner og har aldrig drevet med det, men jeg har tengt på det lenge, og tror jeg kommer til å like hobbyen.

Det er mye penger Er det noen som har noe å anbefale? hvor jeg bør kjøpe det ene og det andre? der jeg får det billigst og best. gjerne kom med forslag til type fuel, propell, glødeplugg ++
  • jee
    • Feb 2004
    • 63

Jeg tror heller jeg kjøper interface her:

er mye billigere....

Comment

• klausre
      • Oct 2025

Her har du mye satt mye bra utstyr. Som du selv kommenterer har du valgt å kjøpe det du trenger med en gang og stort fly, derfor noe høy "inngangsbillett. Uansett har du her mye flyglede i lang tid, og utstyr som passer i n-antall andre vidrekommende modeller.

Det er noe jeg ville gjort annerledes og det er ikke gå for sjøflymodellen. Som nybegynner er dette ikke å anbefale! Å fly på vann krever noe trening, som nybegynner løper du en stor risiko ved å fly på vann. Skulle uhellet komme (som alltid kommer), skal jeg garantere at du mister motet og i tillegg kanskje ikke har råd til noe nytt.

Kjøp standardutganven, og du sparer i tillegg ca. 1000,- samtidig som du lærer på en trygg måte. I tillegg er det en fordel om du kontakter en nærliggende modellflyklubb, det er til mye hjelp.

Glødeplugg 200? Det følger med en montert på motoren, kjøp én i tillegg, det holder, dermed sparer du 130,- til.

Comment

• JarKri
        • Jun 2002
        • 158

Nybegynner modeller

Hei og velkommen til hobbyen.
        En mulighet til er å kjøpe brukt. Tror det er en del 40-size nybegynner modeller til salgs. Sjekk:
        rcmarked.no
        cirrus-rcfk.no
        qxl.no

Når man kjøper nytt er man i hvert fall sikker på hva man får. :P
        Jaran

Comment

• Motorboy
          • Nov 2003
          • 1566

Jeg er nybegynner og har aldrig drevet med det, men jeg har tengt på det lenge, og tror jeg kommer til å like hobbyen.
          Alt ser lekende ut når noen flyr modellfly, men det er det ikke i virkeligheten og snarveier fører til fallgruver og ruinert økonomi.

Begynn heller med en høyvinget trainerfly med motorstørrelse 40. Der er det godt nok utvalget av trainerfly i alle størrelser (ikke absolutt alt) i handelen.

Med høyvinget trainerfly får du tid til å tenke og planlegge før du svinger, stiger etc.. trainerflyene er stabile og lette å fly.

Den bør være reparerbart etter uhellet, helst laget av tresorter og solarfilm (noen firmaer selger reservedeler til "plast"fly, ARF fly, ulemper når de blir eldre og res.deler kan være utgått om noen år senere).

Anbefaler at du kontakter med lokale flyklubben eller noen du kjenner som driver med fly og få hjelp til å få grunnleggende kjennskap om flyging, vedlikehold, kontroll før flyging, flysikkerhet etc...

Jens Eirik

Comment

• JarKri
            • Jun 2002
            • 158

Brukt

Se feks her:
            Jaran

Comment

• Motorboy
              • Nov 2003
              • 1566

Re: Brukt

Originally posted by JarKri
              Det er jo en trainerfly som du kan begynne med. Det er mye for pengene!

Jens Eirik

Comment

• Linz
                • Feb 2004
                • 73

Originally posted by jee
                Jeg tror heller jeg kjøper interface her:

er mye billigere....
                Dersom du bestiller herifra, så rop ut om hva du til slutt må betale. Moms osv...
                Mvh
                Geir-Tore Lindsve

Comment

• jee
                  • Feb 2004
                  • 63

ja, men jeg og en kompis skal ta med flyene på hytta der det er vann, har en annen plass 10 - 15 minutter kjøring fra der jeg bor. Derfor vil jeg gjerne kjøpe ett trainerfly som funker på vann. Så jeg tror readyen funker bra her. Skal selvfølgelig ta den med på stripa der jeg kan få noen til å lære meg litt..

mulig jeg venter å kjøpe "flottører"?

hvis flyet går i vannet, blir alt av elektrisk utstyr servoer++ og motoren ødelagt?

Comment

• Godseieren
                    • Apr 2003
                    • 296

hvis flyet går i vannet, blir alt av elektrisk utstyr servoer++ og motoren ødelagt?
                    Ferskvann går greit så lenge du åpner mottaker og servoer etterpå slik at de får tørke skikkelig. Motoren må du sette inn med olje etterpå.

Saltvann er værre, leder strøm. Korroderer.

Uansett; SLÅ AV STRØMMEN SÅ FORT SOM MULIG!!
                    Mvh
                    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• Motorboy
                      • Nov 2003
                      • 1566

Skal selvfølgelig ta den med på stripa der jeg kan få noen til å lære meg litt..
                      mulig jeg venter å kjøpe "flottører"?
                      Stripa skal være stort nok og god plass rundt (mer enn 150-300x150-300) der flyet skal fly, ikke noe hindringer fra trærne. Ikke heller småsteiner som får flyet til å humpe eller skade under landing.

Det må du vente med flottørene så lenge til du er helt vant til å lande flyet mykt og pent. Usikkerhet rundt deg og dine nerver må være vekk før du er vant til å lande flyet, så kan du begynne med flottørene. Flyet kan bli skadet av vannet ved høy hastighet eller ved uhell. Har du prøvd mageplask, så vil du forstå at flyet lider samme som du.

Jens Eirik

Comment

• Vingemutteren
                        • Jul 2002
                        • 2421

Forøvrig er de flotørene til Ready svært gode og kan med fordel brukes på snø og i senere modeller også.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

Working...