Unconfigured Ad

Collapse

Nytt fly!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Originally posted by frneset
    Hehe.. takk for tips

Når det gjelder balanseror...
    Køyrer jo når som dere vet kun med høgde og sideror. Har høgde og sideror på høgre stikke. Noe som blir unaturlig når eg får balanseror som da blir på høgre stikke og sideror på venstre?

Bør eg nå skifte om (mens eg venter på nytt fly) og køyre med sideror på venstre stikke?
    Du bør så absolutt kjøre balanse og høyde på høyre. og side og throttle på venstre ja!
    Da styrer du flyet med venstre, og kompenser med høyre. det er sånn man flyr...
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• jeeeeeeright
      • Mar 2008
      • 1052

Originally posted by bad scientist
      Du bør så absolutt kjøre balanse og høyde på høyre. og side og throttle på venstre ja!
      Da styrer du flyet med venstre, og kompenser med høyre. det er sånn man flyr...
      Bruker du sideror til å svinge med? har alltid trodd at et fly svinger man med kombinasjonen balanse-/høyderor...
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• ErlendM
        • Jun 2006
        • 631

Originally posted by frneset
        Hehe.. takk for tips

Når det gjelder balanseror...
        Køyrer jo når som dere vet kun med høgde og sideror. Har høgde og sideror på høgre stikke. Noe som blir unaturlig når eg får balanseror som da blir på høgre stikke og sideror på venstre?

Bør eg nå skifte om (mens eg venter på nytt fly) og køyre med sideror på venstre stikke?
        Det er jo ikke uvanlig å legge sideroret på høyre stikke når du ikke har balanseror. Jeg har modeller uten balanseror, de har alle sideroret på høyre stikke. Ville ikke bytte om hvis jeg var deg, men når du får neste modell med balanseror skal det selvsagt kobles på høyre og sideror på venstre.
        Erlend Moen
        Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Originally posted by jeeeeeeright
          Bruker du sideror til å svinge med? har alltid trodd at et fly svinger man med kombinasjonen balanse-/høyderor...
          Kan nok ha blandet høyre\venstre der ja...Men det lønner seg forøvrig ofte å ha med litt sideror i svingene, ser mye penere ut da. Samt bruke throttle til å styre høyde.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

Working...