Unconfigured Ad

Collapse

At-40

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frneset
    • Mar 2008
    • 72

    #1

    At-40

    Heisann.
    Noen som kan gi meg nokon erfaringer om dette flyet:

    AT-40

    Link:


    Er dette eit godt kjøp til 2.fly?

    Har lyst på den lavvinget modellen. Er dette strikkmontert vinge?
    Vil bytte ut kontrollen med ein futuba 6EX. Har snakka med elefun og de lot meg betale de 100lappene mellom på ein bedre kontroll.

    Nokon som har dette flyet og har bilder de kan dele? gjerne nærbilder

    Frank
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

    #2
    ut ifra den videoen som ligger på elefun om flyet, så er vingen festet med strikk...
    Skal vel være et greit 2.fly dette, er jo en trainer
    -= www.samundsen.net =-

    Comment

    • frneset
      • Mar 2008
      • 72

      #3
      Originally posted by Aerial
      ut ifra den videoen som ligger på elefun om flyet, så er vingen festet med strikk...
      Skal vel være et greit 2.fly dette, er jo en trainer
      oki. Står imellom AT-40 elle World Star 40.

      Hva syns dere?

      Comment

      • Jøllsrud
        • Oct 2007
        • 469

        #4
        AT-40 lavvinget har ikke strikk på vingene. Er skruer.

        Og har en kompis som har et sånt, og det flyr meget bra, så er å anbefale!
        Kyosho Calmato Sport er også en ypperlig nr 2!

        Comment

        • frneset
          • Mar 2008
          • 72

          #5
          Originally posted by Jøllsrud
          AT-40 lavvinget har ikke strikk på vingene. Er skruer.

          Og har en kompis som har et sånt, og det flyr meget bra, så er å anbefale!
          Kyosho Calmato Sport er også en ypperlig nr 2!
          oki. Så du ville føretrukket den lavvingede istadenfor den høyvingede?

          Kor stor motor har kompisen din på flyet?

          46 er nok eller?

          Comment

          • JanFredrik
            • Sep 2006
            • 491

            #6
            Originally posted by frneset
            oki. Så du ville føretrukket den lavvingede istadenfor den høyvingede?

            Kor stor motor har kompisen din på flyet?

            46 er nok eller?
            Jeg hadde for ikke mange år siden en calmato sport, med ASP .46 motor og APC 11x6 propell, og det gikk veldig godt, samtidig som det kan flys vanvittig sent, når du skal lande.
            Det er et ypperlig nr. 2 fly. Calmato og AT-40 er vel nesten identiske, ut i fra bildene.....
            Jan Fredrik Bjordal
            www.JetsOfBergen.no

            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

            Comment

            • Jøllsrud
              • Oct 2007
              • 469

              #7
              Den lavvinga kan du ha mye lengre enn den høyvinga. Høyvinga er kun trainer, lavvinga kan du faktisk ha det ganske morsomt med når du har lært deg det du skal.
              Og den finnes ikke vanskelig å fly heller.

              Han kompisen min har en OS 50 2takt i den, og det er mere enn nok. Men 46 motor er nok passe.

              Comment

              • Jwken
                • Nov 2007
                • 38

                #8
                starta med at-40, angra ikke på det for og si det sånn lettflydd, lett å montere, stødig, den trenger ikke mange meter med bane for å ta av. og til sist tåler å fly i litt vind men må være skikkelige strikk så ikke vingen løfter seg, snakker av erfaring :P
                har nå noe flygende greier

                Comment

                • tomchr
                  • Feb 2007
                  • 20

                  #9
                  hadde engang en AT-40 lavvinget. Greit fly men hadde et litt svakt understell. Men ellers veldig lettflydd og greit
                  -----------------------
                  Tom Chr
                  http://www.gomfk.com/
                  -----------------------
                  Diverse stående/liggende ; )

                  Comment

                  • frneset
                    • Mar 2008
                    • 72

                    #10
                    Originally posted by tomchr
                    hadde engang en AT-40 lavvinget. Greit fly men hadde et litt svakt understell. Men ellers veldig lettflydd og greit

                    oki..
                    Vurderer å legge mellom for å få ein bedre kontroll.

                    Den som følgjer med er Futuba 4EX:


                    Vurderer å gå for Futuba 6EX 2,4GHz:


                    Må betale 750 kr i mellom for å få denne kontrollen. Er det noko vits å gjøre? Meininger? Eller klarar eg meg lenge med 4kanals så lenge eg kun skal drive med fly og ikkje helli?

                    Comment

                    • brede
                      • Dec 2007
                      • 119

                      #11
                      Gå for ein AT-40 Lavvinget. Da har du eit fly du kan gjøre litt meir med.

                      Eg hadde eit Thunder tiger trainer og da brukte eg strikk eg tok ein loop og vinga løsna Eg kjøpte nytt fly med ein gong og da kjøpte eg meg AT 40L. Den er snart ferdig montert men eg har eit anna fly eg skal kresje før eg skal fly AT 40L.
                      Fly:
                      AT-L
                      Happy fly 20
                      Katana V2 70

                      Helikopter:
                      Raptor 50 SE
                      T-rex 450
                      TWISTER MEDEVAC ARMY

                      Comment

                      • frneset
                        • Mar 2008
                        • 72

                        #12
                        Noen som kan fortelle meg litt om vedlikehold av motoren?

                        Ellers så er det med ein sånn thunder startkick pakke..



                        Er det alt eg treng for å få flyet i gang? Eller er det noe anna eg treng?

                        Noen reservedeler?

                        Greit å få med alt på ein bestilling

                        Comment

                        • tomchr
                          • Feb 2007
                          • 20

                          #13
                          Det er kjekt å ha en starter ..
                          -----------------------
                          Tom Chr
                          http://www.gomfk.com/
                          -----------------------
                          Diverse stående/liggende ; )

                          Comment

                          • jansr
                            • Oct 2006
                            • 243

                            #14
                            hei jeg hadde også vurdert la racer 40.jeg har denne.helt kanon i lufta,lett og bygge,og ikkje minst dette er en taildragger.understellet tåler utrolig mye på denne modellen.
                            mvh jan sigurd røyseland

                            Comment

                            • frneset
                              • Mar 2008
                              • 72

                              #15
                              Nå er det like før eg bestiller At-40 lavvinget.
                              Men ein siste ting før eg trykker på bestill knappen.

                              Folk sier at understellet er svakt ved landing? og at dette kunne forsterkes?

                              Hvordan gjøres dette? Noe eg trenger fra elefun.no for å gjøre dette?

                              Fint å vite så eg får med alt på ein gang. Tenkte eg skulle forsterke før eg tar flyet i bruk..

                              Comment

                              Working...