Unconfigured Ad

Collapse

Tips til et litt større fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Andrè
    • Aug 2007
    • 139

Tips til et litt større fly

Hei alle sammen! Jeg har en minimag som jeg har hatt nå i ett år. Har også interesse for Helikopter, men alltså så er det da prolemet. Stooort utvalg av fly. Tenkte noen kanskje hadde et å anbefale. Jeg er 13 år, så det må ikke være for stort/dyrt heller. Har en Picoline 4Ch sender og en 7 kanals motaker. Har 4 servoer(2 er kanskje litt for små) så jeg trenger et fly og motor. Jeg er ikke en VELDIG erfaren pilot, og tenkte kanskje å fortsette litt til med høyvinget. Det haster ikke, men håper å få fatt i noe før sommerferien. Trenger dere noe mere info av utstyr, bare spør. Blir kjempefornøyd med noen gode( forklarende svar). Er som sagt ganske ny i hobbyen og har ikke peiling på fly bensin motorer. Men jeg har sett bensinmotorer før, og vet hva de går ut på...:P Takk
    Mvh Lars Andrè
    Ps: Jeg bare tenker enda... ikke noe hast
    fly:
    - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
    - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
    2 To-kannals bilradioer
    2 E-Sky 6-ch
    Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Originally posted by Lars Andrè
    Hei alle sammen! Jeg har en minimag som jeg har hatt nå i ett år. Har også interesse for Helikopter, men alltså så er det da prolemet. Stooort utvalg av fly. Tenkte noen kanskje hadde et å anbefale. Jeg er 13 år, så det må ikke være for stort/dyrt heller. Har en Picoline 4Ch sender og en 7 kanals motaker. Har 4 servoer(2 er kanskje litt for små) så jeg trenger et fly og motor. Jeg er ikke en VELDIG erfaren pilot, og tenkte kanskje å fortsette litt til med høyvinget. Det haster ikke, men håper å få fatt i noe før sommerferien. Trenger dere noe mere info av utstyr, bare spør. Blir kjempefornøyd med noen gode( forklarende svar). Er som sagt ganske ny i hobbyen og har ikke peiling på fly bensin motorer. Men jeg har sett bensinmotorer før, og vet hva de går ut på...:P Takk
    Mvh Lars Andrè
    Ps: Jeg bare tenker enda... ikke noe hast
    Vurdert Multiplex Magister? Ikke verdens undergang om du skulle styrte heller, er jo bare å lime sammen
    -= www.samundsen.net =-

Comment

• william123
      • May 2005
      • 2330

Støtter forslaget om Magister. Et kjempe fly som man kan ha det mye moro med. Ligger en masse info pluss et review her på MFN
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Vet ikke hvor stort budsjett du har på flykjøp, men du kan neppe gå feil ved å kjøpe Wilga 2000.
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Aerial
          • Sep 2007
          • 263

ellers er AT-40L et veldig lettflydd fly, det er en lavvinget trainer...
          Selges f.eks. på Elefun.no som en komplett pakke med alt du trenger (unntatt fuel)
          -= www.samundsen.net =-

Comment

• TheBirg
            • Jan 2004
            • 692

Om budsjettet er begrenset så begynn og titt litt på www.rcmarked.no og glow fly.
            Det hender det er mye gøy til salgs der for en OK pris.

Men så var det gleden av og bygge kjerra selv også da
            Ønsker dere en god dag på feltet !
            Birger Mork

Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Heligreier (En Mini Titan)
            Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• TheBirg
              • Jan 2004
              • 692

Som f.eks denne....

Så veldig fin ut og god lyd fra 4 takter også.

Denne tok jeg bare som et eksempel, ville bare poengtere at man også kan bli fornøyd med en brukt maskin.
              Ønsker dere en god dag på feltet !
              Birger Mork

Mine besittelser :
              Flygreier (Massevis)
              Heligreier (En Mini Titan)
              Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Lars Andrè
                • Aug 2007
                • 139

Tusen takk for svar. Skal kikke litt rundt:P Men alltså trenger jeg motor,fly(Ikke minst!), kanskje et par servoer, alt av feste til motor osv, hva er en glødepinne? Burde jeg ha motorstarter? Noe mer jeg trenger hvis det ikke blir komplett pakke? (Utenom Fuel)
                fly:
                - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
                2 To-kannals bilradioer
                2 E-Sky 6-ch
                Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

Comment

• Aerial
                  • Sep 2007
                  • 263

Originally posted by Lars Andrè
                  Tusen takk for svar. Skal kikke litt rundt:P Men alltså trenger jeg motor,fly(Ikke minst!), kanskje et par servoer, alt av feste til motor osv, hva er en glødepinne? Burde jeg ha motorstarter? Noe mer jeg trenger hvis det ikke blir komplett pakke? (Utenom Fuel)
                  Feltbatteri kan være kjekt å ha...
                  Elektrisk starter evt. chickenstick
                  Gløder
                  Ekstra glødeplugg
                  og selvfølgelig verktøy i fieldboksen...

Får kjøpt "start-pakker" med gløder, fuel-pumpe, pluggnøkkel etc. i, sparer en del kroner ved å kjøpe en slik pakke...
                  -= www.samundsen.net =-

Comment

Working...