Announcement

Collapse
No announcement yet.

FLY NR. 2....................

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Litt seint svar men... har ikke noen spesielle erfaringer med ARF fly, men kan du okkupere stuebordet i et parr uker kan jeg anbefale Super Sportster fra Great planes, snillt nok til en nr 2, og kan også ha det morro for de litt mere erfarene, har flydd mitt mye og det har ikke avlidd enda..

    Men plassproblemer er ikke morro.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

    Comment


    • #17
      Har okkupert stue bordet ved tidligere anledninger , da jeg satte sammen
      2 stk heli (millenium 60II og en raptor 50), men nå har jeg ei 16 mnd. datter........... .........ja ser du det for deg.
      Likte heli , men liker jeg fly så blir det vel et bygge prosjekt(er kanskje på flytte fot)
      Leif S. Nilsen


      Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

      Comment


      • #18
        Har selv to World Models fly, og de er virkelig bra bygget. Kan ikke si å ha sett noen ARF'er som holder noe høyere kvalitet. Minuset er at de ofte er bygget litt tungt. Irvine .53 er nok derfor et bra valg i et .40 fly.

        Den eneste Chipmunken jeg har sett fløy meget bra. Den var stabil og samtidig ganske så akrobatisk. Ville ikke nølt med å anbefale den som 2. modell.
        Er oftest ikke flyets feil når man krasjer, selv om noen fly er vanskeligere enn andre..
        mvh Kjartan

        Comment


        • #19
          Hei !
          Takk for denne tilbakemeldingen , fint at noen har positive erfaringer på denne maskinen.Men alle synspunkter er bra å ta med seg.

          Så gjenstår det å se...
          Leif S. Nilsen


          Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

          Comment


          • #20
            Originally posted by Vingemutteren
            Ikke for å skremme men det eneste ekkornet jeg har sett fly (det med vinger altså) endte sine dager under landing (ja den flikket selv om hastigheten egentlig var grei) men pent var det.
            Det er tydelig at noen kit\versjoner har slike 'interessante' tendenser, men ikke det jeg har sett av Chipmunk'er. Vi (Leffen og jeg) har en i klubben med en Chipmunk på rundt samme størrelse som det her er snakk om. Den flyr som fint som bare det!!
            Så gjenstår det vel bare å se hvordan denne flyter. Ryktene vil ha det til at det er jeg som skal ratte doningen første gang, så vi får håpe det går bra!!

            Odd
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #21
              Hei
              Det eneste teite med Irvine motoren er at potta er veldig lang bakover.
              Har selv en slik motor, men valgte og kjøpe en 4-takter når jeg gikk til innkjøp av en skalamodell. Potta ødelegger for mye av utseendet.
              Men motoren er meget pålitelig. Har selv prøvd å få tak i en in-cowl potte til Irvine motoren. Men ingen forhandler har peil på om de pottene de har passer til Irvine. Her kunne jeg godt trengt ett par tips om noen har.
              Hans Idar Haldorsen
              Alta

              Sceadu Evo 50
              T-Rex 450 SE
              E-starter
              U Can Do 3D Elektro
              Great Planes Revolver 50

              Comment


              • #22
                Ja , jeg har også vært på utkikk etter en "in cowl " potte , men det er ikke lett å finne.Har ikke montert motoren ennå , vi får se , kanskje jeg legger i en 4- takter hvis det ikke blir pent .Hva er et godt alternativ......?
                Leif S. Nilsen


                Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

                Comment


                • #23
                  Fins en del in-cowl potter å få kjøpt, f.eks fra Bison. Ulempen med de fleste sånne er at det blir mye støy av dem...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Flying glue
                    Hei
                    Det eneste teite med Irvine motoren er at potta er veldig lang bakover.
                    Har selv en slik motor, men valgte og kjøpe en 4-takter når jeg gikk til innkjøp av en skalamodell. Potta ødelegger for mye av utseendet.
                    Men motoren er meget pålitelig. Har selv prøvd å få tak i en in-cowl potte til Irvine motoren. Men ingen forhandler har peil på om de pottene de har passer til Irvine. Her kunne jeg godt trengt ett par tips om noen har.
                    Eksosutstyr til OS FX46 m/flere skal etter sigende passe på bolting etc. Øker vel mulighetene litt
                    http://www.rcuniverse.com/forum/m_72.../tm.htm#726237
                    Var ute etter en Macs for og jekke vekt 50gr og spare i forhold til orginalpotta. Prosjektet strandet da jeg med Macs muffleren hadde måttet bore hull i vingen for og få plass
                    mvh MM

                    Comment

                    Working...
                    X